Überlycklig...

DumDum skrev:
Tävlar du i någon form själv eller tar du enbart hand om oss andra dårar när vi har tesat skinnbromsen?

Nix, jag tävlar inte själv! Det lockar mig inte.........inte än iaf!:) Jag tänker dock ta kort för gathoj så snart jag har råd...får vänta ett tag till bara!

Pillis skrev:
Nix, jag tävlar inte själv! Det lockar mig inte.........inte än iaf!:) Jag tänker dock ta kort för gathoj så snart jag har råd...får vänta ett tag till bara!

Ok, jag får hoppas att vi inte stiftar närmare bekantskap då! :lol

Bikerbitch skrev:
Pillis: Och du tyckte som tyckte att jag skulle flytta till Falkenberg.. :rolleyes:

Finns ju betydligt större anledning NU när lägenheten ovanför mig förhoppningsvis blir ledig...så d så! :banana

UrbanTiger skrev:
Det jävliga är väl att han är tillbaka i lägenheten innan fredag.
Svensk psykvård :kocko

Det är ju det jag är rädd för. Så har det varit dom andra gångerna...men nu har ju HSB sagt att socialen ska ta hand om fallet och det hoppas jag att dom gör! För min del får gubben va kvar PÅ ETT VILLKOR: att han tar sin medicin el att någon kommer och ser till att han tar den! Det är ju när han inte tar sina piller som han blir galen...
Inte fan ska JAG behöva flytta för att HAN inte kan hålla käften...det är ju lixom inte bara jag som är störd utav honom utan alla i trappuppgången. Men jag håller med dig...svensk psykvård suger!!!

Polare hade samma problem som dig med jobbig granne rakt ovanför. Denna gossen tyckte att natten var en perfekt tid för att möblera om i lägenheten (ca 3 ggr i veckan). Polaren är rätt lugn och sansad av sig så han har inte gjort så mycket åt saken, men vår gemensamme vän lånade lyan av honom en vecka när han var i sverige. Denna vän är bosatt i US, tävlar i King of the cage, ruskigt vältränad, lätt gaddad och ruskigt lätt att få igång när han:
1) Är bakis
2) Är trött
3) Är hungrig

Dessa tre saker var han när grannen ovan började flytta om i lägenheten kl 04:00 på morgonen. Han hade rusat upp i kallingarna, plingat på, grannen vägrade öppna, då tänder han på alla cylindrar och berättar för flyttfantasten vad som kommer att hända med honom om han inte genast och för all framtid lägger av med detta. Det här var för 2 år sedan, och polaren har än idag inte hört ett pip av den grannen på natten. Säg till så kommer vi och hälsar på om han kommer tillbaka! :tummenupp

nattvakten skrev:
Har ni ingen störningsjour?? :tummenupp :) :rofl :lol

Jag har testat allt möjligt...men tyvärr kan man inte få en psykiskt störd person vräkt...

(ursäkta att inlägget retar så många här)

Last edited:
Pillis skrev:
...men vet inte hur länge? ÄNTLIGEN har polisen varit & hämtat min psykiskt störda granne. Senast inatt (01.30 för att vara exakt) vaknade jag med ett ryck av att gubbjäveln stod i trapphuset och vrålade! Jag har stått ut m hans hysteriskt skrikande i snart 4 år...*arg, frustrerad, irriterad och less* Gubben kan vråla och skrika när som helst på dygnet...det sista året har han även börjat skrika i trapphuset vilket låter tusen gånger värre än när han är inne i sin lägenhet & håller låda!

Att bo i bostadsrätt är toppen förutom när man vill ha nån vräkt...då är det svårare än h*****e! Har kämpat i flera år och nu hoppas jag verkligen att socialen tar tag i det här!

Snälla, håll tummarna för att jag får sova om nätterna från och med nu! :)

Jasså inte en enda gentleman här!?!?! Då ska jag inte va sen med att ställa upp!

Pillis: Om han nu kommer tillbaka och härjar... Då kan du få bo hos mig! ;)

/Grim

Pillis skrev:
Jag har testat allt möjligt...men tyvärr kan man inte få en psykiskt störd person vräkt...helt jävla otroligt lixom!
Nä, man kan väl inte vräka någon pga av sjukdom?
"Hej min granne är magsjuk å spyr hela tiden, det är irriterande kan ni inte vräka honom?"

Men visst om man för ett jäkla liv på nätterna å dyl. så är väl det anledning till ev vräkning. Det gör även friska personer
Men att vräka någon pga psykisk sjukdom är väl ändå inte legitimt?

edit: Eller menar du att man inte kan få personen vräkt pga av sjukdomen? Eller menar du att personen ska vräkas för att han är sjuk?

Last edited:
men shit va lyhört.. skulle inte palla me om de var så lyhört så man hör när grannen fäller en torped på muggen.. :arsele

*/ ?>
Back