16.00 www.ghostridermovie.net

Bäst att förbjuda MotoGP, hela sporthoj.com är ju fullt av folk som vill köra som Rossi. LIVSFARLIGT :skrämd

Rossifumi skrev:
Det finns väl inget försvar för det GR gör. Men det hjälper ju ingenting att klaga heller. Tror du han sitter hemma och läser detta och tänker "Shit, Ankan tycker att jag är dum som gör detta... Bäst att sluta!"?

Om du läser den delen av min text du quotat, så ser du att den överhuvudtaget inte innehåller någonting om huruvida det GR sysslar med är dumt eller ej. Poängen är, just det du skriver, att det inte verkar finnas några argument för GR. Och det är det vissa här borde fundera lite över, innan de vräker onyanserade omdömen över de så kallade moralkärringarna. Tydligen är det så, att man använder invektiv med prefixet "moral" när man inte kan hitta rimliga argument för sin ståndpunkt.

Ankan skrev:
Om du läser den delen av min text du quotat, så ser du att den överhuvudtaget inte innehåller någonting om huruvida det GR sysslar med är dumt eller ej. Poängen är, just det du skriver, att det inte verkar finnas några argument för GR. Och det är det vissa här borde fundera lite över, innan de vräker onyanserade omdömen över de så kallade moralkärringarna. Tydligen är det så, att man använder invektiv med prefixet "moral" när man inte kan hitta rimliga argument för sin ståndpunkt.

Har lite svårt att argumentera mot en jurist ;)

Lime skrev:
Problemet är inte i sig GRs framfart och mobbning av ordningsmakten. Problemet är att omogna och nyblivna mc-förare vill göra som GR och kör till slut åt helvete. Detta leder till högre försäkringspremier och drabbar då även de gasglada "mesåkarna".

Jag har åkt med personer som tar starkt avstånd till det som GR gör och som inte direkt är duvungar när det gäller att gasa.

Problemet förstärks ytterligare när det drabbar motorsporten på det sätt som har hänt med Tullinge. En av orsakerna till att det lades ner/stängdes är att man ansåg att det uppmuntrade till buskörning.

Är det inte bättre att köra "normalt" till Tullinge eller annan bana och sedan tokköra där man inte kan skada andra?

Jämför med om jag skulle få för mig att ställa upp en skjutbanan ute på min gård. Jag tycker det är jobbigt att behöva åka flera mil för att hålla mina kunskaper i att döda djur uppe och så länge ingen står ivägen så skadar det ju ingen...

Är folk så dumma/omogna att de försöker skaffa sig en egen "GR-image" så får de ju skylla sig själva.
Jag kör inte hoj för andras skull, jag kör för min egen skull. Det vill säga mycket gasande och lekande, och gärna utanför lagens gränser. Givetvis riskerar ju jag andras liv när jag försöker köra på bakhjulet när jag möter bilar (en vindpust kan ju komma och slita in mig i mötande bil eller nåt) men jag tycker iaf att chanserna är små att det händer. Det är bättre att leka på avstängda platser men på vägen dit sker ju mycket bus också, iaf när jag kör.
Nu har Ghostrider lite högre odds mot sig iom att han blåser på i inte alltför sällan farter runt 300-strecket och då vill det inte mycket till för att nåt ska hända.
Men om du bara visste hur ofta du är nära döden när du möter en trött lastbilschaffis eller en 5-barnsmorsa som försöker amma sin unge samtidigt som hon ska snyta näsan på sebastian 5 år i baksätet eller nåt. Riskerna finns där ofta, men du kan inte säga att du möter Ghosties ofta.
Visst,han utmanar ödet och kanske utsätter han andra för fara, det vet jag icke då jag inte har åkt bakpå honom och sett de situationer han har hamnat i. Men som det verkar så möter jag hellre honom i 300 blås på motorväg än en 20-åring på en R1:a eller ninja som ska stila för alla bilister han möter och låta så mycket som möjligt. DET är farligare tror jag.

Och angeånde Tullinge så är det bara att lyssna på Team ghostrider då det sedan länge har varit planerat att bygga bostadsområde av detta, det har bara varit en tidsfråga. Sen om media skriver att det läggs ner för att ynglingar buskör till och från tävlingar är en annan femma. För är det så så får de stänga alla roadracingbanor, gokartbanor mm för det uppmanar folk till att gasa på vägen hem, inte sant?

Bj.O.rn skrev:
Det argumentet faller direkt..

/B

Ehhh, inte? Varför skulle det falla, för att det är på bana? När jag åker ifrån ett motorevangemang så är det inte laglig framfart jag sysslar med, och det VET jag att flera andra råkar ut för också. Men du har iofs en annan erfarenhet av detta då du är betydligt äldre än oss snorungar och du FÅR argumentera med flera mognare resonemang :D *jo, jag menar det :)*

Zana skrev:
Om han skulle visa sig som en stark förebild skulle han ställa sig bakom sina aktiviteter och avråda sina fan´s att köra på det viset. Då och endast då skulle han få min fulla respekt.

Och visst, man blir gasglad när man ser dessa filmer. Vad tycker ni GRförespråkare om tex. graffitifilmer? Dom triggar ju nya vandaler varje dag. Jag vet, jag var en av dom för många år sedan. Jag vet att yngre kommer att ta efter sina förebilder... Är d det ni vill? Att det ska ploppa upp nya Ghostriders varje dag, som helt utan vett kör ihjäl sig som flugor...!?!?!?

GR, hoppas turen håller i sig. Jag vill ju inget annat...

/Zana

Kanske är jag ute och cyklar, men var det inte en varningstext i början på GR-filmen eller har jag blandat ihop GR med GIS? jaja, hursomhelst så tror jag att Ghostrider har för avsikt att avråda ynglingar att härma efter honom.....

Saken är den att vi har sett detta nu! Vi har sett hur en person på motorcyckel med 1 häst per kilo kör ifrån en trött polissaab med hundsimm.

Jag kan inte säga att alla som åker snabbt och på bakhjulet är idioter då Jag själv ganska ofta håller mig på ett hjul, Men det finns en gräns nå´nstans där skicklighet och imponerande manövrar övergår till vansinne. Själv letar Jag efter så folktomma vögar som möjligt när Jag vill leka och det är förutom av hänsyn till andra för att Jag inte vill ha en massa skit i vägen

Dee_cati skrev:
Kanske är jag ute och cyklar, men var det inte en varningstext i början på GR-filmen eller har jag blandat ihop GR med GIS? jaja, hursomhelst så tror jag att Ghostrider har för avsikt att avråda ynglingar att härma efter honom.....

Men det är ju som hämtat ur en fictionvärld. Du tror väl inte att texten innan sätter några större spår i en mindre utvecklad hjärna...

Som killen som härmade ett jackass-stunt och dog av skadorna. Jo dom har ju en text innan programmet, men ärligt talat så finns den texten bara där av juridiska skäl. Inget annat...

Typ som simhallar har en text där det står "på eget ansvar" dvs. simhallen tar inte på sig eventuella skador/dödsfall.

Longshot kanske?

Deecati, vi förstår väl varandra?

/Zana

Älskar verkligen denna tråd...., den kommer aldrig att ta slut. Vem har bäst argument/moral?

:tummenupp

Silwer skrev:
främst för att motogp körs på banor.

Och??? Hur många som blir sugna att knäskrapa och leka Rossi har tillgång till en bana då? Nej, det blir Konsumrondellen istället. Det är väl samma sak som att säga att det bara är stockholmare som blir sugen på att köra som han, för han kör ju i stockholm. Tycker nog att det går att jämföra....

Edit: Dom som kör av på Tungelstavägen och Bogesund, har dom GR eller Rossi som största förebild?

Marsipulami skrev:
Älskar verkligen denna tråd...., den kommer aldrig att ta slut. Vem har bäst argument/moral?

:tummenupp

The good side will defeat the bad side. Step over from the dark side... :tummenupp

Ärligt talat så vinner ingen på det här skitsnacket.... :öl

Ärligt talat...

Om vi skall gå in på faran av att folk härmar det dom ser när dom tittar på filmer samt motorsport både live och på tv så ligger INTE den största faran i filmen GR...

När folk ser GR så visst får dom en högre puls etc men kommer inte därför att ge sig ut på vägarna och härma vad dom sett då dom garanterat inser det farliga i detta...

Däremot när man varit på en bana och tittat på tex ROADRACING så är det bevisat att folk i stor utsträckning kör MYCKET över sin förmåga och därigenom råkar ut för en olycka, singel el med andra bilister inblandade...

Själv så blir jag enormt taggad/upphetsad av att titta på Rossi och dom andra vilket garanterat höjer min hastighet/tempo på gatan!!!!!!!

Och om man ser till rena stunt filmer där folk som både är extremt duktiga samt EXTREMT dåliga/farliga utför sina trix i trafiken mm så räcker det att åka in till respektive stads mötes plats för motorcyklar för att se hur dom försöker härma sina idoler i Judgement dat mfl...

Sen måste man självklart även vara kritisk i sig till filmer likt GR mfl men INTE tror jag att folk blir vildare i trafiken av dom än av att titta på Rossi och grabbarna...

Team GR...

Zana skrev:
Men det är ju som hämtat ur en fictionvärld. Du tror väl inte att texten innan sätter några större spår i en mindre utvecklad hjärna...

Som killen som härmade ett jackass-stunt och dog av skadorna. Jo dom har ju en text innan programmet, men ärligt talat så finns den texten bara där av juridiska skäl. Inget annat...

Typ som simhallar har en text där det står "på eget ansvar" dvs. simhallen tar inte på sig eventuella skador/dödsfall.

Longshot kanske?

Deecati, vi förstår väl varandra?

/Zana

Jo, vi förstår varandra men det jag menar är att GR nog inte vill ha "wannabies" som kör ihjäl sig och han uppmanar inte till sådan körning som han sysslar med, det var det jag ville komma till. Kanske var lite otydlig men nu vet du vad jag menar iaf :)

Det finns ju ingen ursäkt för det GR gör men om det är nån som är så puckad så han/hon försöker apa efter och kör ihjäl sig så är det deras éget fel till 100%.

En sak glömms dock bort. Motogp är en laglig sport, GR framfarten är det inte.
Jag tror personligen betydligt fler impas av GR åkningen än av ett lopp motogp.
Att vara intresserad av valfri motorsport innebär inte att man kör värre själv på nåt sätt.
Jag vet ju inte hur många som härmar GR, det kanske bara finns några (man har ju sett ett par amatöraktiga filmsnuttar) stycken.
Man minns även Frassen som åkte Parisringen på tid i trafiken, det var hårigt tyckte man men det var före GR.

Efter GR kanske det kommer nåt än värre, det brukar ju vara så fast man har svårt att tro att det är möjligt.
Säkert en svensk eller nåt land med liknande polis eftersom i tex USA så jagade de väl med helikopter och sköt vilt om nån försökte sig på nåt sånt här.
Fast folk ledsnar på allt till slut.
Jag är själv rätt less på de här stuntåknings hojfilmerna, samma samma samma samma*1000, blää

Lagligt eller inte, vad spelar det för roll??? Alla verkar ju vara så bekymrade vad folk ska hitta på för tok i trafiken, då spelar det väl ingen roll vart man får inspiration ifrån?

Förresten, har DU kört dom en vilde bara för att du sett en fransos kryssa mellan bilar?? Jag blir inte ens sugen...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti