🏍NĂ€r började ni?🏍

skulle blivit a1-kort nÀr jag var 16, farsan tyckte det var bÀttre Àn moppe men min kusin parkerade sin 125a i en lyktstolpen Äret innan sÄ morsan drog vetokortet

Samma hÀr, brorsan skaffade 125'a och jag skulle ocksÄ göra det, men han klotade rÀtt illa och parkerade sig sjÀlv och hojen i en lyktstolpe.
Morsan jobbade pÄ en rehab avdelning pÄ lasarettet, dÀr en stor del av patienterna var just MC skador, sÄ hon drog vetot nÀr det kom till mig

Hon blev inte direkt överlycklig nÀr jag i vuxen Älder rullade in pÄ motorcykel pÄ gÄrden, men hon insÄg att vetokortet var ogiltigt dÄ

NÄn trött Ättikubikare pÄ torpet farsan hade i SmÄland var min första hoj, jag var vÀl 8-10 Är dÄ nÀr jag harvade runt pÄ den i skogen.

Sen blev det en Crescent Compact nÀr jag blev 15 1990, lÄnade ut den till en polare som skulle köra över en stor kulle i BorggÄrdsparken i Staffanstorp, vad Dompe inte visste var att det inte var en kulle utan en grillplats, sÄ uppe pÄ kullen tog marken slut och han dundrade ner pÄ grillen och bÀnkarna.

Han hade moppen över sig och jag fick tidernas jÀvligaste brÀnnmÀrke pÄ vaden frÄn avgasröret nÀr jag skulle lyfta bort moppen frÄn honom.

Framgaffeln blev sĂ„ jĂ€vla sned, men jag bara körde vidare utan att fixa det tills den sĂ„ldes för nĂ„n hundring. 😂 Vila i frid Dompe, han gick bort för sĂ„dĂ€r 20 Ă„r sedan, saknad!

För mig och farsan var det sjÀlvklart att jag skulle ha 125:a, jag ville ha en NSR men vi hade inte rÄd. Blev en Kawa AR125 för sextusen spÀnn, garagelackad i gult och med trasig kick sÄ fick springa igÄng den.

Tvingade morsan att övningsköra med mig, hon hade aldrig kört hoj utan fick kortet pĂ„ köpet. SĂ„ med morsan bakpĂ„ 😂, hade ju bara en hoj, farsan bodde i Malmö sĂ„ fick tyvĂ€rr aldrig öva med honom.

Nyheter
Aprilia skriver historia

Fyra Aprilia i topp fyra. S...

Wunderlich-skydd för BMW F 450 GS

Wunderlich lanserar tre sky...

Finslipning av Ducati-crossarna till 2027

Pressrelease, Borgo Panigal...

Nytt i MotoGP till 2027

MotoGP inför nytt helgforma...

Fyra nya Triumph-modeller

En helt ny Bonneville T40, ...

Seriösa mc-klÀder till bra pris