Över 200 förare anmälda till Sviestadloppet

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date
Teddy skrev:
Se där! Och trots tre givna deltagare mindre fortfarande 21 anmälda till fikaklassen som i fjol drog ett halvtomt startfält. 250R kommer att bli intressant.

Och då är du oräknad, plus att vi kan få något tillskott från norge och danmark till.

stavgren skrev:
Kolla på träning/tävlingstiderna så finns det 2 grupper + A o B-final i B600.
http://www.lms.se/Roadraci/competit/inbjudansm2004.pdf

Det är roligt att så många vill köra rr, men det medför förstås problem.
Tidsschemat är ingen rolig syn. 2st 20min tidsträningspass känns minst sagt surt.
Känns som man egentligen skulle dra till Hungaroring och få 2st 40min tidsträningspass och en fri träning på 40min på fredagen för samma pengar. Men nu har jag lovat hemma att inte åka EM i år, måste förhandla bättre till nästa år, eller göra något vettigt för pengarna.
I Anderstorp var det svindyrt och här löjligt lite träning.
Hoppas bara tidsschemat håller eftersom det bara är 5min mellan passen.

Kan inte förstå varför 125junior ligger på lördagskvällen kvällen och B600 B-final går som första race. Det är ju helfel, eller?
Borde inte de som tillhör rr-framtiden vara de som ska uppmärksammas, eller?

Nordgren skrev:
Kan inte förstå varför 125junior ligger på lördagskvällen kvällen och B600 B-final går som första race. Det är ju helfel, eller?
Borde inte de som tillhör rr-framtiden vara de som ska uppmärksammas, eller?

Här håller jag helt klart med! Mer 125 Junior åt folket!

Nyteknik skrev:
Men är det inte på lördagen som folk har tid att titta? På söndagen är väl de flesta upptagna med att förbereda sig själv och sin hoj inför det egna racet?

Bland förarna ja men det är ju ingen betalande publik på lördagen. Förarna har ju bra koll på Juniorerna men de bör ju exponeras mot publiken tycker jag så att andra än vi nördar kan få nya favoriter. Förvisso ska ju 125JR vara så prestigelöst som möjligt vilket kanske kunde vara ytterligare ett argument för körning på lördagen.

Last edited:
Teddy skrev:
Eftersom jag fick smisk på fingrarna kollade jag igenom startlistorna lite mer noggrannt och noterade att Daniel Persson, DP 70 här på forumet och en av sveriges snabbare förare som ordinarie i 125R, gör ett gästspel i 250SP.

Nu är det tyvärr så här att jag har inte anmält mig till 250SP, så antingen har nån gjort en ordentlig miss eller så är det någon annan som heter Daniel Persson som ska köra. Om det är LMS som bara har skrivit på fel plats så är det ändå bara namnet som stämmer.
Jag är inte B-förare, bor inte i johanneshov, är inte medlem i Västa MK (borde kanske vara Västra MK) och har dessutom ett startnr.

Därmed inte sagt att jag inte skulle vilja köra ett race i 250SP, bara jag har råd och nån är villig att låna ut en cykel till mig eftersom jag sålde min för att kunna köpa 125:an.

DP #70 skrev:
Nu är det tyvärr så här att jag har inte anmält mig till 250SP, så antingen har nån gjort en ordentlig miss eller så är det någon annan som heter Daniel Persson som ska köra. Om det är LMS som bara har skrivit på fel plats så är det ändå bara namnet som stämmer.
Jag är inte B-förare, bor inte i johanneshov, är inte medlem i Västa MK (borde kanske vara Västra MK) och har dessutom ett startnr.

Därmed inte sagt att jag inte skulle vilja köra ett race i 250SP, bara jag har råd och nån är villig att låna ut en cykel till mig eftersom jag sålde min för att kunna köpa 125:an.

Tjena Daniel! Du kan vara lugn och det kan jag oxå...det är en annan Daniel Persson.
Lycka till i race:et

/Jörgen

Om jag nu förstått detta rätt så.
20 direkt kvalade till A-final.
7 andra får slåss om reserande platser?
Vilka tider tros behövas för att komma direkt till A-finalen i R600????

Goodstuff skrev:
Här håller jag helt klart med! Mer 125 Junior åt folket!

125 Jnr och MCS tävlar på lördagen. Det bestämdes för länge sedan. B-finalen i R600 slängde vi in i måndags eftermiddag när vi såg hur många anmälningar vi fått in.

/HW

Fan, pratar du om mig nu, eller??

Teddy]Ho ho, helt plötsligt kom jag ihåg varför jag valde bort R600 som altiernativ när jag funderade på att byta klass i höstas. SM på Sviestad kommer att gå under titeln "Slakthus 600". Som Rookie-Rookie (ostartad nybörjare) bör man verkligen tänka efter både en och femton gånger innan man väljer att börja köra RR i klassen R600. Det värsta som finns måste vara när man inte får komma till start, då måste det kännas som att man lika gärna kan åka och tippa hela skiten i närmaste sjön.[/QUOTE]

HW skrev:
125 Jnr och MCS tävlar på lördagen. Det bestämdes för länge sedan. B-finalen i R600 slängde vi in i måndags eftermiddag när vi såg hur många anmälningar vi fått in.

/HW

Jag vet och jag klandrar er inte, mer en liten randanmärkning, utan tycker bara personligen att 125 JR borde köra på söndagen eftersom de är framtidsnamn.
Det ska fan vara tävlingsarrangör då det alltid är någon med åsikter om hur man gör.

Goodstuff skrev:
Bland förarna ja men det är ju ingen betalande publik på lördagen.

Betalande publik? Det existerar ju inte på rr-tävlingar. Framförallt inte så länge arrangörerna och SVEMO håller sig på den nivån där de är nu när det gäller att promota roadracing. Ibland funderar jag över om de faktiskt inte vill ha in fler förare. De har inte tid/ork, alternativt vill inte ha för trängsel på banorna?

Macho Woman skrev:
Betalande publik? Det existerar ju inte på rr-tävlingar. Framförallt inte så länge arrangörerna och SVEMO håller sig på den nivån där de är nu när det gäller att promota roadracing. Ibland funderar jag över om de faktiskt inte vill ha in fler förare. De har inte tid/ork, alternativt vill inte ha för trängsel på banorna?

Vad yrar du om? Klart det finns betalande publik!!! :fatta!

Macho Woman skrev:
1. Betalande publik? Det existerar ju inte på rr-tävlingar.
2. Framförallt inte så länge arrangörerna och SVEMO håller sig på den nivån där de är nu när det gäller att promota roadracing.
3. Ibland funderar jag över om de faktiskt inte vill ha in fler förare. De har inte tid/ork, alternativt vill inte ha för trängsel på banorna?

1. Det finns det visst det. I varierande grad så klart men Sviestad kommer bli riktigt bra, speciellt om alla intresserade inte snikar sig in på gratisbiljetter.
2. Det är ju ofta ideella föreningar med folk som jobbar med detta på sin fritid utan ersättning och då blir kostnadstunga saker som reklam dyrt. Tyvärr. Ring LMS och hjälp till med promotion så attd et blir bättre! :tummenupp
3. De vill säkert ha fler förare, besökare och tävlingar.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra