mellan två hojjar!
EazyD skrev:Jag är 17 1/2 år snart och jag har tänkt köpa motyorcykel nu, den lagliga altenativet vore ju en 125a, men det är så förbaskat dyrt med tanke på vad man kan få för samma pengar och att jag inte har långt kvar tills 18.
Det jag har planerat mig nu är att skippa 125a och satsa direkt på en mellan, mitt val skulle isåfall bli någon Supermotard hoj för max 50000kr och köra med den hojen när jag vill köra, för jag måste utan några undantag ha en motorcykel i sommar.
Det jag oroat mig lite för.
Hur funkar det med försäkringen, vad händer om jag krockar och inte har körkort, typ drar in i en bil eller liknande.
Vad blir följderna ifall jag blir stoppad?
Jag har en del erfarenhet av 250cc cross körning, men det är inte riktigt samma sak, dvs jag kan köra men jag är inte bäst.
Jag är väl i lite samma situation som dig. fyller 18 i slutet av sommarn. hittade ingen hoj förrän slutet av denna sommar så har inte hunnit ta lätt kortet. men jag ska skriva teorin nu snart. och köra upp för lätt när det bli barmark. att sen uppgradera sig till mellan är ju bara en uppkörning. så dyrt är det ju inte med uppkörningar!
Ps.att fråga här om du ska va olaglig är väl som att gå runt me hakkors i anschered(angered).ds