Övertalning R1+nybörjare

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Vad var anledningen till att du bestämde dig för en 600:a? Något särskilt argument?

Vore bra att veta om något argument är särskilt bra eftersom den här diskussionen dyker upp litet då och då.

Mvh,
Ingvar
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Undrar samma sak som Ingvar, dvs varför det blev en 600:a istället för R1. Har det något med informationen som framkom i denna tråd att göra?
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Oja jag vill se frän ut! Det är ju såååå mkt coolare att åka 1000 cc än 600 cc! Du säger i princip att man är "frän" när man kör 1000 och om man kör en 600 så är man "mesig". Det är så jag tolkar det, om det är rätt eller fel skiter jag i! Om jag vill vara "frän" så bygger jag väl fan en busa turbo?!

Det är så.
 
Last edited by a moderator:

Rapp

Sparar på handlederna genom motocross!!
Gick med
3 Jun 2008
Ort
Västerås
Hoj
RM-Z 250 -11
Anledningen till att jag va inne på att köpa en R1:a va att en kompis funderade på att sälja sin och jag fick ett EXTREMT förmånligt pris! Han har ägt den sen ny och han är perfektionist så jag vet exakt vad jag köper. Har inget med att det just va en R1:a, det hade kunnat vart i princip vilken sporthoj som helst och jag hade vart intresserad av det köpet! Nu valde han att behålla hojen så jag fick leta vidare och så hittade jag Suzukin och valde att köpa den! Så det har absolut inget med att det va just en specifik hoj utan helt och hållet ett bra köp.
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top