180 bakdäck till Cbr600

CorbenDallas skrev:
Känner igen det. Det var samma sak när jag skulle kränga 180 däck på min gamla ZX6a. En handlare sa det inte skulle gå, skulle inte passa i svingen.
Frågade en massa Och fick inget rakt svar utan lånade ett beg 180 däck för att se om det passade och det funkade finfint. Så jag köpte en uppsättning begagnade rejsdäck o slängde på o det funkade hur bra som helst.
Det är möjligt jag ändrade chassiegeometrin och överlistade alla konstruktörer i världen, men nån speciellt stor skillnad på hojen blev det INTE.
Förutom då att du ska luta satan för att komma ut längst ut på däcket.
Men vem fan bryr sig???!
Tack vare Corben's test en tid tillbaks i tiden har även jag börjat köra med 180 bak på min Kawa ZX6r. Hittade iofs hans tråd där det stod att det gick alldeles utmärkt. Sagt och gjort. Begagnade rejsdaäck införskaffades. Enda anledningen att jag kör med 180. P.g.a dess höga tillgång och bra pris.

Visst, finns säkert bra med 160däck som är rejskörda, men inte ens i närheten av lika stort utbud som 180.

Mao, det funkar kalas för mig. Hade 160 innan, märkte en liten liten marginell skillnad. Inte så att det blev jobbigt dock.

/Ovanstående inlägg riktas ej endast mot Corben, det är bara ett litet statement.

:hej

Ädit: Det går dock knapert med min hugger som egentligen ska sitta på hojen. Jag struntade i den och kör enbart med kedjeskyddet. Fungerar det också.

hållundan skrev:
Visst, finns säkert bra med 160däck som är rejskörda, men inte ens i närheten av lika stort utbud som 180.
Tänkte bara tillägga att 250SP-klassen nog säljer passande 160-däck. Dock gör de knappast av med lika mycket däck (60 hästar) som de som kör med 180-däck så det finns nog inte lika mycket till salu precis som du säger.

Det är inga problem med 180 däcket... Kör med de...!!

Det bästa att pröva och se hur de funkar för dig... För mig funkar det bra inga problem... :tomten

Orkar inte vänta på att däckkillen får hem min dimension så nu har jag bestämt mig för att slänga på sulorna iallafall. De ligger ju bara i hallen och samlar damm, eftersom ingen vill köpa bakdäcket utav mig :(

Så håll undan i kurvorna, jag har ju ingen aning om hur hojen kommer bete sig...

Maria1980 skrev:
Orkar inte vänta på att däckkillen får hem min dimension så nu har jag bestämt mig för att slänga på sulorna iallafall. De ligger ju bara i hallen och samlar damm, eftersom ingen vill köpa bakdäcket utav mig :(

Så håll undan i kurvorna, jag har ju ingen aning om hur hojen kommer bete sig...

:yoparty

Även jag funderar på att montera 180 på min cbr ju bredare desto snyggare/fetare stuk blir det ju(posör)
Men jag har fått tag på ett däck 4 free så jag ska testmontera,blir det
helt fuck´t så byter jag tillbaka til 170.
Kan tänka mig att min hugger ligger lite pyrt till med 180 sula men vi får
se.....

Släng gärna in ett svar efter testkörning med 180 på din hoj.....

/m

Modifier skrev:
1488275 :yoparty

Även jag funderar på att montera 180 på min cbr ju bredare desto snyggare/fetare stuk blir det ju(posör)
Men jag har fått tag på ett däck 4 free så jag ska testmontera,blir det
helt fuck´t så byter jag tillbaka til 170.
Kan tänka mig att min hugger ligger lite pyrt till med 180 sula men vi får
se.....

Släng gärna in ett svar efter testkörning med 180 på din hoj.....

/m

Och vi väntar fortfarande med spänning på resultat. :näsblod

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing