Övervarvning i byhålor (Eslöv mfl)

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Jag tänkte jag skulle ta upp ett ämne här som kommer som ett jävla brev på posten så fort det blir säsong och alla ska ut på grönbete, eller fått sina lappar och rullat ut sin första 600cc plastraket från garaget.

Jag är ingen moralkärring eller pipig kille. Men va fan är glädjen att ligga och övervarva i ettan, tvåans växel i centrala byhålan på 30-50 sträckor? Antingen kommer ni köra på någon, en bil kommer att köra på er eller så kommer ni att locka ut varenda jävla snut i hela byhålan+byhålor runt om. För det finns gott om folk som ringer snuten istället för att skriver ett argt inlägg på sporthoj :kulspruta

Fattar inte vitsen för 5 öre att ligga och leka dragracing med en hoj som har mindre vrid i min startmotor kl 19.30 mitt i stan?!

Håll er till industriområdet eller ut på landsvägen för helvete! :kulspruta

Detta kan vara en uppmaning till alla som tycker detta är roligt, att vi andra som också kör hoj med olagliga ljuddämpare stänger av hojen 100 meter innan huset o rullar fram för man är mån om att grannarna inte ska böla. Man tänker lite längre än picken räcker. Så FFS lägg ner innan jag får näsblod i örat..

Sådär ja... Då va det sagt! :)

I Eslöv kan det ju i och för sig vara okej, den jävla hålan behöver all "spänning" den kan få :6surkart

Nä, men de är väl häftiga, småpojkarna? :rolleyes:

Men dina slashcuttade megafoner på V-maxen då? Är inte det lika mycket penis-kompensation och lika häftigt som att tokvarva en 600:a? :)

För det första är min hoj manlig ;) Nä, men va fan jag håller lågprofil när jag kör igenom stan. De få gångerna jag gör det för jag vet att böter e piss, och ombesiktning är ännu mer piss. Tokvarva en plastraket utan för mormors bageri i Eslöv är inte coolt... nope, not cool.. :)

Finns ingen publik att styla för på landsväg lr i industriområde, där har du vitsen ;)

Hur stylar man när man tokvarvar på kullersten på en sne väg i centrala Eslöv inför pensionärer med rullatorer och gubbar som rastar sina hundar? Kanske en o annan fjortis på torget, men thats it?

För det första är min hoj manlig ;) Nä, men va fan jag håller lågprofil när jag kör igenom stan. De få gångerna jag gör det för jag vet att böter e piss, och ombesiktning är ännu mer piss. Tokvarva en plastraket utan för mormors bageri i Eslöv är inte coolt... nope, not cool.. :)

Hur stylar man när man tokvarvar på kullersten på en sne väg i centrala Eslöv inför pensionärer med rullatorer och gubbar som rastar sina hundar? Kanske en o annan fjortis på torget, men thats it?

"Tokvarva" ettan på en 600cc borde väl iaf vara 150-200knutar? :va

trams, hör bara de vanliga vrålen från hojarna ute på landsvägen när dom gasar på sträckorna, sen hör man hur dom varvar ner när dom kommer förbi, (remmarlöv,mot kävlinge hållet)

Aldrig hört en hoj vrålvarvas inne i eslöv i hela mitt liv,

om något har ja hört det fåtal gånger från väg 17

om du syftar på någon kört på torget och gjort det har du varit med om något som aldrig händer i princip

Last edited:

Aldrig varit i Eslöv, så ingen anning om hur livligt det är om kvällarna där :) men du förstår väll att styla är det man är ute efter :va sen att du och jag tycker de är larvigt är en annan sak :)

"Tokvarva" ettan på en 600cc borde väl iaf vara 150-200knutar? :va

Man drar in kopplingen.... sen gasar man... varvar du vet ;) :tuttar

trams, hör bara de vanliga vrålen från hojarna ute på landsvägen när dom gasar på sträckorna, sen hör man hur dom varvar ner när dom kommer förbi, (remmarlöv,mot kävlinge hållet)

Aldrig hört en hoj vrålvarvas inne i eslöv i hela mitt liv,

om något har ja hört det fåtal gånger från väg 17

om du syftar på någon kört på torget och gjort det har du varit med om något som aldrig händer i princip

Nä inte jag heller. Men nu är där några tards som är igång, hållt på nu i några timmar. Mötte några häromkvällen som körde ungefär 8 varv runt stan, men inte säker på att det kan ha varit dem. Bara less på onödig jävla verksamhet som straffar andra för att folk tycker om när andra tittar på dem..

Aldrig varit i Eslöv, så ingen anning om hur livligt det är om kvällarna där :) men du förstår väll att styla är det man är ute efter :va sen att du och jag tycker de är larvigt är en annan sak :)

Mjo, det är sant.. Jag börjar kanske bli gammal... :gråta

Last edited:
Bor också i Eslöv, och har gjort så i större delen av mitt liv. Fåtal gånger jag hört/sett mc-förare göra det du beskriver.

Snackar vi mopeder istället, då har du nog en befogad ilska, för dom jävla tattarna verkar ju aldrig få nog.

Nej, det är inte alls samma sak, en 600 radfyra är sjukt bögit, faktiskt.

V-maxen låter iaf ballt.

Titta en som vågar tycka till. Haha nu vill jag inte göra detta till någon battle om olika märken eller modeller. Men man får ju iallafall tycka om man vill..

http://www.youtube.com/watch?v=oflvvHrpizk&feature=related

VS

http://www.youtube.com/watch?v=jELNMQS7GaE

Eslöv,det e väll svar nog?

Inget fel på Eslöv, bott här i 3 år.. och det är nog en av de största skithålorn. Med definition av skithåla så passar nog 50% av Sveriges städer in under. Kungen kommer iallafall hit om 2 veckor :yoparty

Bor också i Eslöv, och har gjort så i större delen av mitt liv. Fåtal gånger jag hört/sett mc-förare göra det du beskriver.

Snackar vi mopeder istället, då har du nog en befogad ilska, för dom jävla tattarna verkar ju aldrig få nog.

Kanske bara där jag bor då :( Mmm.. skottpengar på dem.. Konstigt polisen aldrig gör en flygande besiktning på dem.. Kunde gott gå ner på skolorna med ljudutrustning och bilinspektör när alla ska köra hem :) :död

Last edited:
Det är bara moppefukkon som precis lyckats tagit körkortet, låt dom hållas, dom tröttnar snart.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman