2-Sroke nightmare...

StewOo skrev:
Jag säger bara en sak....4-stroke!

min honda har rullat strax över 3400mil och det har aldrig behövts nya lager/kolvar/ringar eller något liknande...bara byta olja i tid och köra! :)

EFFEKTEN MIN VÄN EFFEKTEN!!!
 
2 taktare går det med men bara det e HONDA; har heller alldrig behöft några större operationer. bara allmän service!
 
Insee att det är olika på iolika hojjar, På miton är det ett väldigt högt effekuttag.

Jämför det med en Ferrari,
Du åker inte lämpiligtvis 25000mil med en sån med samma gas pådrag som många 125´or utsätts för utan att renovera något :yoparty
 
Poyjs skrev:
2 taktare går det med men bara det e HONDA; har heller alldrig behöft några större operationer. bara allmän service!



där har du rätt... alla skär utom honda, bara min honda isf. min kolv och min cylinder gick ungefär 100 mil. Det säger väl det mesta, en Honda är inte odödlig :gnissla
 
Solid snake skrev:
Han behöver ny cylle, det är nicasil på den cyllen = går inte att borra upp.

Men det går att svetsa och omnicasilera den, men det är också dyrt och ingen garanti för att det håller, så egentligen så måste han köpa ny.

Det är inga problem att omnicasila cyllen om det inte blivit några extrema skador på cylindern. Då kan det behövas svetsning, men jag tvivlar starkt på att det har blivit det, det lät som ett ganska odramatiskt haveri!

Snacka med Racing Konsult (Björn Andersson) i Sthlm, tele: 08-38 10 74.
De skickar cylindern till england där omnicasilning utförs. Kostar ca 2000-2500 :-

Lycka till!
 
Köp en kolv till en Husqvarna 125cc Cross, precis samma som till Miton
 
spectre skrev:
där har du rätt... alla skär utom honda, bara min honda isf. min kolv och min cylinder gick ungefär 100 mil. Det säger väl det mesta, en Honda är inte odödlig :gnissla


TYST :huvet du ska ju inte säga att HONDA går sönder :gnissla :gnissla .
skoja bara,! :tungan
 
spectre skrev:
där har du rätt... alla skär utom honda, bara min honda isf. min kolv och min cylinder gick ungefär 100 mil. Det säger väl det mesta, en Honda är inte odödlig :gnissla

gissa varför? dom tillvärkas liksom allt annat skräp i italien :tummenupp
 
Alex.J skrev:
EFFEKTEN MIN VÄN EFFEKTEN!!!

EFFEKTEN ja!! det är därför alla mito och RS går slut för att alla pressar dom som saaaaaataaaaaaaan för att sen kunna skryta för sina polare att de stod 180 på mätaren fast det i själva verket bara gick 150... :arsele
 
steffo skrev:
Insee att det är olika på iolika hojjar, På miton är det ett väldigt högt effekuttag.

Jämför det med en Ferrari,
Du åker inte lämpiligtvis 25000mil med en sån med samma gas pådrag som många 125´or utsätts för utan att renovera något :yoparty

Jag behöver aldrig renovera nåt på min :tråkad
 
StewOo skrev:
EFFEKTEN ja!! det är därför alla mito och RS går slut för att alla pressar dom som saaaaaataaaaaaaan för att sen kunna skryta för sina polare att de stod 180 på mätaren fast det i själva verket bara gick 150... :arsele

Men det står ju 180 på mätaren. :va ! Går slut och går slut. beror ju på vem sköttskalle som kör dom. Ha man lite vett om hur mycket en 2 taktare håller för så kan dom ju vara bra! FAKTISKT! :tummenupp
 
kaZmur skrev:
Köp en kolv till en Husqvarna 125cc Cross, precis samma som till Miton


Är du säker på att det är samma kolv? det är ju cagiva som äger husqvarna så det kan ju stämma... :va

vad kostar en sån kolv då? vart får man tag på det? :confused:
 
StewOo skrev:
EFFEKTEN ja!! det är därför alla mito och RS går slut för att alla pressar dom som saaaaaataaaaaaaan för att sen kunna skryta för sina polare att de stod 180 på mätaren fast det i själva verket bara gick 150... :arsele

Vad var det nu för hoj du hade igen..... :rolleyes:
 
P-E skrev:
125:a ska vara 2-takt, allt över det ska vara 4-takt!:fakta :tummenupp :D

MMMM där har vi en till som fattar vad det handlar om. 4-takt har ju inget att göra på lilla 125 cc, då kan det u lika gjärna kvitta!
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top