Öppen träningsdag arrangeras av HMS 22/8

Varför har vi inte slagit samman licens och gata?
-Ni kör under två olika försäkrings regler. Vi vill inte att det ska ställa till problem. Det är den första anledningen.
Andra är att vi är en idrottsverksamhet och vi ser ju självklart till våra licensierade förare. Att vi bjuder in från gatan är lite speciellt det är inget vi normalt har gjort (på grund av de besiktnings krav vi satt har inte klarats).
Mitt förslag. Kom och ta licens och köp en banhoj. Det är mycket roligare kracha den, än den du ska ta dig hem på efteråt. (lite skämt i det här sista)

Ett råd, kalla aldrig en grupp för gatgrupp om du lägger in starträning och tidtagning m.m. Den gruppen har definitivt lämnat det som ev skulle kunna kallas för trafikövning.

skulle det inte kunna vara en ide att helt enkelt skapa en grupp till bara. det blir kanske nåt körpass mindre men inte lika trångt på banan.
Synpunkter på det?

skulle det inte kunna vara en ide att helt enkelt skapa en grupp till bara. det blir kanske nåt körpass mindre men inte lika trångt på banan.
Synpunkter på det?

Håller med. Kan inte bli bättre än så. Hellre en extra grupp än att tränga in 20-30 pers i en grupp... :huvet

Ja vi får hoppas att det sker en justering - Själv får jag pulshöjning och svettiga armhålor av att veta att det finns gamla roadracinglegender i snabb Olicens som kommer att varva mig efter fyra varv.

Ge fan i och titta bak och häng på mig när jag vravar dig :)
Det är precis det jag menar till arrangören, mkt säkrare att sätta samman de som kör snabbt, oavsett licens eller ej.
Många, bland annat jag struntar i och lösa in B licensen då vi kör mad danska, och tyska arrangörer i sverige och övriga europa.Då är det tid som delar in oss och det fungerar absolut bäst.

Men som sagt i morgon får man öva på omkörningar :yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

Ge fan i och titta bak och häng på mig när jag vravar dig :)
Det är precis det jag menar till arrangören, mkt säkrare att sätta samman de som kör snabbt, oavsett licens eller ej.
Många, bland annat jag struntar i och lösa in B licensen då vi kör mad danska, och tyska arrangörer i sverige och övriga europa.Då är det tid som delar in oss och det fungerar absolut bäst.

Men som sagt i morgon får man öva på omkörningar :yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

Det du beskriver gör att våra rr klubbar fungerar dåligt i södra Sverige idag. Det var först när man öppnade för olicenserade förare som den stora tillströmningen av ekipage skedde.
Skall Jonas ha en chans att ro iland rr projektet i klubben krävs det att fler tar licens och börjar att köra med klubben. Annars rinner tyvärr projektet ut i sanden om man inte hittar någon annan lösning på problemet.

Får tacka arrangörerna för en trevlig dag med bra väder. Nu med facit i hand kan man konstatera att det var rätt fullt på banan, men att det faktiskt gick rätt hyggligt ändå :tummenupp

Fick öva på att köra om (.....och bli omkörd)

Är det någon som var fotograf idag förresten ?

Såg lite väl otäckt med killen som körde av och blev liggandes. Flyga 2 m upp i luften och landa på huvudet kan inte vara en skön upplevelse. Kunde slutat värre än det gjorde. Brutet nyckelben, kompressioner i bröstet och chockad vart föraren.
Hoppas ni fick hem hans hoj också , då han kört dit.

Såg lite väl otäckt med killen som körde av och blev liggandes. Flyga 2 m upp i luften och landa på huvudet kan inte vara en skön upplevelse. Kunde slutat värre än det gjorde. Brutet nyckelben, kompressioner i bröstet och chockad vart föraren.
Hoppas ni fick hem hans hoj också , då han kört dit.

Hoppas han mår bättre snart. Ett stort tack till arrangörer!

Undrar också hur det är med fotografer? :rock

tackar innerligt för denna bandag!, var jävvligt kul och förlora oskulden på bana med moppen!!

hoppas att liknande bandag kan anordnas igen!!

//jj

Tack alla funkisar som ställde upp. Utan er hade jag och sonen inte haft en så trevlig dag.

Blev en jäkligt lyckad dag! :tummenupp
Blev nytt PB med råge tack vare träningsrace och det på en gathoj, måste bara bli lite snabbare i de långsamma kurvorna.. De snabba och acc funkar helt ok. Hoppas på fler bandagar på Ring Knutstorp framöver:tummenupp

Också nyfiken på bilder!

Kan bara instämma med övriga - en kanondag med toppenväder och många goa människor.
Kul att få träffa några forummedlemmar live oxå. :tummenupp

Tack till arrangören. Det var lite spännande att testa startförlopp! :yoparty

image.jpg

Sonen tog i ordentligt i kurvorna. Rejält nerlägg med 125:an!! :gnissla

Edit, tar bort inlägget då det säkert kan missuppfattas..;)

Last edited:
Tack för igår! Premiären på bana blev ungefär så skoj som jag förväntade mig! :)
Jag var inte så imponerad av övningsstarterna dock. Hade hellre kört 2-3 varv extra istället.
Bilder? Jag har en från depån iaf :fakta

Bifogat

• DSC00656.jpg
    DSC00656.jpg
    2 MB · Visningar: 98
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...