10200 m2 Asfalt avsedd för snabb körning på G

xyx skrev:
Ja, hur är det nu?
Om jag skulle köra skulle jag få köra i Vit grupp pga IF som försäkringsbolag;
Skulle jag som totalt grön i bansammanhang ställa till mycket förtret för övriga i gruppen?

Har ingen lust att agera farthinder för massa mer rutinerat folk.

"No Way" vi har redan ett långsamt gående fordon på banan.................................GSXR1100RRRRRRRRRRRRRRRRRR :tungan

trollkarlen skrev:
Hur är det med person skador(trafikförsäkringen) i RR gruppen ?

/R

Det får man ta hand om själv. Jag kör cross och har licens så jag har min via Svemo, men den gäller inte på SRW ännu. Därför har jag nåt på hemförsäkringen också som täcker alla dumheter man håller på med. :)

Mackz skrev:
Det får man ta hand om själv. Jag kör cross och har licens så jag har min via Svemo, men den gäller inte på SRW ännu. Därför har jag nåt på hemförsäkringen också som täcker alla dumheter man håller på med. :)

Gäller din Cross licens ( försäkringen via TH ) även för RR? Om det nu är en Svemo godkänd bana dvs. Jag frågade angående Enduro, och då var jag tvungen att lösa engångslicens.. :va Om jag skulle tävla iof.

Mackz skrev:

Oki så de går på hemfösäkring alternativt olycksfallsförsäkring( Som man har några stycken av :) ).

/R

Mackz skrev:
· RR (Road Racing) - I denna grupp gäller inga försäkringar.
Den här skrivelsen är direkt fel.

@ Kurvmakaren: kan ni inte ta bort den eller ersätta den med något mer allmänt hållet?

Zilversurfer skrev:
Gäller din Cross licens ( försäkringen via TH ) även för RR? Om det nu är en Svemo godkänd bana dvs. Jag frågade angående Enduro, och då var jag tvungen att lösa engångslicens.. :va Om jag skulle tävla iof.

Nej, det gör den inte. Men hon på Svemo sa att den gällde för enklare träning på asfalt också + att jag är medlem i en svemo-ansluten klubb.
Men jag kör med endurolicens och den gäller även för cross på motionsnivå, för att slippa köra med engångslicens på GGN och LMK Enduro Special.

trollkarlen skrev:
Oki så de går på hemfösäkring alternativt olycksfallsförsäkring( Som man har några stycken av :) ).

/R

Du får INTE köra i Vit grupp, BASTA!! Endast förare med National/International FIM Roadracing Licens får köra i vit grupp.

Oavsett hur många hem/olycksfallförsäkringar du har.

Edit: Motorcykeln skall även uppfylla dom krav som gäller för RR.

Last edited:
Zilversurfer skrev:
Du får INTE köra i Vit grupp, BASTA!! Endast förare med National/International FIM Roadracing Licens får köra i vit grupp.

Kolla inlägg #196 och #197 längre upp i tråden. :)
Det är faktiskt Herr Ordförande som är enväldig härskare på SRW.

Zilversurfer skrev:

Man måste inte ha licens för att köra i Vit. Detta snackade vi om på årmötet ..... eller "Vem är du?"

Mr K skrev:
Man måste inte ha licens för att köra i Vit. Detta snackade vi om på årmötet ..... eller "Vem är du?"

Driver du med mig ditt fyllo............Jaag kAn Fan IbLandet varet sNabare en VolEntisjov RaSSo..:fatta. BehoVr ign GäAVla LisenSeT.

Mr K skrev:

När SRW blir godkänd av SVEMO skall alla förare som tränar med RR MC inneha Licens. I annat fall gäller ingen försäkring via TH. Samt att MC skall säkras enligt föreskrifter. Efterföljs inte detta kommer SRW lika fort bli av med sitt godkännande.

Edit:Om nu det är som du säger...så släpp ut trollkarlen, så ska de se vilket j***la liv det kommer bli på dom andra förarna.

Last edited:
Zilversurfer skrev:
Samt att MC skall säkras enligt föreskrifter. Efterföljs inte detta kommer SRW lika fort bli av med sitt godkännande.
Är detta något nytt? Vi får ju fortfarande köra med gatcyklar på hyllinges licensträningar. Väl?

Bingo skrev:
Är detta något nytt? Vi får ju fortfarande köra med gatcyklar på hyllinges licensträningar. Väl?

Enbart i Amatörgruppen.

Edit: Därför är det tvunget att ha 2 grupper tex vit/Svart

Zilversurfer skrev:
När SRW blir godkänd av SVEMO skall alla förare som tränar med RR MC inneha Licens. I annat fall gäller ingen försäkring via TH. Samt att MC skall säkras enligt föreskrifter. Efterföljs inte detta kommer SRW lika fort bli av med sitt godkännande.

Edit:Om nu det är som du säger...så släpp ut trollkarlen, så ska de se vilket j***la liv det kommer bli på dom andra förarna.
det är då inte nu .......
Tror att kurvis har någon smart lösning på alltihopa ..... han e ju iallafall ung och viril ... som du gullet ..... puss

Zilversurfer skrev:
Enbart i Amatörgruppen.
Nä, jag har B-licens och körde i vanliga licensgruppen senast. Och alla gånger dessförinnan.

Bingo skrev:
Nä, jag har B-licens och körde i vanliga licensgruppen senast. Och alla gånger dessförinnan.
Det är ingen som bes. på Knudans träningar, åk till Falken så får du se, ZS har rätt för första gången i historien.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT