Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rigge skrev:Bäst att förbjuda MotoGP, hela sporthoj.com är ju fullt av folk som vill köra som Rossi. LIVSFARLIGT![]()
Rigge skrev:Bäst att förbjuda MotoGP, hela sporthoj.com är ju fullt av folk som vill köra som Rossi. LIVSFARLIGT![]()
Rossifumi skrev:Det finns väl inget försvar för det GR gör. Men det hjälper ju ingenting att klaga heller. Tror du han sitter hemma och läser detta och tänker "Shit, Ankan tycker att jag är dum som gör detta... Bäst att sluta!"?
DETTA ÄR FANIMEJ SANNINGAnkan skrev:Tydligen är det så, att man använder invektiv med prefixet "moral" när man inte kan hitta rimliga argument för sin ståndpunkt.
Ankan skrev:Om du läser den delen av min text du quotat, så ser du att den överhuvudtaget inte innehåller någonting om huruvida det GR sysslar med är dumt eller ej. Poängen är, just det du skriver, att det inte verkar finnas några argument för GR. Och det är det vissa här borde fundera lite över, innan de vräker onyanserade omdömen över de så kallade moralkärringarna. Tydligen är det så, att man använder invektiv med prefixet "moral" när man inte kan hitta rimliga argument för sin ståndpunkt.
Lime skrev:Problemet är inte i sig GRs framfart och mobbning av ordningsmakten. Problemet är att omogna och nyblivna mc-förare vill göra som GR och kör till slut åt helvete. Detta leder till högre försäkringspremier och drabbar då även de gasglada "mesåkarna".
Jag har åkt med personer som tar starkt avstånd till det som GR gör och som inte direkt är duvungar när det gäller att gasa.
Problemet förstärks ytterligare när det drabbar motorsporten på det sätt som har hänt med Tullinge. En av orsakerna till att det lades ner/stängdes är att man ansåg att det uppmuntrade till buskörning.
Är det inte bättre att köra "normalt" till Tullinge eller annan bana och sedan tokköra där man inte kan skada andra?
Jämför med om jag skulle få för mig att ställa upp en skjutbanan ute på min gård. Jag tycker det är jobbigt att behöva åka flera mil för att hålla mina kunskaper i att döda djur uppe och så länge ingen står ivägen så skadar det ju ingen...
Bj.O.rn skrev:Det argumentet faller direkt..
/B
Zana skrev:Om han skulle visa sig som en stark förebild skulle han ställa sig bakom sina aktiviteter och avråda sina fan´s att köra på det viset. Då och endast då skulle han få min fulla respekt.
Och visst, man blir gasglad när man ser dessa filmer. Vad tycker ni GRförespråkare om tex. graffitifilmer? Dom triggar ju nya vandaler varje dag. Jag vet, jag var en av dom för många år sedan. Jag vet att yngre kommer att ta efter sina förebilder... Är d det ni vill? Att det ska ploppa upp nya Ghostriders varje dag, som helt utan vett kör ihjäl sig som flugor...!?!?!?
GR, hoppas turen håller i sig. Jag vill ju inget annat...
/Zana
Dee_cati skrev:Kanske är jag ute och cyklar, men var det inte en varningstext i början på GR-filmen eller har jag blandat ihop GR med GIS? jaja, hursomhelst så tror jag att Ghostrider har för avsikt att avråda ynglingar att härma efter honom.....
Silwer skrev:främst för att motogp körs på banor.
Marsipulami skrev:Älskar verkligen denna tråd...., den kommer aldrig att ta slut. Vem har bäst argument/moral?
![]()
Zana skrev:Men det är ju som hämtat ur en fictionvärld. Du tror väl inte att texten innan sätter några större spår i en mindre utvecklad hjärna...
Som killen som härmade ett jackass-stunt och dog av skadorna. Jo dom har ju en text innan programmet, men ärligt talat så finns den texten bara där av juridiska skäl. Inget annat...
Typ som simhallar har en text där det står "på eget ansvar" dvs. simhallen tar inte på sig eventuella skador/dödsfall.
Longshot kanske?
Deecati, vi förstår väl varandra?
/Zana
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |