1098J by SpoonValley Racing

faen vad väl!:tummenupp
Nu när mr m är i pite borde man masa sig ner igen.:hihi
 
Yeeeeha, får bli "Amerikan style" brassa på rakorna:tummenupp

Idag så har resan nått sitt tänkta slut och ett bänkpapper kan visas upp.....

Max effekt är uppmätt till 194.00hk men finaste kurvan är på 192.82hk och 144.40Nm. I en jämförelse på dessa 2 ser man tydligt att mappningen mellan de körningarna har gjort susen, vridet kommer tidigare och troligtvis hade effekten varit högre om jag inte släppt gasen istället för att låta den gå mot varvstoppet......:huvet

Efter ett kort övervägande så har det beslutats att "Jide" och "Giri" får var sin provtur om dom så önskar efter att vara införstådda med värdet på hojen.:D


/J
 
Yeeeeha, får bli "Amerikan style" brassa på rakorna:tummenupp
Va fan säger du? E det nån gång man har chansen att lägga feta powerslides ur kurvorna så är det nu!! :yoparty

...eh, not! :brinnerup


Jävlar va kul att få chansen att köra ett sånt här bygge!! :banana
Blir nog ""tyvärr" så att man tar det väldigt lugnt.. :)
 
Powerslides jo ehmm, ägaren har säkert redan klump i magen för att ha utlovat detta, men en man vid sitt ord:tummenupp

Inte nog att man får testa en 1098 på bana, den har en liten fuskfläkt också:banana

Va fan säger du? E det nån gång man har chansen att lägga feta powerslides ur kurvorna så är det nu!! :yoparty

...eh, not! :brinnerup


Jävlar va kul att få chansen att köra ett sånt här bygge!! :banana
Blir nog ""tyvärr" så att man tar det väldigt lugnt.. :)
 
Stort grattis! Imponerande att kämpa sig i mål. Ska bli intressant hur det går med serieprodukten och vad den hamnar i för prisklass.
 
Det måste kännas rätt gött efter allt slit i garaget, grattis!

Känns riktigt bra! Tack!.........Du vet att du vunnit en putt-tur runt torpet efter första bänkningsförsöket........:tummenupp

faen vad väl!:tummenupp
Nu när mr m är i pite borde man masa sig ner igen.:hihi

Hehe.......Pite? Trodde han var på väg till Bali.......

Yeeeeha, får bli "Amerikan style" brassa på rakorna:tummenupp

Gör du det.....finns en automatisk effekt-begränsning i hojen.......kallas geometri...

Va fan säger du? E det nån gång man har chansen att lägga feta powerslides ur kurvorna så är det nu!! :yoparty

...eh, not! :brinnerup


Jävlar va kul att få chansen att köra ett sånt här bygge!! :banana
Blir nog ""tyvärr" så att man tar det väldigt lugnt.. :)

Känns lite på den iaf........det lär den göra.....:arsele

Powerslides jo ehmm, ägaren har säkert redan klump i magen för att ha utlovat detta, men en man vid sitt ord:tummenupp

Inte nog att man får testa en 1098 på bana, den har en liten fuskfläkt också:banana

Sover inte på nätterna.......:gnissla

HÄRLIGT mannen! Ser j*vligt bra ut, speciellt det vridet!

Ser fram emot att se den live. :)

Torpet?

Stort grattis! Imponerande att kämpa sig i mål. Ska bli intressant hur det går med serieprodukten och vad den hamnar i för prisklass.

Tack! Verkar som första kittet går till Göteborg eller Florida.....vem blir först..


Klarar man decibelgränsen på bana tro....?.......:rolleyes:

/J
 
Grattis, riktigt imponerande verk !:tummenupp
 
Den här byggaren satsar på körbarhet vad jag har förstått, och några kusar till i Duccen behövs för konkurrens mot själlösa Japsar:D

Jag har japs endast för att jag inte har råd med passion !


P.S. turbo är också en kompressor med lite mer ketchup :tummenupp
 
Roadtest #1

Nu har hojen gjort sina första kilometer på vägen efter att ha byggts om och mappats i bänk. Nemesis ECU'n har en automapping funktion som fungerar väldigt bra för låga varv och spjäll öppningar. Igår mappades lågfarten och jag tog tillfället i akt för att testa lite hur den svarar på gas........:D Den drar nått fruktansvärt på vridet och slutar inte förrens varvskyddet slår till. Till skillnad mot Aprilian så hörs kompressorn ganska mycket, viner gött när man kommer upp i varv....

/J
 
Nu har hojen gjort sina första kilometer på vägen efter att ha byggts om och mappats i bänk. Nemesis ECU'n har en automapping funktion som fungerar väldigt bra för låga varv och spjäll öppningar. Igår mappades lågfarten och jag tog tillfället i akt för att testa lite hur den svarar på gas........:D Den drar nått fruktansvärt på vridet och slutar inte förrens varvskyddet slår till. Till skillnad mot Aprilian så hörs kompressorn ganska mycket, viner gött när man kommer upp i varv....

/J

fiiiiiiiiiiiiiilm!!!
 
Nyheter
Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

  Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top