Första gÄngen pÄ tvÄ hjul med motor var nog runt 8 Ärs Äldern. Grannen till farmor och farfars stuga i HÀllevik hade en PW50 eller liknande som man hÀgrade över att fÄ köra pÄ tomterna. En gÄng körde jag ner i ett dike och fastnade med fötterna under hojen, sÄ dom fick lyfta upp hojen med mig pÄ. Som minne av den incidenten har jag ett litet Àrr pÄ knÀet, för det lÄg mot det varma avgasröret. Efter att grannen sÄlde sin stuga var det uppehÄll till moppeÄldern dÄ jag 14 Är gammal pÄ en moped krockade med en 125:a pÄ en cykelvÀg som vÀjde vÀnster och korsade min vÀg.
SÄ efter det var morsan anti allt som handlade om motordrivna tvÄhjulingar, sÄ det blev aldrig moppe eller lÀtt mc. Jag hade kompisar som var tvÄ Är Àldre, sÄ jag var alltid i otakt med dom. SÄ mc blev det först pÄ Àldre dagar, skaffade mig först en enduro som efter nÄgra Är ledde till att jag Àven ville kunna köra grusvÀgar och gata. SÄ mc-kort blev det först för 11 Är sedan, morsan (78Är) Àr fortfarande sur över att jag skaffade hoj pÄ Àldre dagar

.