Övningshoj samt första hoj?

micke.r skrev:
2567242 Mnja..

Sen är det väl så att lågfartsdelen ändrats sig lite.

Vår R1:a är mycket lättkörd, även för nybörjare, i trafiken, men den är helt omöjlig att klara lågfartsdelen med, då, svängradien är för stor. Det går inte ens att leda den runt :huvet


/ Micke

Min kompis körde upp på en R1:a 05:a... Han klarade både lågfartsdelen och uppkörningen i övrigt oxå.. Men det är klart mycket jobbigare med en sån hoj..
 
TomasG skrev:
2567571 Min kompis körde upp på en R1:a 05:a... Han klarade både lågfartsdelen och uppkörningen i övrigt oxå.. Men det är klart mycket jobbigare med en sån hoj..

Förb...at !! Jag får hem och öva. Men faktiskt så tog jag i så jag välte sist (motorstopp mot styrstopp) Vad jag minns så är vändningen omöjlig, att hålla sig inom de yttre begränsningarna. Återkommer när jag klarat det :va



Ducati Girl skrev:
2567398 Va? Trodde vi var vänner!:7peta :D

Självklart !! :kär :krama



...men det förtar inte det faktum att jag la mig med däcken i luften när jag själv försökte.
Du vet lite så där käckt - "kolla här hur man ska göra !!"

/ Kram

M.
 
Last edited:
micke.r skrev:
2568412 Förb...at !! Jag får hem och öva. Men faktiskt så tog jag i så jag välte sist (motorstopp mot styrstopp) Vad jag minns så är vändningen omöjlig, att hålla sig inom de yttre begränsningarna. Återkommer när jag klarat det :va





Självklart !! :kär :krama



...men det förtar inte det faktum att jag la mig med däcken i luften när jag själv försökte.
Du vet lite så där käckt - "kolla här hur man ska göra !!"

/ Kram

M.



Tänkte väl det...:D Ajdå, låter inte alls kul. Hoppas du inte skadade dig. :(
 
Ducati Girl skrev:
2568912 Tänkte väl det...:D Ajdå, låter inte alls kul. Hoppas du inte skadade dig. :(

Nej det var ju stillastående, men...

Självkänslan :arsele




:fakta

Hoppsan - börjar visst bli lite off topic

Jag föreslår en .... R1 :a

Dock som någon klok skrev - det beror mycket på storlek och kroppsform
Frugan är lika lång som mig, men mycket längre ben och alltså kortare överkropp. Det innebär att hon på vår hoj ligger ner över tanken, dvs hänger i styret, mycket mer.

Hojen är inte den bästa för henne sett ur den synpunkten.

Slutsats! PROVA !! Alltså både motorstorlek, karaktär, men även körställning

Dessutom sitter man oftast bättre och trivs bäst på just den hojjen man vill ha :D

Ps

Ett snällare tips :va , eller åtminstonde samma sköna motor, men med annan körställning än R1:an är Fazer 1000
 
Last edited:
Hoppsan - börjar visst bli lite off topic

Ja skärpning,,,, jag vill inte ha tråden avstängd =)
 
Järbo Pluto skrev:
2564763 Så här står det i Köykortets A B C D E från vägverket 2006-04


- motorns slagvolym får inte understiga 700 cm3
- motorns effekt får inte understiga 35 kW


Lite åldersstigen regel de här tycker jag..
De flesta moderna instegshojar (ville inte skriva nybörjar-, då kanske nån tar illa upp..:rolleyes: ) ligger ju runt 600 kubik o har mer än 35kW!!??
 
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

Back
Top