12 muslimska män söker dotter

Valen, som jag ser på det: De människor som skall ge sig på hans dotter är samma typ av människor som vill mörda abortläkare.
Det har liksom med islam respektive kristendom att göra men ändå inte.

För säkerhets skull: Jag tycker inte det är bra och man skall inte ha överseende med det.

Last edited:
General E skrev:

Det jag menar är att du lär inte hitta många som förbehållslöst fördömer heller, precis som med teckningarna.
Jag har inte hört någon muslim fördöma det primitiva beteendet förbehållslöst.
Har du?

Det är alltid en massa:
"Ja, det här är ju lite synd att vi beter oss som vildar, men folk blir så klart arga på teckningarna"

Coola Ola skrev:
Det är inte religionen i sig utan samhällssituationen i de länder där den praktiseras som är intressant. Fattigdom och dikatur är sällan en bra grogrund för frid och tolerans.

I vilken del av Danmark råder det fattigdom och diktatur?
Intressant att du anser arabvärlden vara fattig för övrigt.

Markus skrev:
Det jag menar är att du lär inte hitta många som förbehållslöst fördömer heller, precis som med teckningarna.
Har du?

Det är alltid en massa:
"Ja, det här är ju lite synd att vi beter oss som vildar, men folk blir så klart arga på teckningarna"

Måste man förbehållslöst fördöma något för att ens åsikt i frågan ska vara giltig? Antingen svart eller vitt?

Markus skrev:
Har du?

Det är alltid en massa:

I vilken del av Danmark råder det fattigdom och diktatur?
Intressant att du anser arabvärlden vara fattig för övrigt.

De flesta av protesterna har förekommit i arabvärlden. För det första så finns flertalet ganska fattiga länder i arabvärlden men framförallt så finns pengarna (även i de rika arabländerna) hos en liten klick. Den stora massan är generellt sett både fattig och lågutbildad.

Jag har också en känsla av att det inte är de mest välutbildade bland muslimerna som protesteras värst.

Coola Ola skrev:
Måste man förbehållslöst fördöma något för att ens åsikt i frågan ska vara giltig? Antingen svart eller vitt?

Naturligtvis, det gör vi ju med "alla" andra.
Eller har du hört någon säga:
"Synd att de sparkade ihjäl den där John Hron, men det har ju faktiskt varit en enorm omställning i samhället senaste åren och alla har inte hunnit anpassa sig. De här killarna är egentligen ganska hyggliga."

Markus skrev:
Har du?

Det är alltid en massa:

Nix. Och det är nog för att det är en känslig punkt för dom, att avbilda och dessutom karikera mohammed alltså.

General E skrev:
Nix. Och det är nog för att det är en känslig punkt för dom, att avbilda och dessutom karikera mohammed alltså.

Jaha, det finns mycket som är en öm punkt för mig också men saker som skulle kunna tänkas ske i dess namn eller påstådda intresse skulle jag ha noll problem att fördöma för det.
Kanske är det som skiljer oss?

Om tolerans hade fungerat fullt ut så hade inte detta blivit en sådan stor konflikt.
Det dom extrema muslimerna gör nu är att öka främlingsfientligheten i väst genom sina illdåd

Ogre skrev:
Det dom extrema muslimerna gör nu är att öka främlingsfientligheten i väst genom sina illdåd

Huvudet på spiken och min gissning är att det är precis vad de vill. Precis samma sak som extremisterna försöker göra i Irak då sunniter bombade en shiamuslimsk moské. Ett ganska bra sätt att skapa motsättningar i Irak för att skapa splittring irakier imellan och med "lite tur" t.o.m få det att gå så långt som till innbördeskrig.

Ogre skrev:
Om tolerans hade fungerat fullt ut så hade inte detta blivit en sådan stor konflikt.

Visst är det så men jag har en känsla av att de bland muslimerna som skriker högst om detta är samma demografiska grupp bland ickemuslimer som blir främlingsfientliga.

korvgubbe skrev:
...det är precis vad de vill.
Varför skulle de vilja öka spänningarna mellan muslimer och ickemuslimer i europa? Den som skulel vilja göra det är väl s.k. främlingsfientliga eller populister i europa, inte muslimer i arabvärlden.

Ogre skrev:
...

Absolut, och det är tragiskt att alla går på det. Dom vill spä på hatet, och många i väst inkluderat många här på sporthoj sväljer tydligen det hela med hull o hår.

Markus skrev:
Varför skulle de vilja öka spänningarna mellan muslimer och ickemuslimer i europa? ..

Väst med USA i spetsen är ju de exteristiska muslimernas huvudfiende och de är nog överlyckliga varje gång det dyker upp något som de kan använda för att hetsa sitt fotfolk ytteröigare med. Som karikatyrerna. På samma sätt känns det som de extrema utmedpackarna är mer aktiva än någonsin för att på samma sätt demonisera hela den muslimska världen.

korvgubbe skrev:
Väst med USA i spetsen är ju de exteristiska muslimernas huvudfiende ...
Ja, under förutsättning att USA är i spetsen - vilket de inte är i denna historia.
Jag tycker inte ditt resonemang håller, muslimer i muslimska länder borde ha litet intresse av konflikt mellan t.ex. danskar och irakier i Köpenhamn.

General E skrev:
Valen, som jag ser på det: De människor som skall ge sig på hans dotter är samma typ av människor som vill mörda abortläkare.
Det har liksom med islam respektive kristendom att göra men ändå inte.

För säkerhets skull: Jag tycker inte det är bra och man skall inte ha överseende med det.

Men om man nu ska hårddra det känns det som att abortmotståndarna slåss för att rädda liv om än att det är ett mycket dåligt och långsökt tillvägagångssätt. Vad muslimerna som agerar mot karikatyrerna-tecknarna (och de som publicerar de "hemska" teckningarna) försöker uppnå genom mordhot kan jag inte riktigt koppla ihop med abortmotståndarna. Sen är jag inte riktigt säker på att abortmotståndarna är strikt knutet till just kristendomen, är du det? Jag funderar ändå på varför så många muslimer har en sån otrolig förmåga att utmärka sig som imbecilla neandertalare hela, hela, hela tiden.

Markus skrev:
Ja, under förutsättning att USA är i spetsen - vilket de inte är i denna historia.
Jag tycker inte ditt resonemang håller, muslimer i muslimska länder borde ha litet intresse av konflikt mellan t.ex. danskar och irakier i Köpenhamn.

Nej, inte denna gång. Men samtidigt så har även Danmark stött USA i Irak vilket gör dem till lovligt byte. Dessutom så har ju väldigt många västländer "tvingats" till att gå ut och argumentera för Danmarks rätt att publicera bilderna vilket ökar avskyn även mot dem.

Tecknarna ses ju som en symbol för väst och för "vår"(västs) avsky för islam och muslimer vilket är en perfekt grund för de extremistiska ledarna att vila på då de driver sitt "korståg(månskära-tåg??)" mot väst.

Samma retorik ser man ju hos extremhögern här hemma. Kan tänka mig att de gnuggar sina händer varje gång de hittar en avart som de kan angripa och försöka göra till "typexempel" på muslimer...

Valen skrev:
Men om man nu ska hårddra det känns det som att abortmotståndarna slåss för att rädda liv om än att det är ett mycket dåligt och långsökt tillvägagångssätt. Vad muslimerna som agerar mot karikatyrerna-tecknarna (och de som publicerar de "hemska" teckningarna) försöker uppnå genom mordhot kan jag inte riktigt koppla ihop med abortmotståndarna. Sen är jag inte riktigt säker på att abortmotståndarna är strikt knutet till just kristendomen, är du det? Jag funderar ändå på varför så många muslimer har en sån otrolig förmåga att utmärka sig som imbecilla neandertalare hela, hela, hela tiden.
Dom kanske ser det som att dom räddar sig själva in i nästan liv? Om dom inte mördar den som hånade Muhammed så blir det inget nästa liv för dom? Inte fan vet jag vad nån maktgalen prästmotsvarande fucko lurat i dom. Sånna har vi här också b.t.w. om man ser till alla jävla frikyrkor o annat skit.

Sen åter igen så har du ingen aning om hur majoriteten av muslimerna beter då du bara hör om dom som beter sig illa.

Valen skrev:
Jag funderar ändå på varför så många muslimer har en sån otrolig förmåga att utmärka sig som imbecilla neandertalare hela, hela, hela tiden.

De finns ju drygt en miljard muslimer. Dessutom i huvudsak i länder som aldrig fått njuta av yttrandefrihet och demokrati. Istället dränkta i religös propaganda.

Tyckte rätt många kravallare(de var väl ett par tusen) i Gtb betedde sig som imbecilla neanderthalare. Och detta trots att vi endast är 9 miljoner svenskar. Dessa kravallare borde dessutom ha en hel del fri vilja och utbildning o.s.v.
De var 25000 upplysta yttrandefria, "utbildade" svenskar som demonstrerade mot Bush i gtb av 9 miljoner.
Det skulle motsvara att 600.000 muslimer demonstrerade mot teckningarna och mig veterligen så har det inte varit så många på gatorna på långa vägar.

HanneZ skrev:
Tror du man läser om alla muslimer i hela världen som inte är extremister? Jag tippar på att det finns lika många kristna extremister som muslimska extremister.

Jag tror det finns fler kristna....
Men i kan väl alla enas om att oavsett religion så borde alla fundamentalister sättas fyr på ute på en öde ö? Jag har tändvätska iaf.

Dee_cati skrev:
Jag tror det finns fler kristna....
Men i kan väl alla enas om att oavsett religion så borde alla fundamentalister sättas fyr på ute på en öde ö? Jag har tändvätska iaf.
Jag tycker vi snärjer ner det till dom som gör andra illa eller vill göra andra illa på ett eller ett annat sätt.

korvgubbe skrev:
De finns ju drygt en miljard muslimer. Dessutom i huvudsak i länder som aldrig fått njuta av yttrandefrihet och demokrati. Istället dränkta i religös propaganda.

Tyckte rätt många kravallare(de var väl ett par tusen) i Gtb betedde sig som imbecilla neanderthalare. Och detta trots att vi endast är 9 miljoner svenskar. Dessa kravallare borde dessutom ha en hel del fri vilja och utbildning o.s.v.
De var 25000 upplysta yttrandefria, "utbildade" svenskar som demonstrerade mot Bush i gtb av 9 miljoner.
Det skulle motsvara att 600.000 muslimer demonstrerade mot teckningarna och mig veterligen så har det inte varit så många på gatorna på långa vägar.

Tycker du själv att de människor som kravallerade i göteborg verkar vara utbildade, smarta eller ens normalbegåvade??

Samma skit alltihop, paketera och skicka ner till iran/irak och låt dom hålla på bäst fan dom vill.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg