trollkarlen
Med lem
Hur är det med person skador(trafikförsäkringen) i RR gruppen ?
/R
/R
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
xyx skrev:Ja, hur är det nu?
Om jag skulle köra skulle jag få köra i Vit grupp pga IF som försäkringsbolag;
Skulle jag som totalt grön i bansammanhang ställa till mycket förtret för övriga i gruppen?
Har ingen lust att agera farthinder för massa mer rutinerat folk.
trollkarlen skrev:Hur är det med person skador(trafikförsäkringen) i RR gruppen ?
/R
Mackz skrev:Det får man ta hand om själv. Jag kör cross och har licens så jag har min via Svemo, men den gäller inte på SRW ännu. Därför har jag nåt på hemförsäkringen också som täcker alla dumheter man håller på med.![]()
Mackz skrev:Det får man ta hand om själv. Jag kör cross och har licens så jag har min via Svemo, men den gäller inte på SRW ännu. Därför har jag nåt på hemförsäkringen också som täcker alla dumheter man håller på med.![]()
Den här skrivelsen är direkt fel.Mackz skrev:· RR (Road Racing) - I denna grupp gäller inga försäkringar.
Zilversurfer skrev:Gäller din Cross licens ( försäkringen via TH ) även för RR? Om det nu är en Svemo godkänd bana dvs. Jag frågade angående Enduro, och då var jag tvungen att lösa engångslicens..Om jag skulle tävla iof.
trollkarlen skrev:Oki så de går på hemfösäkring alternativt olycksfallsförsäkring( Som man har några stycken av).
/R
Mackz skrev:Nej, det gör den inte. Men hon på Svemo sa att den gällde för enklare träning på asfalt också l.
Zilversurfer skrev:Du får INTE köra i Vit grupp, BASTA!! Endast förare med National/International FIM Roadracing Licens får köra i vit grupp.
Oavsett hur många hem/olycksfallförsäkringar du har.
Edit: Motorcykeln skall även uppfylla dom krav som gäller för RR.
Man måste inte ha licens för att köra i Vit. Detta snackade vi om på årmötet ..... eller "Vem är du?"Zilversurfer skrev:Du får INTE köra i Vit grupp, BASTA!! Endast förare med National/International FIM Roadracing Licens får köra i vit grupp.
Oavsett hur många hem/olycksfallförsäkringar du har.
Edit: Motorcykeln skall även uppfylla dom krav som gäller för RR.
Mr K skrev:Man måste inte ha licens för att köra i Vit. Detta snackade vi om på årmötet ..... eller "Vem är du?"
Mr K skrev:Man måste inte ha licens för att köra i Vit. Detta snackade vi om på årmötet ..... eller "Vem är du?"
Är detta något nytt? Vi får ju fortfarande köra med gatcyklar på hyllinges licensträningar. Väl?Zilversurfer skrev:Samt att MC skall säkras enligt föreskrifter. Efterföljs inte detta kommer SRW lika fort bli av med sitt godkännande.
Kurvmakaren skrev:Man får köra där på egen risk.
Bingo skrev:Är detta något nytt? Vi får ju fortfarande köra med gatcyklar på hyllinges licensträningar. Väl?
det är då inte nu .......Zilversurfer skrev:När SRW blir godkänd av SVEMO skall alla förare som tränar med RR MC inneha Licens. I annat fall gäller ingen försäkring via TH. Samt att MC skall säkras enligt föreskrifter. Efterföljs inte detta kommer SRW lika fort bli av med sitt godkännande.
Edit:Om nu det är som du säger...så släpp ut trollkarlen, så ska de se vilket j***la liv det kommer bli på dom andra förarna.
Nä, jag har B-licens och körde i vanliga licensgruppen senast. Och alla gånger dessförinnan.Zilversurfer skrev:Enbart i Amatörgruppen.
Det är ingen som bes. på Knudans träningar, åk till Falken så får du se, ZS har rätt för första gången i historien.Bingo skrev:Nä, jag har B-licens och körde i vanliga licensgruppen senast. Och alla gånger dessförinnan.
Bingo skrev:Nä, jag har B-licens och körde i vanliga licensgruppen senast. Och alla gånger dessförinnan.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |