10200 m2 Asfalt avsedd för snabb körning på G

Robz skrev:
Hoppas de svarta "rullarna" är borta på söndag?? De ser hårda ut :död

Däcken är till för att skydda de som sätter upp räckena. De försvinner till stor del till våran körning.

Tilläggas skall att de som monterar räckena till viss del monterar dessa under körningar med halkövningsbilar och annat.
 
Robz skrev:
Hoppas de svarta "rullarna" är borta på söndag?? De ser hårda ut :död


Vi ska använda dom till intron så man tvingar folk att köra rätt spår :hihi ... Vilket nu det är med två helt nya kurvor...

Inför dom andra grupperna kommer dom att placeras ut för slalomkörning... :3freak
 
rookie skrev:
Tyvärr inte...de extra 37000:- som länsförsäkringar ville ha har jag dessvärre inte...men Ericsson/Teleca bokade banan utan sådana krav så.... :D
Och skillnaden mot vit grupp med Sydskånes Emse är???? :va
 
rookie skrev:
Det har du iofs helt rätt i! Men tro mig...du vill inte ha mig i den gruppen....hastighetsskillnaden skulle bli som att få möte på en 90-väg... :rolleyes:


Med andra ord är det samma hastighetsskillnad som mellan dig och Trollkarlen och så vitt jag vet körde ni båda i fredags.
 
rookie skrev:
Det har du oxå en poäng i... rookie-sydskånes, 0-2

Hur funkar introduktionen då om man avser köra i oförsäkrad grupp sen?


Introduktionen fungerar likadant oavsett vilken grupp du avser köra i framöver.
Alternativet är att ge dig en egen introduktions-föråkare i den grupp du avser köra i framöver.
 
Kurvmakaren skrev:
Introduktionen fungerar likadant oavsett vilken grupp du avser köra i framöver.
Alternativet är att ge dig en egen introduktions-föråkare i den grupp du avser köra i framöver.

Måste man ha licens för att byta från röd till vit eller får man köra där på egen risk?
 
Ja, hur är det nu?
Om jag skulle köra skulle jag få köra i Vit grupp pga IF som försäkringsbolag;
Skulle jag som totalt grön i bansammanhang ställa till mycket förtret för övriga i gruppen?

Har ingen lust att agera farthinder för massa mer rutinerat folk.
 
xyx skrev:
Ja, hur är det nu?
Om jag skulle köra skulle jag få köra i Vit grupp pga IF som försäkringsbolag;
Skulle jag som totalt grön i bansammanhang ställa till mycket förtret för övriga i gruppen?

Har ingen lust att agera farthinder för massa mer rutinerat folk.
är det rutinerat folk och du inte ändrar spår på konstiga ställen så ska det inte vara några problem. Bered dig på att bli omkörd bara.

Har du kollat priser på andra bolag?

Fusktips: Skaffa en trafikförsäkring hos ett accepterat bolag just den dagen du ska köra bana och använd din 20 dagars ångerrätt dagen efter bankörningen. Du betalar endast för den dagen/dagarna du är försäkrad då. Lite jobbigt men möjligt.
 
Mr K skrev:
är det rutinerat folk och du inte ändrar spår på konstiga ställen så ska det inte vara några problem. Bered dig på att bli omkörd bara.

Har du kollat priser på andra bolag?

Fusktips: Skaffa en trafikförsäkring hos ett accepterat bolag just den dagen du ska köra bana och använd din 20 dagars ångerrätt dagen efter bankörningen. Du betalar endast för den dagen/dagarna du är försäkrad då. Lite jobbigt men möjligt.

Man behöver väl ingen försäkring i vit grupp?

Grupper: · Introduktion - totalt omkörningsförbud
· Mellan - omkörningsförbud på insidan
· Snabb - inga omkörningsförbud.
· RR (Road Racing) - I denna grupp gäller inga försäkringar. Var och
en står för sina egna kostnader oavsett vem som är skuld till en
eventuell avåkning.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top