10200 m2 Asfalt avsedd för snabb körning på G

Zilversurfer skrev:
Va :va Hur gör SSEMSE efter godkännade av SVEMO?

SVART grupp kommer till efter ett godkännande från SVEMO. I denna grupp kommer licens att krävas. Innan SVEMO sagt sitt slutgiltiga besked kommer VIT grupp att fortskrida som vanligt. Den har aldrig varit en renodlad licensgrupp på SRW.

En bild till (tagen i knäpuckshöjd).
asfalt_copy1.jpg

Last edited by a moderator:
Kurvmakaren skrev:
SVART grupp kommer till efter ett godkännande från SVEMO. I denna grupp kommer licens att krävas. Innan SVEMO sagt sitt slutgiltiga besked kommer VIT grupp att fortskrida som vanligt. Den har aldrig varit en renodlad licensgrupp på SRW.

OK, jag läste bara vad som stog i ANSVARSBESTÄMMELSER under ANSVAR 3:e stycket. RR/Licens Grupp. Det är just ordet "Licens" som förbryllar.

Varför jag kanske är en "pain in the ass" när det gäller detta med RR/Licens grupp är för att jag tänker på säkerheten framförallt till 100%. Att man kör med glykol i kylaren, saknar båt, najning, hajfena osv i grön, gul, röd må vara hänt - men i dessa grupper kör alla under samma förutsättningar. I RR/Licens går det trots allt lite fortare och därför måste säkerhetsaspekten vara hög samt att alla till 95% har säkrat sina fordon.

Men jag hoppas ( tror jag vet ) att du/Jane aldrig kommer släppa ut någon i RR/Licens gruppen utan att vara säker på att föraren inte utgör någon större fara för andra i gruppen.

Only my 50 cent....Mvh//ZS

Zilversurfer skrev:
Men jag hoppas ( tror jag vet ) att du/Jane aldrig kommer släppa ut någon i RR/Licens gruppen utan att vara säker på att föraren inte utgör någon större fara för andra i gruppen.

Only my 50 cent....Mvh//ZS

Det är vår målsättning gällande alla grupper som kör, inte bara vit grupp.
I år har vi förbättrat oss ytterligare genom att tillsätta gruppansvariga i alla grupper, just för att hålla koll på vad som händer inom gruppen gällande säkerhet. Denne persons uppgifter är att hålla koll på gruppen under körning, informera om vad som gäller för den dagens körning samt att vara kontaktperson mot depåchefen samt mot de som kör. Vi försöker alla att hålla koll på om det är någon som "ligger i fel grupp".

Last edited:
Kurvmakaren skrev:
I år har vi förbättrat oss ytterligare genom att tillsätta gruppansvariga i alla grupper, just för att hålla koll på vad som händer inom gruppen gällande säkerhet. Denne persons uppgifter är att hålla koll på gruppen under körning, informera om vad som gäller för den dagens körning samt att vara kontaktperson mot depåchefen samt mot de som kör. Vi försöker alla att hålla koll på om det är någon som "ligger i fel grupp".

Du är min idol :tummenupp

Kurvmakaren skrev:
Jag ser till att Bingo inte får köra en enda meter med sin gathoj i vit grupp:tummenupp

Robz skrev:
När planeras första SSEMSE-körningen bli på nya avsnittet? :banana

Vi vet ej exakt när.
Det jag dock vet är att vi inte kör på den nya sträckningen nu på söndag.
Förhoppningen är att vi skulle kunna dra ut på nya delen den 5/6.

Dags att börja gissa spårval, blev lite kantigt och fel i paint, kan någon fixa bättre.

Bifogat

• sturup_banskiss.gif
    sturup_banskiss.gif
    44.6 KB · Visningar: 37
  • sturup_banskiss1.gif
    sturup_banskiss1.gif
    50.3 KB · Visningar: 61
Spåret såg ju ut som när ja kör ungefär :rolleyes:

Jag kör alltså lika bra som paint målar underbart....spåret kommer på plats när man känner/ser kurvan inte på ett papper.

/R

Last edited:
GSXR1100R skrev:
Dags att börja gissa spårval, blev lite kantigt och fel i paint, kan någon fixa bättre.

Dom spåren kan du behålla för dig själv, gubbe! Det är nästan bilspår du valt. Men det är klart med Missilen kanske man måste köra spår som en gammal Chevrolet:)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!