12 muslimska män söker dotter

Valen skrev:
Däremot delar ju extremisterna samma religion som övriga muslimer, alltså samma fundament. .

I omvärldens ögon så ses vi som kristna, precis som Bush, Knutby och "godhatesfags"/"godhatessweden"-pastorn... Jag skulle nog bli rätt sne om någon försökte sätta likhetstecken mellan mig och dessa enbart för att jag är döpt och konfirmerad...

Det är att förenkla för sig själv att tro att roten till allt ont är "islam".. Det är en soppa av kulturer, poltik, religion, seder och bruk, brist på yttrandefrihet,d emokrati o.s.v....

HanneZ skrev:
Nja asså jag menade bara på att det finns galna "präster" här också som lyckas lura i människor både det enda och det andra. Det va ingen jämförelse med något.

Jag har inte blivit behandlad dåligt av en enda muslim än vad jag vet.

Har du tvingats umgås med muslimer någon längre tid då?

Den kontakt jag har haft sträcker sig till skolan, och dom muslimer jag har träffat har då haft en jävligt märklig syn på saker och ting.

"behandlad dåligt" har inte jag heller blivit, om du med det menar ung att "få stryk, våldtagen i röven" eller liknande.

BRASSARN skrev:
...

Den kontakt jag har haft sträcker sig till skolan, och dom muslimer jag har träffat har då haft en jävligt märklig syn på saker och ting.
...

Du menar inte samma syn på saker o ting som du? Så länge dom inte stör dig så får dom väl ha vilken syn dom vill?

så har det väl varit i alla tider med små grupper som är understödda av andra för att skapa kaos i samhället så det går att skylla på en specefik grupp,och då gärna någon som inte kan försvara sig,

CIA har ju lyckats bra i hela sydamerika *ironi*
dom fick ju till o med saddam till president ,,

Onskan är inte personifierad i muslimer eller vad det kan vara men en sak är ju klar som soppa och det är att all form av fanatism är FARLIG ,,

när kristendomen skulle införas i sverige så mördades det o brändes på bål om man inte gillade läget,, svenska kyrkan var åtminstone för några år sedan det enskilt rikaste företaget i sverige,och det grundar sig till stor del på vad jag anser stöld och mord på 1000-talet,, jag har kanske inte helt rätt men till stor del så VET jag att det förhåller sig så. :fatta!

korvgubbe skrev:
Huvudet på spiken och min gissning är att det är precis vad de vill. Precis samma sak som extremisterna försöker göra i Irak då sunniter bombade en shiamuslimsk moské. Ett ganska bra sätt att skapa motsättningar i Irak för att skapa splittring irakier imellan och med "lite tur" t.o.m få det att gå så långt som till innbördeskrig.

BRASSARN skrev:
jaha, tack för rådet :3freak

ALLT det som stör mig är olagligt. Har du inte läst tidningarna? Läs polisen helgrapporter vettja
Så du tror att brottsligheten i Sverige hade varit mindre om alla var kristna istället?

korvgubbe skrev:
I omvärldens ögon så ses vi som kristna, precis som Bush, Knutby och "godhatesfags"/"godhatessweden"-pastorn... Jag skulle nog bli rätt sne om någon försökte sätta likhetstecken mellan mig och dessa enbart för att jag är döpt och konfirmerad...

Det är att förenkla för sig själv att tro att roten till allt ont är "islam".. Det är en soppa av kulturer, poltik, religion, seder och bruk, brist på yttrandefrihet,d emokrati o.s.v....

Den markant största skillnaden är att vi inte blir indoktrinerade i kristendomen. Tvärtom hånar de flesta den här, skulle en muslim göra samma sak mot islam står väl en halshuggning & knackar på dörren. Vi är inte tvingade att gå i kyrkan varje söndag, vi behöver inte lägga ut en skitig matta & be mot ett väderstreck varje dag, vi måste inte vallfärda till någon helig stad för att bli frälsta. Och kvinnor får t.o.m. vistas i en kyrka. Om de vill.

Markus skrev:
...

rapporterade jag om misstänkt homosexualitet ...

Bra där! Det är rent generellt för lite angiveri i sverige! Vi borde föra nåt register över skumma element, såsom bögar, östermalmare och konspirationsteoretiker!

t-rex skrev:
Bra där! Det är rent generellt för lite angiveri i sverige! Vi borde föra nåt register över skumma element, såsom bögar, östermalmare och konspirationsteoretiker!

Innan du sätter dig på dina äckliga liberala skithöga böghästar kanske du kan tänka dig in i känslan av att tvätta håret (sensuellt) med huvudet bakåtböjt och öppna ögonen med jämna mellanrum - för att varje gång upptäcka att varje gång du gör stirrar mannen med porrfilmsstånd på dig passionerat.
När detta upprepas ett par, kanske tre eller fyra till och med, gånger så rapporterar man naturligtvis om obehaglig individ i duschen.

Värt att notera är att han hade CSM (KSM på svenska) och tränade i korta shorts. Jag såg honom flera gånger lufttorka sittandes komplett naken, fortfarande med lite "put" på paketet.
Lufttorkning i 20-gradigt omklädningsrum tar lång tid, det är således uppenbart àtt torkningen är skenmanöver för att kunna titta på värnlösa heterosexuella hederliga medborgare som mig.

Tänk så bra det skulle vara om det inte fans religion. Att alla tror på sig själv och inte behövde ha någon låssas kompis som man låter fatta alla viktiga beslut åt en.

Jag tror inte på någon religon eller nått sånt. Tycker det funkar bäst så, tänk så smidigt det skulle vara om alla extirmister m,m var lika, inte behöva ha någon ledare. Då kanske dom slapp kriga så mkt.

Markus skrev:
det är således uppenbart àtt torkningen är skenmanöver för att kunna titta på värnlösa heterosexuella hederliga medborgare som mig.

Jag tror faktiskt du mest chockades över att någon över huvud taget tittade "lystet" på dig.

Det man aldrig varit med om förut kan te sig skrämmande för många! Sen förstår jag att du kanske tyckte det var lite obehagligt att det var just en snubbe som skulle vara den första...
:hihi

Markus skrev:
... titta på värnlösa heterosexuella hederliga medborgare som mig.

:rofl

Jag förstår att det måste varit en fruktansvärd upplevelse, och jag hoppas att du har fått hjälp att bearbeta det! :pannkyss

Edit; För att dra tråden ifrån en diskussioin som det känns som om vi haft ungefär en miljon gånger förut; Det här med att bli stirrad lystet på, hur löser man sånt? Som singel, +30 så ligger man ju helt plötsligt i ett annat läge när man går på krogen jämfört bara med ett par år sedan. Från att ha varit jägaren har man plötsligt på nåt konstigt sätt blivit offret, som skall mätas, vägas och undersökas för eventuella pappagener. Asså, brudar har ju lärt sig att värja sig (mer eller mindre iallafall...) från packade pojkar sedan 15-årsåldern, så för dem kommer det ju naturligt. För oss däremot.... Hur tackalr man det? Är det sedan en man, naken, i ett badhus så blir det fan inte lättare, det är helt klart...

Last edited:
Coola Ola skrev:
Det var inte direkt kristendomens utveckling som förändrade Europa efter medeltiden, snarare tvärtom (spanska inkvisition t.ex.). Däremot var det en våg av upplysning med filosofer, frihetskämpar etc som med mindre eller större steg förändrade samhället.

Det är inte religionen i sig utan samhällssituationen i de länder där den praktiseras som är intressant. Fattigdom och dikatur är sällan en bra grogrund för frid och tolerans.

On topic: Det är helt stört när de börjar förfölja döttrarna till upphovsmannen för något de inte håller med om. Ungefär som när svenska datornördar telefontrakasserade Henrik Ponténs (Antipiratbyrån) dotter för att uttrycka sitt missnöje med hans arbete.

Hur fan kan du dra liknelser mellan såkallade "dator nördar" och extremist muslimer? blir så jäval arg när du säger så. Javisst ringde (2) st till Ponténs dotter. MEN de frågade om hur fan pontén tänker! inte fan hotade de med att ha ihjäl henne! Så sluta upp att kalla oss "dator nördar" vafan är det för uttryck? (Stavning) Det är som att säga att alla hiphopare är feta jävla svin som springer runt på stan och försöker kniva människor och sälja droger, för här där jag bor är de faktiskt så. Dra inte alla över en kam!
Och det är sjukt att högt uppsatta muslimer rättfärdigar (stavning) deras beteénde (stavning). Snälla tänk innan du trackar ned på oss/andra personer. och ja det finns en annan sida där högt uppsatta personen säger att det är fel. men det är inte dem det handlar om i denna fråga. utan de som rättfärdigar detta. :mad: :4skrika :(

//Stenberg

vikto000 skrev:
Hur fan kan du dra liknelser mellan såkallade "dator nördar" och extremist muslimer? blir så jäval arg när du säger så. /..../Så sluta upp att kalla oss "dator nördar" vafan är det för uttryck?

Jag blir också så jävla arg då. :mad:
Sluta Ola, sluta nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg