ljuddämpare som låter

Diggler

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2006
Ort
stockholm
Hoj
2008,kawasaki,z1000
tjenis e ute efter en ny dämpare eller slipon till min gsxr 750 o1a vill helst ha nått som låter mycke ;) skulle uppskatta om man fick lite hjälp
 
damirgixxen skrev:
2132813 tjenis e ute efter en ny dämpare eller slipon till min gsxr 750 o1a vill helst ha nått som låter mycke ;) skulle uppskatta om man fick lite hjälp

Tycker du skall konsultera Peter Wahlbeck! :tummenupp
 
damirgixxen skrev:
2132813 tjenis e ute efter en ny dämpare eller slipon till min gsxr 750 o1a vill helst ha nått som låter mycke ;) skulle uppskatta om man fick lite hjälp

Devil kolfiber låter mycket och elakt!
 
damirgixxen skrev:
2132813 tjenis e ute efter en ny dämpare eller slipon till min gsxr 750 o1a vill helst ha nått som låter mycke ;) skulle uppskatta om man fick lite hjälp
MICRON !!! :yoparty :tummenupp
 
Varför vill man att motorcykeljäveln ska låta MYCKET?
Hade frågan varit vilket slipon som ger mest effekt hade jag förstått det.
Det skulle inte förvåna mig om många av dom högljudda systemen är dåliga ur effektsynpunkt, däremot kan det nog vara svårt att hitta bra tysta system eftersom ingen verkar fråga efter dom (utom tävlingsverksamheten, vilket leder till svindyra grejor som klarar dB kraven)

Inom (nästan) all motorsport har man dB gränser, och effekten blir inte speciellt lidande av det, men på gatan ska det brölas mest.

Varför sätta på ett system som tvingar föraren att använda proppar i öronen?
 
GuW skrev:
2134486 Varför vill man att motorcykeljäveln ska låta MYCKET?
Hade frågan varit vilket slipon som ger mest effekt hade jag förstått det.
Det skulle inte förvåna mig om många av dom högljudda systemen är dåliga ur effektsynpunkt, däremot kan det nog vara svårt att hitta bra tysta system eftersom ingen verkar fråga efter dom (utom tävlingsverksamheten, vilket leder till svindyra grejor som klarar dB kraven)

Inom (nästan) all motorsport har man dB gränser, och effekten blir inte speciellt lidande av det, men på gatan ska det brölas mest.

Varför sätta på ett system som tvingar föraren att använda proppar i öronen?


Mycket djur o skit som oftast stanar innan de går över vägen eller vänder om det låter mycket :hihi , ivarjefall så funkar det om man kör med v-twin o nästan rakt rör :yoparty
 
Lam-Kaka skrev:
2134488 Mycket djur o skit som oftast stanar innan de går över vägen eller vänder om det låter mycket :hihi , ivarjefall så funkar det om man kör med v-twin o nästan rakt rör :yoparty

LOUD PIPES SAVES LIFES

Sicket jävla skitsnack, djur blir påkörda av malmtågen som hörs på flera kilometers avstånd och rör sig i åtti.

Det där är bara någon hopdiktad smörja för att gynstolsåkarna tycker att det är tufft att höras..
Jag trodde att prestanda folket skulle se nyktrare på saken, men dom är lika mycket posörer tydligen, hojjen ska skrika "titta hit, så tuff jag är"
 
Leo Vince åkte på min hoj idag efter mycket om och men.....

Blev helnöjd!!! ( o då har jag inte hunnit ta ut insatserna än :kulspruta
 
GuW skrev:
2134496Det där är bara någon hopdiktad smörja för att gynstolsåkarna tycker att det är tufft att höras..
Jag trodde att prestanda folket skulle se nyktrare på saken, men dom är lika mycket posörer tydligen, hojjen ska skrika "titta hit, så tuff jag är"
App app app... Där har vi fördomarna igen. :ajjabajja

Nog för att det finns en del "gynstolar" som låter, men sporthojsgänget är nog mycket värre i så fall.

Som jag sagt så många gånger, jag kör bägge typerna och anser mig som hyfsat opartisk.
(Är sporthojsåkare i grunden.)

Och nog sjutton så är det de ylande sporthojarna man hör mest & oftast.
Dom flesta "gynstolar" brukar mest mullra på låga varv (Ja, jag vet att en del låter som fan.).
Det är dock mer vanligt att det sitter högljudda slipon's på sporthojar däremot.

Fråga Peter Wahlbeck vilka det var han syftade på. :hihi

Själv föredrar jag gott ljud, framför högt ljud.
 
Last edited:
GuW skrev:
2134496 LOUD PIPES SAVES LIFES

Sicket jävla skitsnack, djur blir påkörda av malmtågen som hörs på flera kilometers avstånd och rör sig i åtti.

Det där är bara någon hopdiktad smörja för att gynstolsåkarna tycker att det är tufft att höras..
Jag trodde att prestanda folket skulle se nyktrare på saken, men dom är lika mycket posörer tydligen, hojjen ska skrika "titta hit, så tuff jag är"


Du kämpar tappert i motvinden.
På din sida har du 30% av det svenska folket som störs av motorljudet. Skall vi gissa att dessa 30% företrädelsevis utgörs av kvinnor, de som majoriteten av de goa gubbar som hänger här säger sig försöka förföra. Så du har nog bättre framgång än de som gjort käringen döv så att hon inte hör när de friar :brinnerup

:rofl
 
GuW skrev:
2134496 LOUD PIPES SAVES LIFES

Sicket jävla skitsnack, djur blir påkörda av malmtågen som hörs på flera kilometers avstånd och rör sig i åtti.

Det där är bara någon hopdiktad smörja för att gynstolsåkarna tycker att det är tufft att höras..
Jag trodde att prestanda folket skulle se nyktrare på saken, men dom är lika mycket posörer tydligen, hojjen ska skrika "titta hit, så tuff jag är"


Föra veckan jag va ut o åkte så va jag glad att jag förde oväsen därför då vände en älg tillbaka som va på väg över vägen.. men du kanske vill hällre köra över dem! din mördare :hihi , Det ska låta gott(ej för doft , lite vasst ljud ska det också va..min har allt behöver jag säga mer). O fan ta dig om du trakar ner min älskling :fatta!
 
War-psycho skrev:
2134506 App app app... Där har vi fördomarna igen. :ajjabajja
Själv föredrar jag gott ljud, framför högt ljud.

Jag har kört en Deuce med Vance&Hines longshots, efter femton minuters landsvägsluffande tjöt det i mina öron så att jag helst av allt ville kliva av.

Det systemet förstärker tamejfan ljudet, men visst är ett dovare ljud mindre irriterande än ett ylande slipon på en radfyra.

Poängen jag ville komma fram till är:
Varför reta fler än nödvändigt med motorcykelkörandet?
Har inte motorcykelkollektivet nog många fiender, varför måste det låta som det går i trehundra även när man kör hyfsat lagligt?
 
GuW skrev:
2134524 Jag har kört en Deuce med Vance&Hines longshots, efter femton minuters landsvägsluffande tjöt det i mina öron så att jag helst av allt ville kliva av.

Det systemet förstärker tamejfan ljudet, men visst är ett dovare ljud mindre irriterande än ett ylande slipon på en radfyra.

Poängen jag ville komma fram till är:
Varför reta fler än nödvändigt med motorcykelkörandet?
Har inte motorcykelkollektivet nog många fiender, varför måste det låta som det går i trehundra även när man kör hyfsat lagligt?
När jag sa: "Själv föredrar jag gott ljud, före högt ljud", så trodde jag det framgick att jag stod på din sida här.

Mina cyklar låter gott, inte högt alltså.

Tycker det är jobbigt & löjligt när det ska låta mycket.
Lagom är bäst.

Det var bara blajet om "gynstolar" jag motsade.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top