Öronproppar

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Puh, har nu letet i ett år eftr ett par öronproppar som hag kan trivas med. Äntligen hittat ett par som sitter bra och släpper igenom precis lagom med ljud. Finns på Touringbutiken för ca 300:-

Hehe..
Själv fick man personliga proppar på jobbet.
Dom är gjutna efter mina hörselgångar och sitter sådär alldeles perfekt.. :hihi
Släpper genom precis lagom med ljud och behövs inte tas ut om man svarar i telefon.
Sitter fint under hjälmen... :yoparty

Danne_GSXR skrev:
2145195 Hehe..
Släpper genom precis lagom med ljud och behövs inte tas ut om man svarar i telefon.

Ska själv skaffa sånna genom jobbet, några där som redan har det..

Det ska tydligen finnas nån modell med 3.5mm ingång.. så man kan koppla till MP3 eller dylikt.. är dock inte säker på det..

Horn1 900 skrev:
2145244 Ska själv skaffa sånna genom jobbet, några där som redan har det..

Det ska tydligen finnas nån modell med 3.5mm ingång.. så man kan koppla till MP3 eller dylikt.. är dock inte säker på det..
Det låter som att det skulle kunna bli trångt/knasigt med en sån kontakt i öronen om man ska ha hjälm på sig? :va

Själv anväder jag SonyEricssons orginal lurar till min W800.
Det går fint att ha dem under hjälmen.

De håller inte ute ljudet så värst jätte bra men musiken gör att man inte hör det lika mycket.

Danne_GSXR skrev:
2145195 Hehe..
samma här. :banana

Det här forumet måste vara rena guldgruvan för en beteendevetare med så många personer som inte inser det tragikomiska i att först byta avgassystem till något som låter väldigt mycket och sedan skaffa hörselproppar för att slippa/minska oljudet.

Med den inställningen så är det bara en tidsfråga innan vi motorcykelåkare alldeles på egen hand har lyckats skapa en opinion som vill förbjuda motorcyklar.

Hårn1 skrev:
Kanonproppar, jag har såna på jobbet och samma när jag åker hoj, det finns särskilda för hojåkning (annat "filter" samt ingen ögla för "senilsnodd") mina passar utmärkt under hjälmen trots "senilsnodden" (man tappar dom inte).
Grundpriset har jag för mig är ca 1200:- men vill man ha färgade så kostar det ett par hundra till, det kan det vara värt dom är lättare att hitta om man tappar dom (dom är transparanta i grundutförande) sen det där med hörsnäcka menas att man beställer en extra höger eller vänster som det sitter ett fäste för telefonsnäcka, funkar också bra men det har inte plats under hjälmen då det bygger ut 1 centimeter ut ur skallen.
Detta verkar kanske som om jag sålde såna men det gör jag inte jag tycker bara att dom funkar så bra, sen att jag fick mina gratis genom jobbet gör bara livet lite godare.

För min del är det i alla fall inte motorljudet man vill undan utan det förbannade vindbruset när man kommer upp i hastigheter runt 100km/h, ljudet från motorn är ju bara gött :hihi

cbrDan skrev:
2145596 För min del är det i alla fall inte motorljudet man vill undan utan det förbannade vindbruset när man kommer upp i hastigheter runt 100km/h, ljudet från motorn är ju bara gött :hihi

Den håller jag med om

Jo motorljudet är ju mumma men vindbruset är en säker källa till fler hörselbesvär..

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back