1997 Honda RS 250 R

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
För er som funderar på att börja tävla eller byta till en mer utmanande klass bifogar jag några bilder på ett lämpligt och lättillgängligt objekt till salu. Allmänt om 250 och tvåtakt som tävlingsredskap kan jag säga att det är en intensiv och lärorik upplevelse; man får nya kunskaper och erfarenheter om kurvtagning och bromsning som jag själv hoppas är användningsbara även i fyrtaktsracing.

Klicka här för att se annonsen.
 

Bifogat

  • 250forsale.jpg
    250forsale.jpg
    139.4 KB · Visningar: 438
  • 250forsale2.jpg
    250forsale2.jpg
    137.2 KB · Visningar: 413
  • 250forsale3.jpg
    250forsale3.jpg
    138.9 KB · Visningar: 442
Vadfan, ska man behöva köpa en diesel för att köra ifrån dig nu :confused:

tråkigt..
 
Hagster skrev:
Slangar den på tvåan? Går den att regga? Är det slipon?
Ja, kanske, nej.

Ite heller har den lightlids eller tonad ruta. Däremot har den "Rensad häck" och världens minsta miniregskylt.
 
gthyni skrev:
Supermono känns manligt :rock

Där har ni ett gäng killar som meckar.. Fifan vad de skruvar rent ut sagt. Men balla maskiner, vi vet ju vart de flesta chassina kommer ifrån ;)
 
oFFkeFF skrev:
Där har ni ett gäng killar som meckar.. Fifan vad de skruvar rent ut sagt. Men balla maskiner, vi vet ju vart de flesta chassina kommer ifrån ;)

För att drifta offtopic, varför mekar dom så mycket? Har de en sånt sanslöst effektuttag eller (min teori) encylindriga motorer har inte att köra på asfalt, de vibrerar bara sönder?
 
Victor skrev:
För att drifta offtopic, varför mekar dom så mycket? Har de en sånt sanslöst effektuttag eller (min teori) encylindriga motorer har inte att köra på asfalt, de vibrerar bara sönder?

Sanslöst trimmade, samt att det nog faktiskt vibrerar isär. Många hojar är ju dessutom kanske i grunden en xr/xt600-motor eller liknande som inte alls var byggda för effekterna.
Men tror faktiskt de börjar bli lite driftsäkrare numer, eftersom det finns rätt bra cross-motorer att bygga på i grunden.
 
Vilken härlig stämning det är här på forumet.

Supermono är skitfräckt. Har funderat typ trehundra gånger på om jag skulle ha provat det...
 
Ska luftintagen se så horribla ut på den hojen? Har aldrig sett den med sådana intag....
 
Mavve skrev:
Ska luftintagen se så horribla ut på den hojen? Har aldrig sett den med sådana intag....

Jepp, de gick på riktigt genom tanken, mellan 1997-2000, Inte bara styling som kawa hade det :tungan
 
Mavve skrev:
Ska luftintagen se så horribla ut på den hojen? Har aldrig sett den med sådana intag....
Horribelt eller ej så är det hur HRC valde att designa några av de modeller som skulle vinna dem mästerskapstitlar. Jag tycker det är snyggt och ser prototypmässigt ut.
 
oFFkeFF skrev:
Vadfan, ska man behöva köpa en diesel för att köra ifrån dig nu :confused:

tråkigt..
Jag vet ännu inte vad jag kommer göra nästa säsong. Tyvärr lider jag av utrymmesbrist och det skulle kännas bra att slippa problemet med förvaring av mc + delar ett tag. Jag är frestad att köra Honda RVF 400 (eller CBR 400 RR) i 250 SP. Men det vore också kul att starta i 250 Racer med en riktigt kompetent hoj. Tyvärr skulle jag troligen inte ha tid eller lust att underkasta mig den silkesvantesbehandling den skulle fordra. Kanske kunde Pålle hjälpa mig? :lol Nåja, det lär visa sig hur det blir i böjan av nästa år.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top