1098J by SpoonValley Racing

Startade Ducatin ikväll med laddtryck för första gången. Ser ut att kunna funka, en och annan justering kommer att göras på lite småsaker men hon small igång på första försöket och pumpar luft som saatan.

Film gjordes.......ska bara fixa till en liten "teaser" som vanligt.......

/J
 
Startade Ducatin ikväll med laddtryck för första gången. Ser ut att kunna funka, en och annan justering kommer att göras på lite småsaker men hon small igång på första försöket och pumpar luft som saatan.

Film gjordes.......ska bara fixa till en liten "teaser" som vanligt.......

/J

Skojjigt:tummenupp

Synd att man missade det bara... måla lgh fredag/lördagkväll jippii...
 
Ingen :brinnerup - Horray:tummenupp

Vilket projekt Du gör... I affärsvärlden tror jag det kallas "outperform".

Dags för lite :fyllisar då?

Grattis!
 
Fan va grymt!!!! :tummenupp

Tack!

:brinnerup Helt suveränt.

Alltid roligt med uppskattning.

Ingen :brinnerup - Horray:tummenupp

Vilket projekt Du gör... I affärsvärlden tror jag det kallas "outperform".

Dags för lite :fyllisar då?

Grattis!

Tyvärr så brukar :fyllisar sluta med att bygget får vänta.....:rolleyes:

Kan bara hålla med föregående talare. GRYMT bygge!!! :tummenupp

Riktigt bra puts på grejerna :yoparty

Jag tycker det ska vara "bra puts" på prylarna eftersom dom ska sitta på en Ducati...:tummenupp

Detta är ren porrrrrrr :yoparty

Hoppas man får chans att se den live i sommar!!!

Det kommer du garanterat att få göra.

Grymt! :Bugar
Du måste vara bland dem bästa i Sverige på det du gör!

\Masonit

Finns det fler..:gnissla .......


Nu ska vi vara snälla...:tummenupp

/J
 
Får man fråga vilken storlek det är på rotrexen? minsta eller mellanstorleken?
Och vad är det för utväxling från motorvarv till kompressor, 1:1?
 
Får man fråga vilken storlek det är på rotrexen? minsta eller mellanstorleken?
Och vad är det för utväxling från motorvarv till kompressor, 1:1?

Jag kör med C15-60 på bägge hojarna och den klara väl ca 0.75-0.8bar på dessa motorstorlekar. Effekten hamnar väl runt 190-200 på slangen i maxat utförande. På Ducatin så varvar jag rotrexen ca 150000 vid 10500 i motorn, det borde ge tillräckligt med luft för att få nog med effekt. Eftersom axeln som driver mellanaxeln bara varvar med halva motorvarvet för jag växla upp 1:2 för att få 1:1 till kompressorn. Nu är den interna utväxlingen i kompressorn 12.67:1 och eftersom jag kommer varva den ca 150000 så växlar jag upp ca 1:2.25, om jag räknat rätt.....

/J
 
Bra jobbat helt klart. Nu en video när den wheelar i 300a :D


gå inte på den,senaste killen som gjorde blev nästan bannad från SH och fick klä sig i svart och börja rida på spöken:tummenupp


gillar bygget btw.kul att det även finns lite kul mc byggen och inte bara 50 bilbyggen i fammarp som halmstad kan stoltsera med:)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top