Årets mest misslyckade tur?

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja... Alla turer kan inte vara underbara med solsken och perfekta vägar. Så vilken av era var den mest misslyckade?

Kommer ihåg min iaf. Jag och Dezert här på forumet tänkte ta en tur. Bortåt 10 mil någonting. Fick vägbeskrivning av en vän (pajojävel ;)) som enligt denna skulle vara en väldigt fin och skön väg som han hade åkt dagen innan. Turen började med någon mils motorvägskörning för att sen svänga av till lite kurvigare. Sedan svängde vi av till den "braiga" vägen. Själv kom jag aldrig överens med underlaget. Det var strävt på nåt sätt. När vi kört någon mil så ser vi en vägarbetsskylt. Yipee tänkte vi båda. Sen märkte vi att dom hade spridit ut grus på vägen! Det blev 1,5-2 mil körning på rullgrus som låg på asfalt, JÄTTESKOJ! Sedan så fick vi stanna i en korsning där dom höll på att fixa med vägen, där stod vi säkert 15-20 min för att sen komma iväg och köra över NYLAGD asfalt. Dom smarta idioterna lät oss köra över den nylagda asfalten och inte över den gamla. Blev fina fläckar på hojen samt däcken såg väldigt bra ut :rolleyes:

Detta var nog den värsta turen i sommar.

Sånt blir man väldigt retad över :mad: Blev mycket puts efter det kan jag tänka mig.

har inte haft nån riktigt tråkig i år.
Rätt tristr var det att på våren dra iväg med xr600an på miltalsgrusvägar ut åt helsike. Så fick jag för mig att stanna en stund o glo vid nån sjö långt åt helskotta.
Sen vägrade hojfan starta, heldö, så började det regna förstås och väldigt mycket med så jag fick kuta iväg o ställa mig i en vedbo eller nåt liknade i en halvtimme.
Sen lättade det lite och hojen vägrade gå i vilket fall.
Med en del meck så fattade jag att det var nåt tok med tändstiftet, och bakpå i en liten väska (sitter på bakskärmen) hade jag ett urgammalt stift, men med det fick jag igång hojen och åkte lite misständande hem en 8 mil eller nåt, trodde inet jag skulle komma hem. Mobiltelefonsfasen låg förstås oladdad hemma, ibland är man verkligen optimist.

Min säsongsavslutning på Åsen i september kvalar nog in för min del.....

Dagen börjar med dimma, dis och igenimmat visir på de första varven. Kunde ta 2 varv innan det var dags att åka in o torka, försökte tejpa o krångla men inget hjälpte. Lite senare lättade det upp, tempen steg och man kunde börja köra lite mer seriöst. Hela tiden sladdade det dock för mig och jag fick tom pikningar från dom som stod bredvid att det inte såg så stabilt ut.

Efter två pass bestämde jag mig för att byta däck och slängde på nya avon-sulor. Upptäckte samtidigt att beläggen var fullständigt slut (tyckte bromsarna fadade väldigt på sista passet). Rutinerad som man är hade jag givetvis inga nya belägg med mig och de som satt på var inget mer att hoppas på.

Efter en stund fick jag tag på räddaren i nöden, Catman, som heroiskt plockade av beläggen på sin hoj hemma så jag svängde förbi och lånade dom. Ihop med hojen o sen ut igen. Allt kändes värre än nånsin. Ordentliga släpp helt utan förvarning i var och varannan kurva o en hoj som driftade enormt. Trodde det var inkörning av däcken som fattades så jag tog ett riktigt lugnt pass.

Passet efter värmde jag lugnt de första varven och skulle sen stå på lite när hojen försvinner helt i depå-kurvan. Förbereder mig för en lugn o fin lowsider när hela världen plötsligt börjar rotera. Får till en snygg highsider och landar med axel och huvud först för att sen försöka stoppa mig med handflatorna.

Summa: skrotad hoj, brutet nyckelben, stukad axel, redigt ömma händer och en hel del skador på utrustningen.

:banana

I december förra året startade jag från Växjö med siktet inställt på Lidköping. En nätt tur på 25 mil iaf. Det var stabila plus när jag åkte från Växjö :tummenupp . Det blev allt kallare och efter 15 mil fastnade jag i ett snöoväder. 10 mil kvar i snigelfart med minusgrader, snöstorm och isigt visir. Min värsta/dummaste resa :huvet

Behöver jag tilläga att det var kallt....riktigt jävla kallt

I påskas gav jag mig ut på hojen och snurrade omkring nere i byn bara för att jag inte hade nåt bättre för mig och att jag var uttråkad. Jag hade redan kört 25 mil ren transportsträcka den dagen så jag var egentligen inte sugen på att åka, men iväg bar det ändå.

Hur som helst så körde en biljä*el ut rätt framför näsan på mig i en korsning, och för att visa mitt missnöje så körde jag naturligtvis om den vid första bästa tillfälle. Olyckligtvis råkade det vara just där som konstapeln behagade stå med sin laserpistol. Så den helt onödiga åkturen kostade i runda slängar 1600 kr för en halvtimmas körning. :4skrika

I övrigt så är jag lyckligtvis befriad från missöden i år. :banana

Hagster skrev:
Fick vägbeskrivning av en vän (pajojävel ;)) som enligt denna skulle vara en väldigt fin och skön väg som han hade åkt dagen innan.

Mohaha... Lurad... Pajo och jag satt och snackade ihop oss om en tur vi skulle tipsa dig om, vi ansåg båda att de e lika bra att ge Hagster ett långsamt vägval, så att hojen inte inte hojen blir ursotat av misstag :D

1. Old gixxer tour med influensa och svinkallt väder, Lunkan, Freppa & jag körde ner till ringen i mitten av Maj, vi hade otur med vädret, det haglade & snöade men vi körde ett par varv på ringen ändå.

2. Någon j-l hade grusat rössjöholmsrundan i somras, norra Skånes bästa hojväg helt förstörd.

3. Häckeberga fylldes med rullgrus och snart fanns inga favoritvägar kvar.

Men vad gör det när man fick testa Lunkans RSV R på slingerbulten :banana

Stabil R1 pilot

Var på Yamahacenter i Handen i höstas, personalen berättade om en kille som köpte en ny R1 + all utrustning, svängde ut och la ner den i rondellen utanför.

Stabilt :tummenupp Somliga R hoj förare...tsssk

jo det händer också mycket olyckor på provkörningsdagar, här ute dog en för några år sen o det var nog fasen samma år som nåt snille lyckades ramponera nån sporthoj rejält efter bara nån kilometer från den firman, han klarade sig sjäv, men hur tusan kör folk?

Stephen skrev:
Satt och läste igenom din tråd.. Tråkigt att du smällde men underbart att du klarade dig "så pass bra" som du gjorde iaf...
Hur mår du idag Freppa?? Återställd?? Någolunda iaf??

Ganska bra faktiskt. Har nervskador i foten som jag äter smärtstillande för samt har en skada i knät som antagligen måste opereras om (ledbandet). Men det får bli nästa höst, för jag skall fanimig köra hoj nästa säsong!!!

stavgren skrev:
Min säsongsavslutning på Åsen i september kvalar nog in för min del.....
Jag instämmer...krashade ju 15-20 min före dig, i samma kurva.
Åsen suger. :rolleyes:

/A

Edit: Jag tror inte FZ1 har några invändningar, han käkade också grus.

Last edited:
Chronic skrev:
Var på Yamahacenter i Handen i höstas, personalen berättade om en kille som köpte en ny R1 + all utrustning, svängde ut och la ner den i rondellen utanför.

Stabilt :tummenupp Somliga R hoj förare...tsssk
Stackars kille... Jag skulle ju känna mig så misslyckad som människa om jag gjorde det...
Och så skulle jag bli arg.. JÄTTEARG....... :4skrika :6surkart :censored

Freppa skrev:
Föga förvånande var denna den sämsta för mig i år:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=17877

Wow... läste den för första gången nyss... Det får en att tänka efter...
Har du bilder kvar på hojen?

P.S Krya på dej ordentligt, kör ingen "Seth style" en cross snubbe som körde sönder sej och skulle avakta med att åka mc på ca. 6-12månader, 4veckor senare hoppade han på en föreställning...

min sämsta tur var när jag skulle köpa en cross.

jag hade klurat som fan på om jag skulle åka och kolla på en cross i västerås. den verkade rätt risig. efter mycket om och men tänkte jag att va fan jag åker väl och kollar på den för då kan jag handla på biltema samtidigt.

1. på vägen dit blir jag haffad av en hojsnut och får 1200kr i böter
2. crossen är bara en hög med skit
3. grejen jag skulle ha på biltema var tillfälligt slut

kan det blir sämre?

6 juli åkte jag den sämsta jävla turen iår.... Tyvärr den sista oxå =(

Åkte från lilla edet med red_ninja och sergeant... Hyffsat lugnt å gött tempo ner till götet.... Träffar en jävla massa folk på götaplatsen å drar iväg...

Pressar den äckliga lilla hondan nått åt helvete å helt plötsligt i världens konstigaste kurva (6 pers inkl MC-snut hade gått av där) skiter sig allt å jag kör jordfräs ner i diket. Landar en meter från en bamsesten, hojen in i ett träd, totalskrot. Jävlar va tur i oturen. Ambulansfart och brutet nyckelben å ingen hoj mer den säsongen...

Så att vurpa är obra...

Nu är jag inte alls LITE sugen på att åka, med ny hoj å allt....

:hej

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...