170cc Athena

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
Funtar på köpa en 170cc cylle till dt:n
Nån som vet om dessa cylindrar ger någon effekt?
bör ju få ut betydligt mer vrid med tanke på att det är 45cc mer, nån som vet vad skillnaden blir med ett bigbore? behöver inte gälla dt125....
 

Bifogat

  • e162d766aae1e40a293312648b3705f8.jpg
    e162d766aae1e40a293312648b3705f8.jpg
    24.2 KB · Visningar: 96
Om den inte gav någon effekt, varför skulle man då sälja skiten?

Du får mer bottenvrid och lite mer effekt på topp.
Sen slits allt i motorn snabbare så ett ras kommer oxå snabbare.
 
Nej dom har byggt en 170cc cylinder som ger PRECIS lika mycket effekt som orginal. Smart va?!
 
CayLe skrev:
Om den inte gav någon effekt, varför skulle man då sälja skiten?

Du får mer bottenvrid och lite mer effekt på topp.
Sen slits allt i motorn snabbare så ett ras kommer oxå snabbare.

klart den ger effekt men blir det någon stor skillnad?
och slits det så mycket mer? jag menar den varvar ju ungefär lika mycket....
 
Anthrax_e_gott skrev:
Jag tror hammet menar om det ger någon nämnvärd effekt. Dvs om det är värt pengarna.

Jag skulle inte ge mer än 2k för det där. Men har man överskott av pengar så är det nog värt det :)
 
Dessa vet jag som har/haft 180cc till sina moppar:
SpeedAbuser
Nissejärnet
Homsen (tror jag det var)
 
Esquina skrev:
Vad menar du med det där? Sluta fjompa, det är ju inte direkt någon oseriös fråga han ställt eller???

"Nån som vet om dessa cylindrar ger någon effekt?"

Det känns inte fullt så rätt uformat :)
 
Det är sååååå roligt att retas med er på 125-forumet för ni tar alltid åt er... :rofl :rofl :rofl
 
CayLe skrev:
"Nån som vet om dessa cylindrar ger någon effekt?"

Det känns inte fullt så rätt uformat :)

Det må hända att det inte var rätt utformat, men så ointelligenta är väl ändå inte människan att vi inte förstod vad han i själva verket menade... :va

:banana
 
EBS skrev:
Det är sååååå roligt att retas med er på 125-forumet för ni tar alltid åt er... :rofl :rofl :rofl

mohaha, mensen spökar som värst i 16-års åldern har jag hört...kan bero på det :öl
 
Hammet skrev:
Funtar på köpa en 170cc cylle till dt:n
Nån som vet om dessa cylindrar ger någon effekt?
bör ju få ut betydligt mer vrid med tanke på att det är 45cc mer, nån som vet vad skillnaden blir med ett bigbore? behöver inte gälla dt125....


Klart den ger bättre effekt, athena är ju kända för att göra racing saker både till moppar och motorcyklar.
Men jag skulle satsa mer på en Malossi cylinder, bättre kvalite och prestanda.
Vad kostar cylindern?
 
det beror inte bara på borrningen ifall effekten ökar, det är ju portningen som inverkar med, är det likadana portar som i orginalet kommer hojen bli starkare men troligen ovilligare att varva högt. Visst ger sånna kit ökad effekt men som nån sa det sliter hårt på din hoj som inte är avpassad för de här grejorna, vevlagerna kan ge upp om du har otur.
Sen liknar det ju inte bättre än att orginaltoppen ska användas och den är utformad för 125cc och inte den borrning som blir nu.
Har själv kört med 170-180 cc på andra 125or och nog märks det skillnad alltid.
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top