17 1/2år med mellan hoj.

Alltså du kan ju lätt hålla dig tills du är 18. Jag velar själv mellan att ta mellankort iår eller vänta 12månader till och ta tungt kort direkt, under tiden köper jag väl mig en leksak på 350cc som jag får köra på B-kortet. Olovlig körning är inte kul man är bara stirrig hela tiden och kollar på allt annat än körningen. Jag har egen erfarenhet av detta och det blir bara skit av det till slut.

Att köra utan körkort är helt skandalöst... Mycket onödigare risk kan du inte ta, du kommer ångra dig ordentligt om någonting skulle hända! Jag håller med Micke Lindstrom, och du som redan har skrivit teorin kan ju bara övningsköra och försöka få en tid till uppkörning den dagen du fyller år... (Augusti?)

- Du hinner! Det är skoj att övningsköra på MC också!

Micke_Lindstrom skrev:
Det går ju ändå inte att ta körkort på halvtimme vet du.
Det är lagom att sätta igång och läsa teori nu så kanske du kan köra upp strax efter du fyllt 18.

AleX skrev:
Det går alldeles utmärkt o köra utan körkort.
Jag vet ingen som kör bättre med eller utan den lappen.
Om du dessutom har kört cross så borde du veta en del om en hoj o dess teknik mm.
Då skulle du automatiskt bli en bättre förare än vissa andra som har mc kort.
--//--

Med all ödmjukhet; blev du tappad i hårda golv mycket när du var liten?

Tycker absolut inte du skall köra utan kk. Jag har en R6 i garaget men håller mig ändå... kan jag kan du! Skärpning!

Mvh

AleX --> Att köra i trafik kräver lite mer än bara att behärska hojen. Finns en del lagar och annat som man bör veta innan man ger sig ut i trafiken. Blir bättre för all då.

Espen skrev:
Tycker absolut inte du skall köra utan kk. Jag har en R6 i garaget men håller mig ändå... kan jag kan du! Skärpning!

Mvh

Samma sits som jag då med andra ord :)
Tur att den står i ett mindre parkeringshus så man kan ju köra runt lite ifall man vill störa dom som bor ovanför garaget :hihi

soppatorsken skrev:
Med all ödmjukhet; blev du tappad i hårda golv mycket när du var liten?

:fatta!

Trodde det gick fram ett tydligt budskap...

tror jag trodde fel...

Kortfattat.

Att man har körkort säger inte något. Min mormor har A-kort o vet inte skillnaden på en harley o en R1...

men som sagt... om ni inte fatta min mening med inlägget så pma så ska jag berätta om jag pallar :fatta!

AleX skrev:
:fatta!

Trodde det gick fram ett tydligt budskap...

tror jag trodde fel...

Kortfattat.

Att man har körkort säger inte något. Min mormor har A-kort o vet inte skillnaden på en harley o en R1...

men som sagt... om ni inte fatta min mening med inlägget så pma så ska jag berätta om jag pallar :fatta!

Du skriver att du tycker det är upp till var och en att köra utan körkort. Det har de flesta fattat och de flesta har, som tur är, en annan åsikt. Det är idiotiskt att köra utan körkort.

Goodstuff skrev:
Du skriver att du tycker det är upp till var och en att köra utan körkort. Det har de flesta fattat och de flesta har, som tur är, en annan åsikt. Det är idiotiskt att köra utan körkort.

Trodde det framgick men men..

Det går alldeles utmärkt o köra utan körkort.
Jag vet ingen som kör bättre med eller utan den lappen.
Om du dessutom har kört cross så borde du veta en del om en hoj o dess teknik mm.

Varför säger jag detta?? för så e de..
Nu till problemen..
1 du kommer få en högre försäkring eftersom du inte har kk.
2 du kan aldrig bli stannad... blir du det e de kört.
3 händer något så har du inte kk för fordonet polisen blir inte glad.. försäkringsbolaget blir inte glada..
Och om den står på tex din pappa så kommer han få skit för han gett dig lov.. annars får du säga att du stulit den.. o då ligger du risigt till.

Men som sagt.. blir du aldrig stannad o aldrig händer dig nått och du står på den själv så e de ingen fara....

men va gör du den dag du e ute o kör o polisen vinkar in dig till sidan för att du ska blåsa (rutinkontroll o sen köra vidare) men sticker från snuten för att du kommer åka dit o i din flykt får vatten överhuvet o tapparkontrollen och mc glideriväg upp på trottoaren på en grupp med dagisbarn som är ute o går....

Ditt val.. men händer det att någon annan skadas.. så Ligger du ILLA till
..

om ni läst hela det inlägget så tycker jag att det inte krävs många hjärnceller för o räkna ut att de kostar mer än de smakar.

Men snälla nån kom inte o säg att man e bättre förare för att man har körkort...
O jag säger inte att man ska skita i o ta de utan man ska köra med insidan.

För dem som inte kunde räkna ut detta så tycker jag synd om er men min mening va inte att få er o tro att de e bättre o köra utan körkort :va

Therudeboy skrev:
Alltså du kan ju lätt hålla dig tills du är 18. Jag velar själv mellan att ta mellankort iår eller vänta 12månader till och ta tungt kort direkt, under tiden köper jag väl mig en leksak på 350cc som jag får köra på B-kortet. Olovlig körning är inte kul man är bara stirrig hela tiden och kollar på allt annat än körningen. Jag har egen erfarenhet av detta och det blir bara skit av det till slut.

350cc som du får köra på B-kortet vad e det för bullshit eller går du i tankar att köpa en Lada?

Han kanske ska köra mopedbil, de har ju nån liten diesel, väldigt rolig leksak :brinnerup Jag måste säga att jag inte helelr fattade AleX inlägg på annat sätt än att man ska göra som man vill vilket kag väl inte direkt håller med om. Jag vill minnas att det ingår hantering av cykeln i konbana och bromsprov när man tar körkort och det brukar man inte lära sig på crossbanan. Sen finns det ju som sagt några regler och skyltar som kan vara behändiga att kunna. Vad det kostar att köra ihjäl nån ska jag väl inte gå in på.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Han kanske ska köra mopedbil, de har ju nån liten diesel, väldigt rolig leksak :brinnerup Jag måste säga att jag inte helelr fattade AleX inlägg på annat sätt än att man ska göra som man vill vilket kag väl inte direkt håller med om. ....

Om man kan tänka sig ta konsekvenserna av de jag skrev så menade jag att då kan man göra det om inte så kulle man inte göra det.

Och ingen Normal människa som har det minsta lilla respekt eller med känsla för andra skulle således köra utan körkort.
Men jag ska aldrig mer skriva så invecklat :rolleyes:

Sen e de faktisk så att körkortet e en plats bit... min mormor har den plastbiten... hon har aldrig kör moppe ens..

Men hon får kör.... :kocko

Ähhh.. inget min mening o få de missuppfattat så jag ursäktar mig själv för att ni missförstod mig :fatta! dumma mig :7peta

AleX skrev:

..o jag som var säker på att du var ironisk när du skrev detta första ggn.. :va tror allt du är lite :kocko också

Jag håller med dig helt om att det är vansinne att folk som aldrig sett en hoj annat än på vykort kan sätta sig och köra, bara för att de har A på köpet. Det var inte så länge sedan man fick C-behörighet genom att skicka ett papper till länsstyrelsen och intyga att man hade kört lastbil.

Suomalainen skrev:
..o jag som var säker på att du var ironisk när du skrev detta första ggn.. :va tror allt du är lite :kocko också

:fatta! MEN SNÄLLA SÖTA RARA Flickor... :rolleyes:

Vem skulle ni helst vilja ha på gatan en som växt upp med en cross och sen vunnit massa tävlingar
Eller en som fått sitt tunga kort med bilkortet o aldrig suttit på en mc??
Vem av dessa skulle ni helst vilja ha på gatan?

*Den som har kortet men aldrig kört
*Den som inte har kortet men har kört och är skit bra på de??

Svara på den frågan e ni snälla :7peta

OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag håller med dig helt om att det är vansinne att folk som aldrig sett en hoj annat än på vykort kan sätta sig och köra, bara för att de har A på köpet. Det var inte så länge sedan man fick C-behörighet genom att skicka ett papper till länsstyrelsen och intyga att man hade kört lastbil.

Min pappa körde Stora saker i lumpen och gick sen o sa de o fick C kort men han var tvungen att bevisa att han kört dessa fordon i de militära.

Ser inget fel i de men jag har ju lite rubbade åsikter :rolleyes: :kocko

AleX skrev:
:fatta! MEN SNÄLLA SÖTA RARA Flickor... :rolleyes:

Vem skulle ni helst vilja ha på gatan en som växt upp med en cross och sen vunnit massa tävlingar
Eller en som fått sitt tunga kort med bilkortet o aldrig suttit på en mc??
Vem av dessa skulle ni helst vilja ha på gatan?

*Den som har kortet men aldrig kört
*Den som inte har kortet men har kört och är skit bra på de??

Svara på den frågan e ni snälla :7peta

Det handlar ju inte bara om att kunna köra, vet man inte hur man ska bete sig på vägen så är det ju kört ändå. Vad gäller lastbilarna så menar jag att man förut fick C-behörigheten utan att man nödvändigtvis behövde ha kört en meter med lastbil, precis som med A-behörigheten.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Det handlar ju inte bara om att kunna köra, vet man inte hur man ska bete sig på vägen så är det ju kört ändå. Vad gäller lastbilarna så menar jag att man förut fick C-behörigheten utan att man nödvändigtvis behövde ha kört en meter med lastbil, precis som med A-behörigheten.

Svara på frågan e du snäll :tummenupp

EazyD skrev:
Jag skrev teorin i december, hur länge kan jag vänta innan jag måste skriva den igen?

Ett år...
Kör inte utan körkort :kocko Blir du stoppad så lär du inte får köra på ett par år :död

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman