Övningshoj samt första hoj?

Suzuki SV 650 e väl ett bra alternativ!?

Bra o övningsköra på o duger fint de första säsongerna om man inte behöver ha de värsta, går o piska bana me dom oxå.
Dessutom e de ju en twin, de gillar vi!!:tummenupp

Hyffsade service o försäkringskostnader, vad de gäller försäkring så e d bara o ringa runt till alla bolag o kolla, e ju rätt individuellt va det gäller kostnad beroende på ålder, hur länge man haft körkort o var man bor. Vissa bolag har ju tjejförsäkringar oxå.

Har dock ingen aning om den e godkänd för uppkörning för "tungt" kort..
Men då kan du ju få låna min..:näsblod
 
Jag övningskörde med min SV1000. Otroligt lättkörd och lätthanterlig på manöverbanan. Det är ju en tung hoj så den får du ju köra upp med för A-kort. Rekomenderar inte att övningköra med en och hoj och kör upp med en annan.


Good luck!
 
SWK skrev:
2564548 Rekomenderar inte att övningköra med en och hoj och kör upp med en annan.


Körde på körskola. De hade ett flertal hojar, alla va dock av samma märke o modell, men väldigt olika att köra.
Rätt lärorikt!!:tummenupp
 
icko skrev:
2564515 Suzuki SV 650 e väl ett bra alternativ!?

Bra o övningsköra på o duger fint de första säsongerna om man inte behöver ha de värsta, går o piska bana me dom oxå.
Dessutom e de ju en twin, de gillar vi!!:tummenupp

Hyffsade service o försäkringskostnader, vad de gäller försäkring så e d bara o ringa runt till alla bolag o kolla, e ju rätt individuellt va det gäller kostnad beroende på ålder, hur länge man haft körkort o var man bor. Vissa bolag har ju tjejförsäkringar oxå.

Har dock ingen aning om den e godkänd för uppkörning för "tungt" kort..
Men då kan du ju få låna min..:näsblod


Då lånar jag din :tummenupp
 
lasse kongo skrev:
2564605 va ska man ha minst för kubik om man ska köra upp för Abegränsad??

Har nåt me antal kubik o Kw o göra, dock glömt bort hur mycke som behövs..
Men nån som pluggar teori borde kunna...!?:tungan

Miss_A skrev:
2564603 Då lånar jag din :tummenupp

Uuh, va faen har jag nu sagt!!:huvet :huvet :D
 
Last edited:
icko skrev:
2564621 Har nåt me antal kubik o Kw o göra, dock glömt bort hur mycke som behövs..
Men nån som pluggar teori borde kunna...!?:tungan



Uuh, va faen har jag nu sagt!!:huvet :huvet :D

Du har lovat.. du kan ju till och med bli min handledare kompis ;) KANON!:tummenupp

Kanske ska ändra mitt inlägg..
Handledare sökes?
:yoparty
 
icko skrev:
2564644 Jag e dyr, du har inte råd..:D

Ha, det där va det värsta jag hört micke! Dyr o dyr, säger jag att du ska övningsköra med mig så ska du det! Uppfattat?

Ge F*N i att skriva massa skitsnack här, jag vill gärna ha kvar denna tråd så jag får lite mer tips. Annars blir den väl stängd. Skärpning. Vid skitsnack skicka pm!:tummenupp
 
Last edited:
Miss_A skrev:
2564634 Du har lovat.. du kan ju till och med bli min handledare kompis ;) KANON!:tummenupp

Kanske ska ändra mitt inlägg..
Handledare sökes?
:yoparty


Jag är vitne på att han lovade dig att låna ut sin hoj, kropp m.m åt dig :tummenupp ,resten får ni ta via pm
 
AndreasNo skrev:
2563451 Varför kommer de sig att när en kille ställer denna frågan så hänvisas han av hundra pers till sökfunktionen o ett gäng länkar. Medans alla är sååå hjälpsamma mot denna dam.

Fan grabbar, gå upp ur sandlådan o sluta särbehandla dessa varelser :huvet


:rolleyes:


Dedär tycker jag verkar vara ett påstående helt utan grund att stå på! :tuttar
 
icko skrev:
2564621 Har nåt me antal kubik o Kw o göra, dock glömt bort hur mycke som behövs..
Men nån som pluggar teori borde kunna...!?:tungan



Uuh, va faen har jag nu sagt!!:huvet :huvet :D



är det 400cc och 25kw?? funderar nämligen att köpa en cb400....
 
blev en honda cbr 600 -94 för mig som första hoj, (övningskörde dock inte med den), grymt nöjd för dom pengarna jag gav för den, mycket lättkörd, bra körställning är runt 185, går och få upp på backhjulet om du nu prioriterar det, som sagt är kalas nöjd med min cbr blir att ha den en säsong till.
 
Så här står det i Köykortets A B C D E från vägverket 2006-04

• Följande krav gäller på provfordonet när du kör upp på motorcykel:
När du kör upp för behörighet A (obegränsad effekt)
- motorns slagvolym får inte understiga 700 cm3
- motorns effekt får inte understiga 35 kW
När du kör upp för behörighet A (begränsad effekt)
- motorns slagvolym får inte understiga 375 cm3
- motorns effekt får inte överstiga 25 kW
- förhållandet effekt/tjänstevikt får inte överstiga 0,16 kW/kg
När du kör upp för behörighet A1
- lätt motorcykel vars slagvolym inte får understiga 120 cm3
- motorns effekt får inte överstiga 11 kW
• Vid körprov för motorcykel ska du kunna visa upp det senaste utfärdade
registreringsbeviset för provfordonet.

Hela brochyren finns att läsa igenom på http://www.vv.se/filer/Körkortets ABCDE -06.pdf
:confused:
 
Järbo Pluto skrev:
2564763 Så här står det i Köykortets A B C D E från vägverket 2006-04

• Följande krav gäller på provfordonet när du kör upp på motorcykel:
När du kör upp för behörighet A (obegränsad effekt)
- motorns slagvolym får inte understiga 700 cm3
- motorns effekt får inte understiga 35 kW
När du kör upp för behörighet A (begränsad effekt)
- motorns slagvolym får inte understiga 375 cm3
- motorns effekt får inte överstiga 25 kW
- förhållandet effekt/tjänstevikt får inte överstiga 0,16 kW/kg
När du kör upp för behörighet A1
- lätt motorcykel vars slagvolym inte får understiga 120 cm3
- motorns effekt får inte överstiga 11 kW
• Vid körprov för motorcykel ska du kunna visa upp det senaste utfärdade
registreringsbeviset för provfordonet.

Hela brochyren finns att läsa igenom på http://www.vv.se/filer/Körkortets ABCDE -06.pdf
:confused:

En som har läst sin läxa..:tummenupp
 
Järbo Pluto skrev:
2564763 Så här står det i Köykortets A B C D E från vägverket 2006-04

• Följande krav gäller på provfordonet när du kör upp på motorcykel:
När du kör upp för behörighet A (obegränsad effekt)
- motorns slagvolym får inte understiga 700 cm3
- motorns effekt får inte understiga 35 kW
När du kör upp för behörighet A (begränsad effekt)
- motorns slagvolym får inte understiga 375 cm3
- motorns effekt får inte överstiga 25 kW
- förhållandet effekt/tjänstevikt får inte överstiga 0,16 kW/kg
När du kör upp för behörighet A1
- lätt motorcykel vars slagvolym inte får understiga 120 cm3
- motorns effekt får inte överstiga 11 kW
• Vid körprov för motorcykel ska du kunna visa upp det senaste utfärdade
registreringsbeviset för provfordonet.

Hela brochyren finns att läsa igenom på http://www.vv.se/filer/Körkortets ABCDE -06.pdf
:confused:


tackar!!! då kan man ju köpa en cb:tummenupp
 
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

Back
Top