Überlycklig...

exiteme skrev:
Men vafaaan.... Är man så kinkig att man klagar på om grannen pinkar, då får man nog flytta eller skaffa öronproppar. Vissa ljud är liksom "normala".

(Själv bor vi ca 15 meter från järnvägen där godstågen går. DET hörs!!! Men man vänjer sig... :) )

samma här, skakar nästan ur sängen när första tåget kommer kl 05:05 varje morgon... :(

Pillis skrev:
Jag har testat allt möjligt...men tyvärr kan man inte få en psykiskt störd person vräkt...helt jävla otroligt lixom!

Det är väl ändå en jävla tur att man inte kan bli vräkt för att man är sjuk.

Det som suger med den svenska sjukvården är att de som är sjuka inte får den vård de behöver, med alla konsekvenser det medför.

Hoppas du får sova gott nu. (Äntligen... ) :) :tummenupp

deam skrev:
samma här, skakar nästan ur sängen när första tåget kommer kl 05:05 varje morgon... :(

Äh, gnällspik. Hos oss går de även vid 2-3 tiden :7peta
Grannarna säger att man vänjer sig. Sen kommer man tydligen vakna när de INTE kommer... :rolleyes:

DumDum skrev:
Hehe, verkar vara lyhört där du bor. En granne i Skoghall för ett par år sedan brukade spela piano hela natten lång, det är inte kul sådant där.
.... :lol

För ett par år sen?? När då mer exakt? Du är fasligt lik en kille från min skoltid där...

Last edited:
Pillis skrev:
Att bo i bostadsrätt är toppen förutom när man vill ha nån vräkt...då är det svårare än h*****e! Har kämpat i flera år och nu hoppas jag verkligen att socialen tar tag i det här!
Vadå, det är ju bara att gå med i styrelsen och därmed bli polare med alla andra styrelsemedlemmar. Då är det mycket enklare att kasta ut gubbfan.

exiteme skrev:
Äh, gnällspik. Hos oss går de även vid 2-3 tiden :7peta
Grannarna säger att man vänjer sig. Sen kommer man tydligen vakna när de INTE kommer... :rolleyes:

Godståg ??
Aha Det är därför du är "Fet" !!!

Tåget går förbi klockan "tidigt" på morgonen, och ni vaknar till, :7peta
och då er'e förtidigt å gå upp ,försent att somna om, så vad att göra :kär :tuttar till klockan ringer :rodnar

Eller :tungan

Ni kommer att få många små om ni inte flyttar ..... :fakta

Last edited:
jaha ja pillis, bara att gratulera till nattsömnen, nu finns det med andra ord inga nattliga ljud i din trappuppgång.. :tuttar uuppss :tungan

en våning ner har jag en nyinflyttad fotbollsidiot som bjuder hem alla polare och sitter och skriker för full hals på kvällarna, och killen ovanför, tyst för det mesta men ibland är det livetsord möte där, allsång och ulf ekman på högsta volym, men då kontrar jag med att spela Entombed´s "thats when i became a satanist" :yoparty

Pillis skrev:
...men vet inte hur länge? ÄNTLIGEN har polisen varit & hämtat min psykiskt störda granne. Senast inatt (01.30 för att vara exakt) vaknade jag med ett ryck av att gubbjäveln stod i trapphuset och vrålade! Jag har stått ut m hans hysteriskt skrikande i snart 4 år...*arg, frustrerad, irriterad och less* Gubben kan vråla och skrika när som helst på dygnet...det sista året har han även börjat skrika i trapphuset vilket låter tusen gånger värre än när han är inne i sin lägenhet & håller låda!

Att bo i bostadsrätt är toppen förutom när man vill ha nån vräkt...då är det svårare än h*****e! Har kämpat i flera år och nu hoppas jag verkligen att socialen tar tag i det här!

Snälla, håll tummarna för att jag får sova om nätterna från och med nu! :)

Skönt att han är borta, men ha inte för höga förhoppningar! Bor själv i ett hus, mer eller mindre ute i skogen. Närmaste granne är en förståndshandikappad, alkoholiserad, permobilbunden och mycket aggressiv medelålders man. Mannen har mordhotat mig, hotat att köra över min hund med sin quad osv osv. I början gick jag till socialen & polisen. Polis sa "Äh, han behöver ett gott kok stryk", men var ute och "pratade" med honom dagen efter. Ett par veckor senare var mannen tillbaka, och med honom problemen. Har försökt prata med honom ett par gånger, när han varit förhållandevis nykter... men lönlöst. Det känns som om att det bästa är att helt enkelt ignorera honom, men gör han något mot mig eller min egendom blir det inte skoj.

Håller tummarna för att han blir borta ett tag, njut av det medans du kan!

anja skrev:

Om personen i fråga hade tagit sin ordinerade medicin så hade han mer än gärna fått bo kvar...men jag lovar att du inte heller hade stått ut med honom i 4 år som jag har när han vrålar och skriker dygnet runt...så du får ursäkta att jag kanske är lite smått irriterad på honom nu...vilket jag inte är ensam om!

eus skrev:
Nä, man kan väl inte vräka någon pga av sjukdom?
"Hej min granne är magsjuk å spyr hela tiden, det är irriterande kan ni inte vräka honom?"

Men visst om man för ett jäkla liv på nätterna å dyl. så är väl det anledning till ev vräkning. Det gör även friska personer
Men att vräka någon pga psykisk sjukdom är väl ändå inte legitimt?

edit: Eller menar du att man inte kan få personen vräkt pga av sjukdomen? Eller menar du att personen ska vräkas för att han är sjuk?

Nej, det är inte legitimt att vräka någon pga psykisk sjukdom, jag har varit i kontakt med polisen och haft ett lååångt samtal med dem. Men i det här fallet tycker jag att gubben borde bo på ett gruppboende el nåt...för sin egen skull! Gubben går runt i kalsipperna på stan nu när solen har tittat fram.......blev häromdagen hemkörd av polisen pga sin klädsel...svårt att förklara och "vissa" verkar ju inte fatta varför jag vill ha honom vräkt...tyvärr... men för sin egen skull borde gubben ha tillsyn!

exiteme skrev:
Men vafaaan.... Är man så kinkig att man klagar på om grannen pinkar, då får man nog flytta eller skaffa öronproppar. Vissa ljud är liksom "normala".

Ang klagomål på grannar: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,486746,00.html :D

(Själv bor vi ca 15 meter från järnvägen där godstågen går. DET hörs!!! Men man vänjer sig... :) )

Hoppas du inte tror att det var JAG som klagade på att grannen pinkar...jag sa bara att jag oxå HÖR när min granne pinkar. Det jag är irriterad över är att min granne vrålar och skriker vid flera tillfällen på dygnet. Gubben är psykiskt sjuk och tar inte sin medicin som han ska. Det har även hänt att han bajsat i trapphuset...närmare bestämt 2 ggr...så jag tycker jag har all rätt att vara kinkig i det här läget!

Flamma77 skrev:
Det är väl ändå en jävla tur att man inte kan bli vräkt för att man är sjuk.

Det som suger med den svenska sjukvården är att de som är sjuka inte får den vård de behöver, med alla konsekvenser det medför.

Hoppas du får sova gott nu. (Äntligen... ) :) :tummenupp

Lessen att jag skrev det där med att få en psykiskt person vräkt men jag har kämpat i 4 år och är måttligt frustrerad. Jag tycker synd om gubben som inte förstår vad han gör...folk tittar snett på honom när han går på stan lixom...speciellt när han går runt i kallingarna. Och som jag skrev i ett tidigare inlägg...för hans egen skull borde han få vård!

R2 skrev:
jaha ja pillis, bara att gratulera till nattsömnen, nu finns det med andra ord inga nattliga ljud i din trappuppgång.. :tuttar uuppss :tungan

en våning ner har jag en nyinflyttad fotbollsidiot som bjuder hem alla polare och sitter och skriker för full hals på kvällarna, och killen ovanför, tyst för det mesta men ibland är det livetsord möte där, allsång och ulf ekman på högsta volym, men då kontrar jag med att spela Entombed´s "thats when i became a satanist" :yoparty

Ja, vissa ljud kan man ju stå ut med. Spelar någon av mina grannar hög musik så gnäller jag inte...inte heller när bilarna utanför låter som om de ska köra rakt in i lägenheten...störs inte ens av fiskmåsarna som håller låda utanför på lör & sön mornar (trots att det finns härligare fågelkvitter *ler*) men när någon vrålar, skriker, gormar och gapar utan någon som helst anledning högt som fan så är det klart att man blir störd!

Pillis skrev:
Ja, jag hör ju när min granne pissar också, han bor rakt ovanför mig. Sen har han en förkärlek till att knata av och an i lägenheten och klampa m sina skor...*blir tokig*

Gissa varför jag bor i hus :yoparty :fyllisar :rofl

Pillis skrev:
Hoppas du inte tror att det var JAG som klagade på att grannen pinkar...jag sa bara att jag oxå HÖR när min granne pinkar. !

Nä, jag syftade på Foobar, som klagade på att grannen pinkade en gång i timmen...
(Nu när jag e höggravid gör jag detsamma. :rolleyes: Tur att man bor i eget hus, så man kan spela på stereon och föra allmänt oljud ifred .... :tummenupp )

Men jag förstår dig Pillis. Jag har oxå haft helknäppa grannar. En gammal tant. Hon kom bla. ut och visade innehållet i sina blöjor... :zpy
En annan knarkargranne slet o drog i vår dörr kl 4 en vardagsmorgon. Hon ville bjuda på fest... :kocko

Last edited:
exiteme skrev:
Nä, jag syftade på Foobar, som klagade på att grannen pinkade en gång i timmen...
(Nu när jag e höggravid gör jag detsamma. :rolleyes: Tur att man bor i eget hus, så man kan spela på stereon och föra allmänt oljud ifred .... :tummenupp )

Men jag förstår dig Pillis. Jag har oxå haft helknäppa grannar. En gammal tant. Hon kom bla. ut och visade innehållet i sina blöjor... :zpy
En annan knarkargranne slet o drog i vår dörr kl 4 en vardagsmorgon. Hon ville bjuda på fest... :kocko

Ja, man längtar ju till den dagen man har eget hus! :banana

Grattis till bebben förresten...å lycka till m krystningarna!;)

*/ ?>
Back