SSDD
Same Shit Diffrent Day
AxlySM skrev:Handikapp?![]()
Tack än en gång för svaren iaf.. Skulle också vara intressant att veta varför ni som inte vill ha barn (av andra anledningar än att framtiden inte ser tillräckligt tryggad ut än) just inte vill?
Min psykologibok försöker få det till att tidigare livskriser inte har lösts, att man haft en viss barndom eller att man inte kommit in i ett visst mognadsstadie än.. Kan det ligga något i det, eller har ni någon annan teori?![]()
Visserligen är jag 30+ nu ,,, Men jag hadde inte valt att skaffa barn, Just PGA det finns tillräckligt många barn/folk på denna planet ändå och jag "ville" inte låta mitt barn växa upp i den värld vi har... Lite ego kanske, men jag var inte heller säker på att kunna ge barnet den uppmärksamhet som krävs och ge det "nya livet" en bra start.
Så långt var planen
DÅ jag var på väg att bryta upp vårt förhållande,mest beroende på att jag reste i världen med jobbet och förlorat intresset för partnern , vart jag presenterad för fakta :"Vi är med Barn sen 3 månader!"
"I GOT FRAMED !!!" var den första tanken och uppbrottet var ett faktum,men eftersom tiden gick och man fick en chans att tänka, insåg man att
Så det vart till att försöka patcha upp förhållandet och ge den bästa möjliga miljö för "den nya" .
Ett år senare fortfarande tänkande på hur att fixa detta, kommer nästa slag ,Dottern har Cancer ... en ganska elak sort oxå.
I det läget är det bara slänga alla personliga känslor och ett normalt liv ( hojar fritid osv.) och "Go back to Basic" dvs bara äta, skita och sova
För att försöka ge "den där lilla" bästa möjliga chans att överleva , efter 3 år med cytostatika och operationer och anna skit ,så kan vi lämna sjukstugan och känna att livet återvänder..
Jag och min livskamrat ( ja det är en livskamrat, inte ett kärlksförhålllande)
har gått igenom en hel del och lärt oss av varann,och till och med odlat varandras intressen ( hoj å flyg ,båtar osv.)
Men frågar du mig idag Skulle iaf inte vilja ha ett barn , just pga skälen i första stycket .
Men nu jag ett och då får man banne mig "ställa sig själv åt sidan " och se till att avkomman får bästa möjliga avspark här i livet!
Detta innebär inte att livet är slut, det finns så mycket roligt att lära dessa små liv att göra ,skidor ,bräda, hojar osv...

"Life's a Beach... And then you die!"
Last edited:
)