1098J by SpoonValley Racing

Hur påverkar injectorhusen motorn ? iom flytten utåt från toppen.

Den totala längden på insuget är aningen kortare iom att tratten är kortare i plenumet än den i original luftbox. Hur det påverkar vet jag inte men den går bra och än så länge så har jag inte märkt något som skulle kunna härledas till detta. Vad syftar du på?

/J

Tänkte mer på om motorkaraktären ändras.
Det lär vi väll inte få veta eftersom den nu kommer att få ett litet övertryck samtidigt.

I väntan på den hårdare kopplingsfjädern inför bänkningen så har jag gjort klart luftfilterplaceringen under höger kåpa. På bilden som visar hela hojen så är alla kåpor monterade och luftfiltret sitter gömt direkt i luftflödet från original hålet i toppkåpan. SLEEPER ! ! ! ! ! !

/J

Bifogat

• 3.JPG
    3.JPG
    193.6 KB · Visningar: 366
  • 6.JPG
    6.JPG
    103 KB · Visningar: 275
I väntan på den hårdare kopplingsfjädern inför bänkningen så har jag gjort klart luftfilterplaceringen under höger kåpa. På bilden som visar hela hojen så är alla kåpor monterade och luftfiltret sitter gömt direkt i luftflödet från original hålet i toppkåpan. SLEEPER ! ! ! ! ! !

/J

AVIS!! vill me ha det så diskret o fint...jefla skit...:huvet :Bugar

Imorgon drar jag till Aspenryd för bänkning.....dags för gissnings lek.
Standard gav hojen 136hk och 121Nm på slangen.

Min gissning är ca 191hk och 151Nm.....

Den som är närmast, förutom mig, får en testkörning på Anderstorp på en bandag i vår. Närmare info följer senare.

/J

Närmast en eller den andra eller både och??

Om det tävlas vill jag veta reglerna!!! Hej Jocke.

Last edited:
Lite info angående första och den bänkning som ska göras imorgon. Den första gjordes på en MJP bänk, samma som Aspenryd har, och hojen var HELT standard med endast 17.5 mil på mätaren. Nu när det är dags för bänkning med kompressor mating så har hojen inte gått en meter utan endast byggts om med överladdning. Eftersom bänkarna är samma modell så kan vi använda effektmätningen från den första och jämföra med den som Aspenryd har. Jag kommer senare att göra en effektmätning i SAMMA bänk som första mätningen och vid samma tid på året och samma förhållanden för att få en så exakt ökning som möjligt. Denna lilla "tävling" är dock vad den ger imorgon på Aspenryds bänk..........om inte Murphy stannat kvar sedan bladedge va där och "höll på".......
:D

/J

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma