asfalt svarvare
pain in the ass
"Bilder? Jag har en från depån iaf "
och en räälig jävel
fick du med på bilden bland allt annat vackert folk och allt... (hiskeligt orange byxor är undertecknad
)
//jj
och en räälig jävel

//jj
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ja han där med neddraget skinnställ i höger i gruppen var då f*n inte vacker"Bilder? Jag har en från depån iaf "
och en räälig jävelfick du med på bilden bland allt annat vackert folk och allt... (hiskeligt orange byxor är undertecknad
)
//jj
Tack för igår! Premiären på bana blev ungefär så skoj som jag förväntade mig!
Jag var inte så imponerad av övningsstarterna dock. Hade hellre kört 2-3 varv extra istället.
Bilder? Jag har en från depån iaf![]()
ja han där med neddraget skinnställ i höger i gruppen var då f*n inte vacker![]()
'Stort tack för de senaste värmande orden.
Kan tillägga att föraren som gick omkull. Vart vid medvetande hela tiden och besökte Lunds lasarett på egen hand. ...................
.........Vill även be om ursäkt om svenskan är lite dålig. Jag är dyslektiker och jobbar på lära mig bli bättre på skriva.
/ Jonas Persson
Jag tror att du ( Jonas) fokuserar lite för mycket på 600 cc respektive 1000 cc ( bortsett från Anderstorp). Jag påstår istället att det är piloten vi bör lägga mer fokus på. På förar sidan finns det enorma skillnader.
Idag har många långsammare och oerfarna kört på bandagar och hos smc istället för hos rr klubbarna med licens.
Däremot måste vi fokusera på A2 klassen så att vi får in juniorer som har inte har kört minimoto. Där måste klubben kunna hjälpa till med utbildning eftersom man normalt sett inte har mc körkort i den åldern. Möjligtvis har man moppekörkort.
Den klassen borde även vara en obligatorisk startklass för personer utan mc körkort eller tävlingserfarenhet i motocross eller minimoto. Jag tror att vi kan minska dom "onödiga" skadekostnaderna med en sådan regel. Nybörjarmisstagen får helt enkelt mindre konskvenser med 48 hk än med 200 hk.
Om man jämför med billsport, där har vi inga nybörjare som kör formel 1. Dom förarna har ofta en lång erfarenhet från olika gokartklasser och formel renault m.m innan dom sätter sig i en f1 racer. I rr sammanhang kan en förare som är 16 år sätta sig på en r1 efter en kort licensutbildning som hen kanske har gjort på en CBR 125.
Hej,
Känner mig träffad i efterlysningenJag håller på att lägga upp bilderna jag har tagit just nu. Jag hoppas jag har fått med de som ville ha en bild
![]()
För de som vill tjuvkika så har jag laddat upp bilderna ifrån en av grupperna så här långt:
Länk till Flickr
Några blev riktigt kanon.
Mvh
/Johan
Hej,
Känner mig träffad i efterlysningenJag håller på att lägga upp bilderna jag har tagit just nu. Jag hoppas jag har fått med de som ville ha en bild
![]()
För de som vill tjuvkika så har jag laddat upp bilderna ifrån en av grupperna så här långt:
Länk till Flickr
Några blev riktigt kanon.
Mvh
/Johan
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey