Öhlinskittad vmax...

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Vem i helvete är det som har satt öhlinsgafflar på en gammal vmax här nere på bondegatan??

Waist of suspention...

Men seriöst, varför?!??! Det är ju inte direkt någon kurvhoj ändå??

/Zana aka. spamboi

kajlyl skrev:
Vmax är ren 100%ig respekt :p

kila ner o ta några bilder på den ;)

Har inte min D-kamera hemma.. =(

Men det är en Vmax som hade gula bromsslangar och lite andra gula sladdar/slangar på motorn? Och en fet guldskimmrande Öh-Framgaffel.... Du får kanske en mental bild iallafall.. =)

/Z

re

V-max e ju grymma,kör ifrån det mesta vid rödljusen , förstår att han har bytt gaffeln men Öhlin va väll lite i överkant (org. gaffeln är ju asdålig helt enkelt.

Var det någon som ville något...

Hojen tillhör mig, Thomas Liljenstam... Anledningen till att det blev Öhlins är att den var prisvärd. Jag jämför då med andra alternativ till V-Max som finns som kit. Problemet är att de andra inte ser bra ut, fast jag tycker personligen att Öhlins är rätt snygg.

Till den som klagar på V-Maxens väghållning har jag två saker att säga ... framgaffel och hjul. Byt dem och det är som en ny hoj. Fast jag är fullt medveten om att designen är från tidigt 80-tal och att inga underverk kan göras bara sådär.

Jag har radat upp modifieringarna på hojen på följande länk om det är någon som är intresserad, http://www.vmcs.org/pix/members/164tl01.htm

Hare!

P.S Ta det lungt i trafiken... vad är det jag säger, kör så det ryker ska det vara... :)

Ett tips till är att dra dit ett par ramstag, jag har RMSportmax framebraces på min, då kommer det att bli en rejäl skillnad på väghållningen. :tummenupp

Anders

Vmaxturbo

Re: Var det någon som ville något...

Coolt, jag visste väl att ägaren fanns här någonstans.. :)

Det var min kusins drömhoj när den kom, han sa att med det vridet fick man passa sig så man inte gasade för mycket ur kurvorna.... :tummenupp

/Zana

T_L skrev:
Hojen tillhör mig, Thomas Liljenstam... Anledningen till att det blev Öhlins är att den var prisvärd. Jag jämför då med andra alternativ till V-Max som finns som kit. Problemet är att de andra inte ser bra ut, fast jag tycker personligen att Öhlins är rätt snygg.

Till den som klagar på V-Maxens väghållning har jag två saker att säga ... framgaffel och hjul. Byt dem och det är som en ny hoj. Fast jag är fullt medveten om att designen är från tidigt 80-tal och att inga underverk kan göras bara sådär.

Jag har radat upp modifieringarna på hojen på följande länk om det är någon som är intresserad, http://www.vmcs.org/pix/members/164tl01.htm

Hare!

P.S Ta det lungt i trafiken... vad är det jag säger, kör så det ryker ska det vara... :)

Visst är v-maxen en frym glidare, och ljudet går ju inte heller av för hackor, men man lever ju inte direkt i fruktan för att en v-max ska dyka upp i spegeln på någon kurvig väg!. :D

T_L skrev:
Fast jag är fullt medveten om att designen är från tidigt 80-tal och att inga underverk kan göras bara sådär.

Jag tycker inte att det ännu har dykt upp någon cykel i det segmentet som slår VMXen designmässigt :cool:

TL

Väldans massa knappar där som man inte sett förr, men det står inget om nån motormodifiering ... ?

Säg som det är nu, du är en äkta vmaxare, det ligger två blåa miniflaskor gömda nånstans ?? :D

Vad är "prisvärd" förresten ? Avrundat till jämna förmögenheter ungefär ? :rolleyes:

/XJR

He he... anade väl att det var den jag mötte på E4:an i morse :cool:

Smart...nej inte det minsta

Zana skrev:
Vem i helvete är det som har satt öhlinsgafflar på en gammal vmax här nere på bondegatan??

Waist of suspention...

Men seriöst, varför?!??! Det är ju inte direkt någon kurvhoj ändå??

/Zana aka. spamboi

Skulle du bli glad om du någon berättade var din båge står parkerad när du just skruvat fast en öhlinare för en smärre förmögenhet?
Visst är det OK att berätta att du sett en båge men berätta inte var den är parkerad.

Re: Smart...nej inte det minsta

Jo, det är ju så sant... :rodnar

Duke skrev:
Skulle du bli glad om du någon berättade var din båge står parkerad när du just skruvat fast en öhlinare för en smärre förmögenhet?
Visst är det OK att berätta att du sett en båge men berätta inte var den är parkerad.

T_L skrev:

Hare!

Såg dig på E4an i förrigår. Verkade ju pinna på rätt så bra den där. :rolleyes:

Appropå går rätt bra...

Råkade skrota motorn på E4 idag... provade hur fort den gick med nya femman... gick inte så dra. Sköte troligen ett lager!

Skit händer bara å riva!

P.S De var jävligt kul så länge det varade dock! :o

...

Blev visst lite inte så bra svenska där, fler saker man måste lära sig...

såg dig på B-stugan...
Väldigt fin hoj! DU vet hur man far till sig blickar... :tummenupp

Re: Appropå går rätt bra...

Ajjj fan, det var ju inte bra.... Jävlar va synd!

Bara inget sprack så kan du väl renovera upp motorn igen...?

/Zana

T_L skrev:
Råkade skrota motorn på E4 idag... provade hur fort den gick med nya femman... gick inte så dra. Sköte troligen ett lager!

Skit händer bara å riva!

P.S De var jävligt kul så länge det varade dock! :o

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma