125a för grus och skog!

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Ort
Kalmar
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Sålde av min cross innan jag köpte riktigt motorcykel, en yamaha yz 250 som var rolig men tyvärr var jag lite för rädd för att ge mig ut på grusvägar runt i byn med tanke på att maskinen inte får köra någonstans förutom inhängnad bana, sedan det här med transport och släp....

Jag är lite halvsugen på att köpa mig en gammal DT125R eller TS125 eller liknande där jag då kan köra lagligt. Men hur är dom att köra? På grus och i skog behöver det inte gå superfort men lite lagom med kraft vill man ju ändå ha.

Kommer jag ha roligt med en sån här maskin? Tilläggas bör att den inte behöver vara lika stark som 250n jag hade innan då den var aningen too much. :tungan
 
Ska väl servas ganska ofta då? Är mer ute efter en gammal 90 tals 125a :)
 
Ska väl servas ganska ofta då? Är mer ute efter en gammal 90 tals 125a :)

Om du vill ha motorfordon som håller så skall det servas ofta.
Att byta olja är inte svårt och är värt varenda krona.

Jag byter runt 500mil på både hoj och bil. :fakta
 
Nyheter
Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

Back
Top