16.00 www.ghostridermovie.net

Alltid lika kul att läsa trådar om Ghostrider's framfarter :)

"I högra ringhörnan har vi moralkärringarna som kör blöjhojjar och i den vänstra ringhörnar har vi omogna stackarna som hejjar på svarte riddaren!"

Jaja, jag tycker det är farligt när pensionärer och folk som äter hjärtmedicin får ha sitt körkort kvar, oprövat i de flesta fall. Men att EN ensam stackare gör några filmer om sina snabba framfarter, det ska minsann uppmärksammas!

Näe, mer ghostrider-filmer till mig tack så jag har nåt att spela upp på festerna då dessa filmer alltid (jaja, inte på en moralkärring-fest då) går hem bland publiken. Och kul att kolla på är det också, man blir alltid lika gassugen efteråt.

Hoppas GR spelar in nästa fillm på Isle of Man
Har tittat på filmerna som finns här på sporthoj från
IoM jämf med GR så är GR blaha

PS. Sortera in mej i moralkärringsfacket!!

Dee_cati skrev:
Alltid lika kul att läsa trådar om Ghostrider's framfarter :)

"I högra ringhörnan har vi moralkärringarna som kör blöjhojjar och i den vänstra ringhörnar har vi omogna stackarna som hejjar på svarte riddaren!"

Jaja, jag tycker det är farligt när pensionärer och folk som äter hjärtmedicin får ha sitt körkort kvar, oprövat i de flesta fall. Men att EN ensam stackare gör några filmer om sina snabba framfarter, det ska minsann uppmärksammas!

Näe, mer ghostrider-filmer till mig tack så jag har nåt att spela upp på festerna då dessa filmer alltid (jaja, inte på en moralkärring-fest då) går hem bland publiken. Och kul att kolla på är det också, man blir alltid lika gassugen efteråt.

Problemet är inte i sig GRs framfart och mobbning av ordningsmakten. Problemet är att omogna och nyblivna mc-förare vill göra som GR och kör till slut åt helvete. Detta leder till högre försäkringspremier och drabbar då även de gasglada "mesåkarna".

Jag har åkt med personer som tar starkt avstånd till det som GR gör och som inte direkt är duvungar när det gäller att gasa.

Problemet förstärks ytterligare när det drabbar motorsporten på det sätt som har hänt med Tullinge. En av orsakerna till att det lades ner/stängdes är att man ansåg att det uppmuntrade till buskörning.

Är det inte bättre att köra "normalt" till Tullinge eller annan bana och sedan tokköra där man inte kan skada andra?

Jämför med om jag skulle få för mig att ställa upp en skjutbanan ute på min gård. Jag tycker det är jobbigt att behöva åka flera mil för att hålla mina kunskaper i att döda djur uppe och så länge ingen står ivägen så skadar det ju ingen...

Gillar verklígen dessa trådar :p

GR..... Du kör precis som du själva vill, men du får också ta dessa konsikvenser som inträffar. Gillar tyvärr dina filmer :crash

Jag kanske skulle köpa ett rött ställ och en röd hjälm och också göra filmer, då skulle jag också bli lika poppis :D

Skämt och sidor. Alla som skriver här, kan ni verkligen säga att ni kör lagligt? Om inte, då borde ni vara tysta istället. För kör ni inte lagligt så utsätter ni automatiskt också andra trafikanter.

Japp, ni får tycka precis vad ni vill om mitt inlägg, finns säkert ni som kommer att svara med både det ena och det andra, kul :tummenupp

Måste bara reflektera över en liten sak.
Hur kommer det sig att fram tills det att man klotar / orsakar en olycka påstår att man har full kontroll över situationen, när man i sekunden efter olyckan kommer med 100% sannolikhet att skylla på otur eller annat som lämpar sig för att rädda ansiktet?

Det fins inte så mycket att diskutera, alla fattar att man tar större risker med sitt eget och andras liv när man börjar köra 3 dubbla hastigheten i trafiken.
Sen kan man givetvis ha enna jävla reflexer och vara omåttligt begåvad på att köra.
Eftersom man inte har möjlighet att styra alla i trafiken själv så stiger riskerna i vilket fall.
Det är väl mer en moralisk sak det här, en del tycker inte att det är nån större fara att köra på det här sättet och gör det, andra tycker det är kul att se på film men skulle aldrig göra det själva och så har vi de som avskyr hela idén och tar det hela personligt.
Själv så vet jag inte längre vad jag ska tycka, sammtidigt kan jag tycka att det är kul att se på filmen och samtidigt tycker jag att det är onödigt att åka på det där sättet, jag kan leva utan fler filmer men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte haft nåt utbyte av dem alls.
Jag är dock inte en av de låttpåverkade som skulle försöka härma GR utan kör väl egentligen som en gubbe skulle jag tro.
Antar att alla utom möjligen sånna med BMW hojar gasar lite extra här och där?
Att åka hoj endas med laglig fart i alla lägen är det kul, åker man hoj för den skull, iaf sporthoj?
Kan ju säga att jag ofta håller långt över 70 på de grusvägar jag kör på med sur XRen och det är kanske vansinne det med?

BMW R90s skrev:
Hoppas GR spelar in nästa fillm på Isle of Man
Har tittat på filmerna som finns här på sporthoj från
IoM jämf med GR så är GR blaha

PS. Sortera in mej i moralkärringsfacket!!

Men jag såg en film som var grym jag med, den hette bmw gasar järnet :D

Skämt åsido, men du jämför 2 helt olika saker.

Men, varför bråkar folk om någonting de inte kan göra nåt åt :confused:

Ut o gasa med er, ni som har hoj :(

Marsipulami skrev:
GR..... Du kör precis som du själva vill, men du får också ta dessa konsikvenser som inträffar.
Att någon tar konsikvenserna för sina handlingar hjälper väl inte eventuella offer eller gör det det?

Lime skrev:
Problemet är inte i sig GRs framfart och mobbning av ordningsmakten. Problemet är att omogna och nyblivna mc-förare vill göra som GR och kör till slut åt helvete. Detta leder till högre försäkringspremier och drabbar då även de gasglada "mesåkarna".

Problemet förstärks ytterligare när det drabbar motorsporten på det sätt som har hänt med Tullinge. En av orsakerna till att det lades ner/stängdes är att man ansåg att det uppmuntrade till buskörning.

*Hur omogna folk än verkar el är om man ser till svaren så är jag helt säker på att dom ser en skillnad i att titta på dessa filmer än att själva utföra dom!!

Och återigen så är dessa filmer INGET nytt i trafiken då detta skett dom senaste 20 åren el mer, det som är nytt är att det till slut filmats och att därefter producerats filmer av det!!

**Sen vad beträffar Tullinge flygfält så kan du inte ha mer fel i ditt påstående då det enda sedan flygflotiljen lades ner vart bestämt att det skulle byggas bostäder där!!

Det har inte ens funnits en mikroskopisk chans att Tullinge flygfält skulle kunna bli ett "motorcentrum" oavsett hur folk framfört sina fordon eller ej!! (TYVÄRR)

Team GR.

-Lowrider- skrev:
GR..... Du kör precis som du själva vill, men du får också ta dessa konsikvenser som inträffar

Goddag ärthjärna,,,GR tar konsekvenserna som inträffar,,men hur fan kan han ta konsekvenserna när han har kört över en mamma med barnvagn på ett övergångsställe?? Jaja du bevisar ju bara på att visa är mer efterblivna än andra. Men det är klart,du gick väl inte ens ut högstadiet med den mognaden som du visar. :fatta!

Hmmm, måste fundera lite till...

Zana skrev:
Rossifumi: Jag är hemskt ledsen, nu i efterhand märkte jag att jag gick över gränsen när jag tog upp ditt handikapp. Det var inte meningen och jag lider med dig.

Och ni andra, glöm vad jag skrivit innan. Kör så fort ni bara kan. Det är ju det enda rätta... :rock

....Eller nåt.....

Ok, för det här gången ;)

Moralkärringar med blöjhojar är kritiska, men blöjknuttarna som fortfarande luktar kiss vill inget hellre än köra som GR, och bjäbbar allt vad de kan på moralkärringarna som har fräckheten att ha synpunkter på hjälten GR.
Det trista är att folket på blöjhojar faktiskt har sakliga och relevanta synpunkter på GR:s verksamhet. Blöjknuttarna däremot, har hittills inte kommit med något sakligt eller relevant inlägg i debatten, inte i denna tråd eller någon annan på samma tema heller. Istället så snackar dessa hjulens hjältar om hur mesiga moralkärringarna är som inte kan köra hoj etc. Varför kan GR:s tillskyndare inte prestera ett enda argument värdigt namnet i en debatt om GR? Kan det vara så att det inte finns några argument till försvar för GR???

No1/GR: Dina talanger som hojåkare är verkligen beundransvärda. Personligen tycker jag dock att det är oerhört tråkigt att du använder den talangen till att trigga en massa dumskallar att köra över sin egen förmåga. Visst, var och en är ansvarig för sina handlingar, men du är/blir en förebild för många och sina förebilder försöker man efterlikna.
Sen vad gäller resonemangen om tur. Turen sägs vara på den skickliges sida, och du är onekligen duktig. Men det finns en gräns då skickligheten inte längre räcker och det är när man omgiven av vanliga vardagstrafikanter, vars manövrar inte i alla delar kan förutses, kör betydligt snabbare än dessa. Med de marginaler man har då man färdas 150-200 km/h snabbare än omgivningen räcker det med att gubben i bilen man skall till att köra om nyser, så är katastrofen ett faktum. Det är här turen kommer in och tur är det att inget hänt hittills. Sen medger jag gärna att en mindre skicklig pilot behöver mer tur.
Jag har i och för sig inget emot att se filmerna, nu när de finns. Jag skulle dock aldrig få för mig att köpa någon av dem. Jag tycker inte heller det är särskilt snyggt att göra kommers på exponering av en kriminell verksamhet. Som någon ovan sa: varför inte ställa upp på Isle of Man istället?

Zana skrev:
Tack vare dessa idiotiska filmer kommer snart polisen få befogenhet att skjuta skarpt mot alla svarta mc åkare som kör för fort... Utvecklingen av relationen polis & mc entustiast ligger i era nersmutsade händer...

Tur man är helgrön.....

Vad tror du dom säger inne på stationen? Jag tror dom är ganska så upprörda och ute efter hämnd. Se bara på mcbudens fina uppretning av ordningsmakten, och deras trafikförseelser är ändå att betraktas som milda om man gämför med GR.

Jag fasar för framtidens trafikpolis, utrullningsbara spikmattor? Bara en fundering på vad som komma skall...

I ett modernt samhälle får man inte skjta någon som kör för fort eller rulla fram spikmattor. Möjligtvis om man hade varnat för det en mil innan......

Det är ju väldigt spännande att se på dessa "getaway" filmer, men personligen tycker jag att det ska avbrytas nu, innan det oundvikliga inträffar, innan det första människolivet får ett abrupt avslut. Lek inte med livet, gör någonting vettigt istället...

Dagens helomvändning - spännande att se, bara uppmuntra dem, men kör inte så fort??? Det var inget spännande att se på och jag blev oehört besviken när jag kom hem från mässan o satte mig direkt att glo på skitfilmen. Vad är vettiga saker att göra med sitt liv om man förlorat allt man har och äger? Föreställ dig en värld där du är alldeles själv och vad du än göt spelar ingen roll eftersom du inte har anhöriga som är bekymrade över dig - möjligtvos bara ett mc-gäng som du tillhör och tycker det är ballt att köra i 300km/h. Dör du skrivs det kanske en tråd på sporthoj.com och sen är det över när tråden hamnar på sida 3 redan.....

Jag hoppas de personer som har något som helst samband med producenterna, och de medverkande i filmerna kan ta till sig någon del av det jag skrivit. Då det jag skrivit kommer direkt från hjärtat...

Over and out.

/Zana Johansson

750RR

Ankan skrev:
Moralkärringar med blöjhojar är kritiska, men blöjknuttarna som fortfarande luktar kiss vill inget hellre än köra som GR, och bjäbbar allt vad de kan på moralkärringarna som har fräckheten att ha synpunkter på hjälten GR.
Det trista är att folket på blöjhojar faktiskt har sakliga och relevanta synpunkter på GR:s verksamhet. Blöjknuttarna däremot, har hittills inte kommit med något sakligt eller relevant inlägg i debatten, inte i denna tråd eller någon annan på samma tema heller. Istället så snackar dessa hjulens hjältar om hur mesiga moralkärringarna är som inte kan köra hoj etc. Varför kan GR:s tillskyndare inte prestera ett enda argument värdigt namnet i en debatt om GR? Kan det vara så att det inte finns några argument till försvar för GR???

Det finns väl inget försvar för det GR gör. Men det hjälper ju ingenting att klaga heller. Tror du han sitter hemma och läser detta och tänker "Shit, Ankan tycker att jag är dum som gör detta... Bäst att sluta!"?

Ankan skrev:

No1/GR: Dina talanger som hojåkare är verkligen beundransvärda. Personligen tycker jag dock att det är oerhört tråkigt att du använder den talangen till att trigga en massa dumskallar att köra över sin egen förmåga. Visst, var och en är ansvarig för sina handlingar, men du är/blir en förebild för många och sina förebilder försöker man efterlikna.
Sen vad gäller resonemangen om tur. Turen sägs vara på den skickliges sida, och du är onekligen duktig. Men det finns en gräns då skickligheten inte längre räcker och det är när man omgiven av vanliga vardagstrafikanter, vars manövrar inte i alla delar kan förutses, kör betydligt snabbare än dessa. Med de marginaler man har då man färdas 150-200 km/h snabbare än omgivningen räcker det med att gubben i bilen man skall till att köra om nyser, så är katastrofen ett faktum. Det är här turen kommer in och tur är det att inget hänt hittills. Sen medger jag gärna att en mindre skicklig pilot behöver mer tur.
Jag har i och för sig inget emot att se filmerna, nu när de finns. Jag skulle dock aldrig få för mig att köpa någon av dem. Jag tycker inte heller det är särskilt snyggt att göra kommers på exponering av en kriminell verksamhet. Som någon ovan sa: varför inte ställa upp på Isle of Man istället?
Åsikterna är nog ganska blandade oavsett kubik på hojen :3freak

Rossifumi skrev:
Det finns väl inget försvar för det GR gör. Men det hjälper ju ingenting att klaga heller. Tror du han sitter hemma och läser detta och tänker "Shit, Ankan tycker att jag är dum som gör detta... Bäst att sluta!"?

hehe, knappast.
Är det som Maverick antyder nån slags dödslängtan så är det nog än värre.
Det är väl ok att tycka till och säga sin sak, men många här i tråden går ju till angrepp mot de med motsatt åsikt.
Det tycker jag är onödigt, vi är väl inte bara vad vi tycker just om GR filmerna?

Rossifumi skrev:

Om han skulle visa sig som en stark förebild skulle han ställa sig bakom sina aktiviteter och avråda sina fan´s att köra på det viset. Då och endast då skulle han få min fulla respekt.

Och visst, man blir gasglad när man ser dessa filmer. Vad tycker ni GRförespråkare om tex. graffitifilmer? Dom triggar ju nya vandaler varje dag. Jag vet, jag var en av dom för många år sedan. Jag vet att yngre kommer att ta efter sina förebilder... Är d det ni vill? Att det ska ploppa upp nya Ghostriders varje dag, som helt utan vett kör ihjäl sig som flugor...!?!?!?

GR, hoppas turen håller i sig. Jag vill ju inget annat...

/Zana

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...