1997 Honda RS 250 R

oFFkeFF skrev:
Jepp, de gick på riktigt genom tanken, mellan 1997-2000, Inte bara styling som kawa hade det :tungan

Styling? Är du sann nu eller?

Det är liksom luftintag. Luftburken sitter ju under tanken på både 400an och 750n.
Skillnaden är ju att det ser skitballt ut på kawan :tummenupp
 
Mavve skrev:
Styling? Är du sann nu eller?

Det är liksom luftintag. Luftburken sitter ju under tanken på både 400an och 750n.
Skillnaden är ju att det ser skitballt ut på kawan :tummenupp

På de första kaworna var de inget annat..
 
Nyteknik skrev:
För er som funderar på att börja tävla eller byta till en mer utmanande klass bifogar jag några bilder på ett lämpligt och lättillgängligt objekt till salu. Allmänt om 250 och tvåtakt som tävlingsredskap kan jag säga att det är en intensiv och lärorik upplevelse; man får nya kunskaper och erfarenheter om kurvtagning och bromsning som jag själv hoppas är användningsbara även i fyrtaktsracing.

Klicka här för att se annonsen.


Lite OT här, men hur mycket effekt plockar man ut som mest ur en sådan där harv egentligen?

60-70 hk?


Mycket vacker dessutom :tummenupp
 
Mavve skrev:
Styling? Är du sann nu eller?

Det är liksom luftintag. Luftburken sitter ju under tanken på både 400an och 750n.
Skillnaden är ju att det ser skitballt ut på kawan :tummenupp
Luftburken sitter under tanken på alla moderna sporthojar. På de första kaworna var slangarna endast dekoration. Från -93 och framåt gick luftintagen inte genom tanken, luftintagen fick då liknande utseende som man har på nyare hojar.
 
Jonathan skrev:
Lite OT här, men hur mycket effekt plockar man ut som mest ur en sådan där harv egentligen?

60-70 hk?


Mycket vacker dessutom :tummenupp


Tror att dom hade 87-89hk i motorn som orginal '97.

Pedrosas 250cc Honda ska tydligen ge 110 på bakhjulet. 90-95bhk ligger dom bästa Hondorna på i SM.
 
Axxexs skrev:
Tror att dom hade 87-89hk i motorn som orginal '97.

Pedrosas 250cc Honda ska tydligen ge 110 på bakhjulet. 90-95bhk ligger dom bästa Hondorna på i SM.


Fi satan :skrämd

Ganska hyfsad liter effekt :näsblod
 
Tycker inte du ska byta klass för du kan ju köra hoj riktigt bra. Satsa på det istället! Dessutom är det väl skönt att spöa viktigpettrarna med din "rishög". ;)
 
Goodstuff skrev:
Tycker inte du ska byta klass för du kan ju köra hoj riktigt bra. Satsa på det istället! Dessutom är det väl skönt att spöa viktigpettrarna med din "rishög". ;)
Vi vet ju vad som krävs för att på allvar "satsa" på roadracing. I synnerhet i en racerklass. Jag har varken tid eller råd med det. Därför tilltalas jag av enklare former av racing som både tillåter föraren att komma hem på kvällen och väl hemma inte tillbringa speciellt mycket tid i garaget. Om man har råd gör man som Oscar (köper alla prylar och låter någon annan hålla hojen i prima skick). Har man det inte måste man räkna med enormt mycket slit och det förtar för mig själva tjusningen med det hela.
 
Nyteknik skrev:
Vi vet ju vad som krävs för att på allvar "satsa" på roadracing. I synnerhet i en racerklass. Jag har varken tid eller råd med det. Därför tilltalas jag av enklare former av racing som både tillåter föraren att komma hem på kvällen och väl hemma inte tillbringa speciellt mycket tid i garaget. Om man har råd gör man som Oscar (köper alla prylar och låter någon annan hålla hojen i prima skick). Har man det inte måste man räkna med enormt mycket slit och det förtar för mig själva tjusningen med det hela.
Hagster, Victor och jag diskuterade detta i Pit Stop Café under Bike Week. Vi kom fram till att trial måste vara den idealiska MC-sporten, eftersom det inte går så läskigt fort. Knappt några krascher heller. Oläskigt och bra. Det är fett med racing.
 
valmers skrev:
Hagster, Victor och jag diskuterade detta i Pit Stop Café under Bike Week. Vi kom fram till att trial måste vara den idealiska MC-sporten, eftersom det inte går så läskigt fort. Knappt några krascher heller. Oläskigt och bra. Det är fett med racing.

Ett annat seriöst alternativ som "billig" motorsport borde väl vara enduro?
 
Nyteknik skrev:
Vi vet ju vad som krävs för att på allvar "satsa" på roadracing. I synnerhet i en racerklass. Jag har varken tid eller råd med det. Därför tilltalas jag av enklare former av racing som både tillåter föraren att komma hem på kvällen och väl hemma inte tillbringa speciellt mycket tid i garaget. Om man har råd gör man som Oscar (köper alla prylar och låter någon annan hålla hojen i prima skick). Har man det inte måste man räkna med enormt mycket slit och det förtar för mig själva tjusningen med det hela.
Ja så är det, 250R kräver enormt mycket underhåll och man måste vara petnoga med allt annars går det inte.

Rejsing ska kosta har någon sagt....
 
erik skrev:
Ett annat seriöst alternativ som "billig" motorsport borde väl vara enduro?


Nähej enduro slutar man med för att man måste tvätta och smörja upp hela hojen efter varje körpass så kör man 1,5 timma så blir det tvättsmörj säkert 2 timmar efter det plus att kläder ska hållas rena...pust ! Kör hellre 4takts RR !

Enduro är juh jobbigt oxå !!!
 
valmers skrev:
Hagster, Victor och jag diskuterade detta i Pit Stop Café under Bike Week. Vi kom fram till att trial måste vara den idealiska MC-sporten, eftersom det inte går så läskigt fort. Knappt några krascher heller. Oläskigt och bra. Det är fett med racing.
Nja, det ska ju gå läskigt fort. Men annars håller jag med om att trial har många tilltalande förtecken. Men man svänger inte så mycket...
 
Nyteknik skrev:
Vi vet ju vad som krävs för att på allvar "satsa" på roadracing. I synnerhet i en racerklass. Jag har varken tid eller råd med det. Därför tilltalas jag av enklare former av racing som både tillåter föraren att komma hem på kvällen och väl hemma inte tillbringa speciellt mycket tid i garaget. Om man har råd gör man som Oscar (köper alla prylar och låter någon annan hålla hojen i prima skick). Har man det inte måste man räkna med enormt mycket slit och det förtar för mig själva tjusningen med det hela.

Håller du en grundnivå på det hela är det ju faktiskt inte så mycket meck.
Nu har du ju fått lite "extra-jobb", mest för att du inte ville lyssna på det som sades, men du har ändå kommit billigt undan i rasväg.
Fast roadracing på en räckmacka existerar knappast, oavsett klass eller pengar man har. Det är ett jäkla slit. Tråkigt om du slutar nu..
 
oFFkeFF skrev:
Håller du en grundnivå på det hela är det ju faktiskt inte så mycket meck.
Nu har du ju fått lite "extra-jobb", mest för att du inte ville lyssna på det som sades, men du har ändå kommit billigt undan i rasväg.
Fast roadracing på en räckmacka existerar knappast, oavsett klass eller pengar man har. Det är ett jäkla slit. Tråkigt om du slutar nu..
Jo, det är mycket slit vilken klass man än tävlar i. Böka med alla delar som ska med, packa, lyfta, flytta etc. Och mycket av det arbete jag har lagt ner på min 250 har varit till följd av omlackering, egen okunnighet och inte så mycket för att hålla efter den mekaniskt.
 
Nyteknik skrev:
Jo, det är mycket slit vilken klass man än tävlar i. Böka med alla delar som ska med, packa, lyfta, flytta etc. Och mycket av det arbete jag har lagt ner på min 250 har varit till följd av omlackering, egen okunnighet och inte så mycket för att hålla efter den mekaniskt.
Skit i att lacka om den då, lär dig hur du ska göra ( ;) ) så behöver du ju inte lägga mer tid på din 250 än på en annan hoj i en annan klass. De andra momenten runt racingen är ju likadana oavsett klass.
Du har ju talang så varför slösa bort den i 250SP med en tung och slö 400 kubikare?
 
Goodstuff skrev:
Du har ju talang så varför slösa bort den i 250SP med en tung och slö 400 kubikare?

En sak ska man ha klart för sig, man blir bortskämd när man kör en 250r, inte mycket annat som toppar det.
 
Goodstuff skrev:
Skit i att lacka om den då, lär dig hur du ska göra ( ;) ) så behöver du ju inte lägga mer tid på din 250 än på en annan hoj i en annan klass. De andra momenten runt racingen är ju likadana oavsett klass.
Du har ju talang så varför slösa bort den i 250SP med en tung och slö 400 kubikare?
Just nu känner jag mig oerhört trött på allt som inte innefattar att köra på en torr bana under en solig himmel. Skita ner kläder och händer, ha sönder skruvskallar och gängor, bära på alla prylar, komma hem sent, skiljas från tusentals kronor.

:5sure
 
Nyteknik skrev:
Just nu känner jag mig oerhört trött på allt som inte innefattar att köra på en torr bana under en solig himmel. Skita ner kläder och händer, ha sönder skruvskallar och gängor, bära på alla prylar, komma hem sent, skiljas från tusentals kronor.

:5sure
Allt det där måste du ju göra även om du racear i en annan klass, i lite varierande grad kanske men ändå.
Bra. Då ses vi på Knutstorp!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top