17 1/2år med mellan hoj.

AleX skrev:
:fatta! MEN SNÄLLA SÖTA RARA Flickor... :rolleyes:

Vem skulle ni helst vilja ha på gatan en som växt upp med en cross och sen vunnit massa tävlingar
Eller en som fått sitt tunga kort med bilkortet o aldrig suttit på en mc??
Vem av dessa skulle ni helst vilja ha på gatan?

*Den som har kortet men aldrig kört
*Den som inte har kortet men har kört och är skit bra på de??

Svara på den frågan e ni snälla :7peta
fröken! fröken! jag veeet!!!

han som kan köra, fröken! det är honom jag vill möta, fröken!

AleX skrev:
Svara på frågan e du snäll :tummenupp

Jag tyckte att jag svarade. Det är på samma sätt som med 99% av alla 15-åringar som är ute och far på sina moppar. De skiter fullständigt i stopplikt, högerregeln och de flesta andra regler. Varför? Jo, för att de inte känner till dem. Har du kört bil i såpass många år som man har gjort för att ha ett A på köpet så vet man iallafall hur man beter sig i trafiken. Om jag kan slippa så vill jag inte ha 17 1/2-åringar utan körkort farandes i trafiken oavsett om de har kört cross.

Jag vill möta den som kan trafikregler bäst. Inte ett meffo som är ute vinglar runt med och skiter i att det finns andra trafikanter. Det gäller oberoende av om man har styrlapp eller inte.

Jag håller Med AleX en hel del !

Sen kanske det ska tilläggas i denna tråden att ALLA idioter, vem som helst som framför en motorcykel har trafikförsäkring på den, det gäller även om den är stulen !
Det ser trafiksäkerhetsföreningen till !
Det är dit man får böta om man köper en hoj och inte försäkrar den med en gång och låter det stå en vecka eller så, då får man typ böta till dom för att du HAR haft trafikförsäkring genom dom ! :fakta

Så några stoora skade belopp är det inte fråga om man skulle köra på nån utan körkort !

Finns även ett annat alternativ, försäkra hojen hos if.
Jag vet att det står i deras försäkringsvilkor att har du inte rätt körkortsbehörighet för hojen så gäller försäkrigen ändå mot en högre självrisk....tror bara det var 1000 spänn ! :fakta

Pellert skrev:
Jag vill möta den som kan trafikregler bäst. Inte ett meffo som är ute vinglar runt med och skiter i att det finns andra trafikanter. Det gäller oberoende av om man har styrlapp eller inte.

Tror jag ska låna ut min R6a till min mormor i sommar :rofl hon har kör bil i många år,...

Bara så ni vet e hon usel på att cykla med vanlig cykel med... :hihi :hihi

Ni är för Goa ni :)

AleX skrev:

Vem skulle ni helst vilja ha på gatan en som växt upp med en cross och sen vunnit massa tävlingar

Jag vill ha den som har kortet men aldrig kört. :fakta

Varför?
Jo, för han kan trafikreglerna.
Och, förhoppningsvis fattar han sina egna gränser - dvs tar det lungt, tills han lärt sig köra.

Att kunna köra hoj men inte kunna trafikregler gör dig till en trafikolycka som inte inträffat.
Att framföra sitt fordon i TRAFIKEN har inget med hur bra man kan hantera fordonet. Det är hur man hanterar trafikesituationen som avgör hur bra man är.

Om nu personen som kan köra även kan trafikreglerna, men av någon anledning inte har kortet. Då är det en annan femma.
Men inga okunniga trafikanter i trafiken tack (jaja, tack jag vet att det finns många puckon i trafiken, men man behöver ju inte uppmuntra till mer idioti.)

min tanke va ju att han utan kk visste vad stopp plikt o högerreglen var o rött betyder stanna..
dvs sunt förnuft :3freak

AleX skrev:
min tanke va ju att han utan kk visste vad stopp plikt o högerreglen var o rött betyder stanna..

Hehe, jag tänkte på all moppe idioter som bor i mitt område...
Och de verkar inte fatta det här med trafiken alls...

Tanken på att sätta en sådan person på en stor hoj gör mig rädd!
Kanske inte så mycket för mi egen säkerhet, men alla småbarn som inte heller fattar trafikregler + okunnig trafikant... :eek

(Många småtting där där jag bor, och många moppefuckon oxå...)

Finns det ens ngn motivering som är hållbar till att köra utan kort?!?!?
Ja jisses, vänta du snällt på kortet och kör av dig abstinensen på crossbanan ist.
Eller övningskör hela sommaren, bra mkt bättre alternativ än att vara ett fullblodspucko och få vänta minst två år till på kortet om du blir tagen eller kraschar.
//Tobbe

AleX skrev:
Man kan ju tycka att folk borde ha sunt förnuft. Det är fel. Man kan aldrig anta att någon annan har något förnuft öht. Jag litar inte på att folk kan trafikregler för att dom råkar kunna framföra ett fordon. Och som PutteLiten säger, det har ingenting med hur väl man hanterar ett fordon att göra om man kan framföra det i trafiken.

Förresten, jag vill ha bilder på när din mormor försöker köra hojen. :hihi

AleX skrev:

Skit bra på att köra? Köra vart? I skogen, på grusvägar? Föds man med kunskap om tex. körning i trafik och regler, nej.

Det var väldigt länge sedan man fick A som en "bonus" när man tog B. Jag har ingen aning om hur många som utnyttjar det idag. De förarna har, förhoppningsvis, mycket bättre erfarenhet än den föraren du håller om ryggen i dina påståenden.

Så om jag tvingas välja mellan en förare som har trafikerfarenhet, men inte lika stor körskicklighet och en förare som har noll trafikerfarenhet och är "grym" på att köra cross på bana så väljer jag utan tvivel den med trafikerfarenhet.

Lugna sig lite nu. Kör inte utan körkort, åker du dit får du vänta länge innan du ens får ta något körkort överhuvudtaget. Det är nog inte värt det.

Jag gillar attityden folk har när det kommer trådar likt denna :död

Oljeryk- Bara för att man har körkort betyder det inte att man kan trafikreglerna. Jag har också sett många fall där folk skiter i trafikreglerna medvetet fastän det är förbjudet att utföra vissa handlingar.

Men va fan.. nu börjar jag bli trött på en del här inne

den ena säger emot den andra o vise versa

Jag försökte förmedla budskapet om du är gud och vet hur det kommer sluta kör utan kk men om inte så kör inte?
Ingen är gud..
Dvs ingen ska köra utan kk

MEN kk bevisar inte att du kan hantera hojen så e de.

eftersom det verkar som att endel läser de första i mina inlägg o sen skriver en kommentar så känns det lite meningslöst.

Jag trodde ajg skrev med så mycket ironi att det skulle framgå att man inte ska köra utan kk för det medför risker o då menar jag inte med försäkring eller en själv utan personer runt omkring

SÅ sammanfattningsvis
KÖR INTE UTAN KK
KK betyder inte att man kör som en gud.
Man kan själv inte kontrollera vad som kommer hända.

Detta var mitt sista ilägg i denna tråd så jag tackar för mig o om det var något mer ni ville diskutera eller fråga så får de bli pm

Nu ska jag krypa ner i sängen så ha de så bra allihopa o kör lugnt o utan kk ...*IRONIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII* :7peta :7peta :7peta :7peta

UrbanTiger skrev:
När jag tänker efter så kan han ju få köra lite...... i Ryssland, LR nått :arsele

För att tala om nått helt annat. Är det farligt med brunt rökheroin ? Eller ska man satsa på nått annat :va
Tänkte knarka ner mej lite till sommarn :banana Tror ni att det gör nått ? Har vana av sprit och lite öl och sånnt så jag tror inte att jag kommer dö eller nått sånt :gnissla

Jag föreslår att du börjar lite soft med hasch och övergår till rökheroin. Du måste ha lite "uppvärming" annars kommer det att gå överstyr.

Fet-krüm avatar föressten.

jisses, vilken diskussion! 3 sidor om huruvida man ska köra med eller utan körkort. är inte det ganska självklart? :3freak

För att köra på allmän väg krävs körkort för det fordon man framför....
Så jävla enkelt är det!

Utbildningen man får är till för att begripa hur man gör i trafiken!
Och att man gör som alla andra!
Och att man kan uppvisa att man behärskar fordonet!

Har du inte den utbildninigen så kan du :
1 torrköra i garaget!
2 Övningsköra med en för ändamålet godkänd person (om du innehar rätt ålder och har körkorts tillstånd!)
3 Köra på inhägnat område!

Och om man äger ett fordon och inte innehar körkort så ser Polisen det i sin dator när dom åker runt och kikar...
Motorcyklar är rätt populära att kolla upp pga liknande ideer ofta utförs!

Önskan från min sida..
Håll dig hemma!

Huruvida Mormor och övriga får köra Mc på sina kort går ju inte att göra nåtonting åt tyvärr!!!!
Det skulle vara som att dra in alla Mc kort när en ny utbildning för mc kommer...
Bara för att alla ska ta om sina körkort efter den nya utbildningen!
Då skulle det nog protesteras en del!

Hoppas nu ingen hetsar upp sig över det jag skrivit!
Det är inget påhopp på någon person överhuvudtaget!!!!

PutteLiten skrev:
Jag vill ha den som har kortet men aldrig kört. :fakta

Varför?
Jo, för han kan trafikreglerna.
Och, förhoppningsvis fattar han sina egna gränser - dvs tar det lungt, tills han lärt sig köra.
/.../

Men om jag har kört cross och kan trafikreglerna, men inte har något kk?

Kör inte utan körkort :fatta!

köp en moppe om du inte kan hålla dig ifrån två-hjuligt.
Hur har du lyckats få göra ett teori prov innan du är 18? det fick man inte förr i vart fall :va

AleX skrev:

Om due seriös så säger jag *Den som har kortet men aldrig kört

med motiveringen att han vet riskerna då han vart i trafiken i 20 år samt skulle inte sätta sig i situationer han inte klarar (eftersom han fattat att bilar e hårda).

Den som inte har kortet går det inte säga nånting om hans trafikkunskaper, visst han kan nog både svänga, gasa och bromsa kanske tom. avstyra en eller annan risksituation men som sagt, killen med kortet skulle inte hamna i den situationen från första början. :7peta

Mitt råd är ju att du ringer och fårgar vad som skulle hända, fråga både trafikpolisen och försäkringsbolaget.

Jag var inne på samma tanke ett tag, men övergav den ganska snabbt, hur man än gör om nägot händer så hamnar man i polisens register, vilket kan vara en stor nackdel när man söker jobb.

Svaret jag fick från polisen vart jag dock lite förvånad över, om man itne bryter mot någon annan trafikbestämmelse förutom olovlig körining så får man 700kr böter, och hamnar i registret. Får till och med ha kvar lämpen.. konstigt nog!? (första gången du blir stoppad). Annars vart det allvarligare.

Enligt IF försäkringsbolag så täcker deras försäkring skador som uppkommer på andra och deras egendom, fast du får nada själv.

Jag kan inte på något sätt garantera att detta stämmer, så om du nu fortfarande har kvar den dumma tanken i huvudet så ring och fråga.

Nämnvärt är nog även att JAG står som ägare på MC'n. Kanske skilljer om tex farsan min skulle stått som ägare.

Men jag håller med alla andra det är *puckat* och väldigt onödigt att köra utan kk! Vill man köra ska man övningsköra! Varför riskera sitt eget och andras liv när man jämt måste vara redo att gasa iväg som fan från snuten när man lika gärna kan vänta ett år! kan ju dessutom vara stor nackdel när man söker vissa jobb oxo! En fortkörning är inte så allvarlig, men olovlig körning är det enligt många arbetsgivare!

och MÅSTE du verkligen köra mc till sommaren köp då fan en billig 125 för en 5-6tusen och ta kort för den!

Fundera ett tag till innan du gör något dumt killen. Men jag vet nog hur du tänker, tänkte likadant ett tag!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman