Över 200 förare anmälda till Sviestadloppet

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date
Teddy skrev:
Ho ho, helt plötsligt kom jag ihåg varför jag valde bort R600 som altiernativ när jag funderade på att byta klass i höstas. SM på Sviestad kommer att gå under titeln "Slakthus 600". Som Rookie-Rookie (ostartad nybörjare) bör man verkligen tänka efter både en och femton gånger innan man väljer att börja köra RR i klassen R600. Det värsta som finns måste vara när man inte får komma till start, då måste det kännas som att man lika gärna kan åka och tippa hela skiten i närmaste sjön.

Omvänd tankegång:

Om man VET att man är långsammast blir det minst pinsamt att vara det i den minsta klassen... då blir man inte utklassad av lika många.

Teddy skrev:
... värsta som finns måste vara när man inte får komma till start, då måste det kännas som att man lika gärna kan åka och tippa hela skiten i närmaste sjön.

Du överdriver, normalt sett är det max 8 st som blir utkvalde och i praktiken inte ens så många då det med all säkerhet är någon som faller ifrån pga krasch/maskinhaveri. Med 46 st anmälda blir ingen utkvalad då det finns a-, b-final. Många i R600 är istället en möjlighet att få köra ännu mer, kvalar man dåligt blir det b-final med chans till a-final => många körpass. :tummenupp

Jag kvalar inte in bland topp-20 så det blir b-final men därifrån tar jag mig vidare till a-finalen så jag räknar kallt med att få valuta för anmälningsavgiften. Vilken annan klass kan få så mycket köra under en helg?

:lol

Jag vet att jag är en sopa men jag kan inte hitta anmälningslistorna till SM:et. Var finns de?

HW skrev:
Omvänd tankegång:

Om man VET att man är långsammast blir det minst pinsamt att vara det i den minsta klassen... då blir man inte utklassad av lika många.

Äsch, sånt biter inte på mig. Jag är gammal, fattig och talanglös och har härdats genom förnedring i 250 SP under både Perra Johannesson och Per Gustavsson. Då jag är helt prestigelös ser jag faktiskt fram emot att bli varvad av Watz & Co så att det fladdrar i lädret. Det är lika imponerande varje gång. Hur gööör de, liksom? Perra var ett kapitel i sig, han smög lika tyst som en katt och verkade upphäva tyngdlagen. Watz har en lite råare stil, jag hoppas att han kör om mig precis innan sviestadsböjen så att jag kan få se hur hans hoj studsar i sidled från första parkett.

Om jag nu trots allt ska prata om bättre eller sämre så tycker jag att det känns värre att bli varvad i ett litet fält än ett större. Det har att göra med det där att smälta in i mängden.

Teddy skrev:
Watz har en lite råare stil, jag hoppas att han kör om mig precis innan sviestadsböjen så att jag kan få se hur hans hoj studsar i sidled från första parkett.

Det kan bli jobbigt.. han är inte anmäld!

Edit: Det börjar ju bli tradition i den här tråden så: :kocko :7peta :fatta!

/HW

HW skrev:
Det kan bli jobbigt.. han är inte anmäld!

Edit: Det börjar ju bli tradition i den här tråden så: :kocko :7peta :fatta!

/HW

Watz, Mårtensson och Lindfors åker EM istället för SM. De håller sig nog tyvärr borta även på Falkenberg.

oFFkeFF skrev:
Watz, Mårtensson och Lindfors åker EM istället för SM. De håller sig nog tyvärr borta även på Falkenberg.
Se där! Och trots tre givna deltagare mindre fortfarande 21 anmälda till fikaklassen som i fjol drog ett halvtomt startfält. 250R kommer att bli intressant. Bäst av alla race blir nog ändå B-finalen i R600 när det ska slåss om de sista platserna till A-finalen, det vill man inte missa. Eftersom jag fick smisk på fingrarna kollade jag igenom startlistorna lite mer noggrannt och noterade att Daniel Persson, DP 70 här på forumet och en av sveriges snabbare förare som ordinarie i 125R, gör ett gästspel i 250SP. Fürstenghosts startnummerkupp mot Peter sköld misslyckades. Peter Sköld som jag inte kunde se i resultatlistorna från Anderstorp är anmäld till Sviestad och har fått startnummer 50. Pris för bästa tillväxt går till 600STD som gått från 6 startande i fjol till hela 19 i år. Kan vi få lite bra väder tack?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti