Över 200 förare anmälda till Sviestadloppet

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date
Jörgen Player Special skrev:
Tänk depån då! Den är ju stor som en garderob../JPS

Det är den visst inte, vi har hela gocartbanan att tillgå i år så det finns gott om plats. Observera att det är krav på miljömattor för SAMTLIGA förare.

Edit: Gocarten är väldigt rädda om sin asfalt och vill inte ha hål gjorda av vassa depåstöd och liknande. Tänk på att kolla sånt innan ni åker och ta med underlägg om ni tror det kan vara risk för märken.
RR-sektionen, dvs. NI gästande förare får i slutänden betala reparationen av alla skador på asfalten. Det är villkoret för att vi skall få använda gocartbanan.

/HW

Last edited:
HW skrev:
Det är den visst inte, vi har hela gocartbanan att tillgå i år så det finns gott om plats. Observera att det är krav på miljömattor för SAMTLIGA förare.

Edit: Gocarten är väldigt rädda om sin asfalt och vill inte ha hål gjorda av vassa depåstöd och liknande. Tänk på att kolla sånt innan ni åker och ta med underlägg om ni tror det kan vara risk för märken.
RR-sektionen, dvs. NI gästande förare får i slutänden betala reparationen av alla skador på asfalten. Det är villkoret för att vi skall få använda gocartbanan.

/HW

Joooo.. ni har en liten depå :)
OK, jag visste inte att ni kunde ta till gocartbanan. Men det är ju strålande!

mvh
/JPS

Köpte miljömatta igår, 80x200 cm för 250 kr på Hoj MC. De hade 7 st kvar i lager för er som är intresserade och bor i Linköpingstrakten.

Torkel skrev:
Köpte miljömatta igår, 80x200 cm för 250 kr på Hoj MC. De hade 7 st kvar i lager för er som är intresserade och bor i Linköpingstrakten.

Det har säkert avhandlats här, men...

Vilken meningsfull funktion har mattan? Går den inte sönder? Blåser den inte bort? 250 kr låter skitdyrt. Finns de inte på Biltema?

Nyteknik skrev:
Det har säkert avhandlats här, men...

Vilken meningsfull funktion har mattan? Går den inte sönder? Blåser den inte bort? 250 kr låter skitdyrt. Finns de inte på Biltema?

Finns på biltema, har för mig priset var 79kr.

oFFkeFF skrev:
Finns på biltema, har för mig priset var 79kr.

Finns inte på biltema, är i alla fall för liten. Den suger åt sig olja/ bensin / spyor istället för att gräset / gruset / asfalten skall bli förstörd av det.

Dessutom är dom lite tjocka och lite mjuka så dom skyddar den fina asfalten mot märken.

Vem har inte råkat göra hål i varm asfalt någon gång?

/HW

46 förare i R600??? Det kan bli knivigt eller? Chans för A och B-final?

Don Quixote skrev:

Ja, jäklar!

Nu måste jag bli snabb till dess om det ska bli nåt rejs. Huga!

EDIT:
För jäkla bra service med start/bekräftelse-lista så här tidigt. LMS råkkar! :tummenupp

Last edited:
Don Quixote skrev:

Ho ho, helt plötsligt kom jag ihåg varför jag valde bort R600 som altiernativ när jag funderade på att byta klass i höstas. SM på Sviestad kommer att gå under titeln "Slakthus 600". Som Rookie-Rookie (ostartad nybörjare) bör man verkligen tänka efter både en och femton gånger innan man väljer att börja köra RR i klassen R600. Det värsta som finns måste vara när man inte får komma till start, då måste det kännas som att man lika gärna kan åka och tippa hela skiten i närmaste sjön.

Teddy skrev:
Ho ho, helt plötsligt kom jag ihåg varför jag valde bort R600 som altiernativ när jag funderade på att byta klass i höstas. SM på Sviestad kommer att gå under titeln "Slakthus 600". Som Rookie-Rookie (ostartad nybörjare) bör man verkligen tänka efter både en och femton gånger innan man väljer att börja köra RR i klassen R600. Det värsta som finns måste vara när man inte får komma till start, då måste det kännas som att man lika gärna kan åka och tippa hela skiten i närmaste sjön.

Du saknas på listan, men du är väl med?

edit: 9 b-förare, lite skillnad mot 02 då jag oftast var ensam b-förare :)

Teddy skrev:
....Det värsta som finns måste vara när man inte får komma till start, då måste det kännas som att man lika gärna kan åka och tippa hela skiten i närmaste sjön.

Äh. Det är bara att bita ihop och komma igen. Visst är det bittert men det får man ta.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti