hållundan
Emozione!
Tack vare Corben's test en tid tillbaks i tiden har även jag börjat köra med 180 bak på min Kawa ZX6r. Hittade iofs hans tråd där det stod att det gick alldeles utmärkt. Sagt och gjort. Begagnade rejsdaäck införskaffades. Enda anledningen att jag kör med 180. P.g.a dess höga tillgång och bra pris.CorbenDallas skrev:Känner igen det. Det var samma sak när jag skulle kränga 180 däck på min gamla ZX6a. En handlare sa det inte skulle gå, skulle inte passa i svingen.
Frågade en massa Och fick inget rakt svar utan lånade ett beg 180 däck för att se om det passade och det funkade finfint. Så jag köpte en uppsättning begagnade rejsdäck o slängde på o det funkade hur bra som helst.
Det är möjligt jag ändrade chassiegeometrin och överlistade alla konstruktörer i världen, men nån speciellt stor skillnad på hojen blev det INTE.
Förutom då att du ska luta satan för att komma ut längst ut på däcket.
Men vem fan bryr sig???!
Visst, finns säkert bra med 160däck som är rejskörda, men inte ens i närheten av lika stort utbud som 180.
Mao, det funkar kalas för mig. Hade 160 innan, märkte en liten liten marginell skillnad. Inte så att det blev jobbigt dock.
/Ovanstående inlägg riktas ej endast mot Corben, det är bara ett litet statement.

Ädit: Det går dock knapert med min hugger som egentligen ska sitta på hojen. Jag struntade i den och kör enbart med kedjeskyddet. Fungerar det också.