åka med låset i bromskivan

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
Är det någon fler som lyckats köra iväg utan att ta bort låset från bromsskivan? :kocko

Jajemän.
Och det resulterade i NOLL bromsverkan när jag skulle få stopp innan en tungt trafikerad rondell.
Det räckte med att pumpa några gånger så kom trycket igen.

Undra vad som hände där igentligen, om jag pressade in kolvarna eller något.

Backade ut hojen och det tog mystiskt tvärstopp... :3freak
Done it twice...

Första gången blev lite sprickor i framskärmen, andra gången hände inget...

kaZmur skrev:
Jepp, tre gånger nu :(

aj då, då kanske jag kan räkna med några gånger till...

borde va bluetooth eller nåt på dom där prylarna som är kopplat till instrumenteringen eller nåt

skulle svänga runt när jag åkte iväg, det la ner hojen direkt.

Nix inte än.
Men jag såg en som gjorde det och det va jävligt svårt att inte garva läppen av sig för det såg klart komiskt ut :rofl

saltvatten skrev:
Jajemän.
Och det resulterade i NOLL bromsverkan när jag skulle få stopp innan en tungt trafikerad rondell.
Det räckte med att pumpa några gånger så kom trycket igen.

Undra vad som hände där igentligen, om jag pressade in kolvarna eller något.

Missuppfattade jag ditt svar eller var det du som missuppfattade mickez77:s fråga? :hihi

SuperSport skrev:
Nix inte än.
Men jag såg en som gjorde det och det va jävligt svårt att inte garva läppen av sig för det såg klart komiskt ut :rofl

grannarna undrade nog vad som var på gång, blev ofrivillig tokvarvning när jag försökte snabbt få upp hojen :hihi

Brukar vara lite lat med att sätta på skivbrom-låset men när jag skulle bort
på semmester så åkte det på. Och gissa vem som glömde det lilla fanstyget
när man kom hem? :huvet
Just när man hör ljudet av plasten som knastrar så kommer man ju ihåg...
FAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!!!!!!
Men det finns folk som lever på att göra nya och vi måste ju tänka på dom också!

Blev stående hela augusti pga det, skulle ur garaget och gasade glatt men det tog snabbt tvärstopp, böjjde till höger skiva fram, låset höll så det var bara o bita ihop o köpa ny skiva kostade mig 2600:- om jag inte kommer ihåg fel + ett behövligt depåstöd fram

Mickez77 skrev:
aj då, då kanske jag kan räkna med några gånger till...

borde va bluetooth eller nåt på dom där prylarna som är kopplat till instrumenteringen eller nåt

skulle svänga runt när jag åkte iväg, det la ner hojen direkt.

Finns lite trådar om tips för att komma ihåg låset......
Själv har jag inte lyckats med det än. Dock förra ägaren till min hoj :mad: = 2 nya skivor på min bekostnad.....Så är det när man är köpkåt och :huvet

Först gjorde farsan det när han backade ut min hoj och knäckte skärmen. Så han fick sig lite skäll och fixade skärm. Sen gjorde jag det själv nån månad senare. :död

Min polare gjorde det även med sin GSX-R 750 -96:a. Och minsann knäcktes det plast.. på låset! Sånt där vanligt svart/illgrönt. What le hell :kocko Snacka om tålig skärm.

Oja!! Fått bytt två bromsskivor denna sommar!.. :död .. Efter den andra, tog jag en sådan där fet gummisnodd som jag har virad runt låset. När det används så måste jag ta av det och då viras det runt gasrullen och handbromsen för att uppmärksammas innan start.. So far so good..

Innan jag själv skaffade skivlås skrattade jag gott åt alla som körde iväg med det i! :huvet Nu har jag sabbat framskivan och därför gått över till att sabba svingen istället! :huvet

jo detta känner man igen. det värsta är ju att jag gjorde det precis innan säsongen då det var som kallast i garaget. skulle baka ut hojjen. small som ett kanonskått och framskärmen flög i tusen bitar. kosstade en ny framskärm och en lakering. inte skit kul. men men man lär av singa mistag. har inte gjort det sän dess.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!