Ålder på er och vad ni gjort 😁

När slutade man med resecheckar?
Telefonkiosk, bensin under 2kr/l?
:va
När jag reste i Afrika och Asien 1977 och 1978 var det American Express Resecheckar som gällde. Och när vi , jag och en kollega skulle jobba i USA år 2000 i Mars, så var det fortfarande Resecheckar. Sedan kom lågkonjunkturen och i Maj 2000 drogs alla resor utom säljresor in för spara pengar och så var det slut på det USA året.
Men år 2000 var sista gången med Resecheckar för mig.

Nu verkar det vara vinet "Lisa" som är mest APK

Kanske ? APK har inte uppdaterats sedan 2020-10-17 och anger priset till 159kr / 3000 ml
idag 2026-07-29 214kr/3000 ml.

• Gilla
Reaktioner: TCE
Ägt en Volvo PV med B16-motor (dock inte första ägaren :) ). Fått lön i kuvert med sedlar, enkronor, femtio och tjugofemöringar.

20/20 men också fått lön i kuvert (bankstrejken 1989) och framförallt fått frågan ”-Skall du ha lösgodis för HELA tian?” när man stod i kioskluckan. Uppvuxen på landet och jag visste om min pappa och en kompis pappa som INTE brände sprit hemma för husbehov… resten gjorde det.
Började köra bil vid 7 års ålder, absolut tidigt men inte uppseendeväckande och moppe vid 12 innebar att jag var nästan senast av kompisarna. Färdigbredda hårdbrödmackor vid skollunchen, plåtmuggar och kokerskan bodde i samma by.

Kör snyggt!

Vilka har varit med om postväskan som kom med bussen?

Vilka har varit med om postväskan som kom med bussen?

Så är det väl ännu i dina trakter? :)

Däremot ”posttanten” som kom VARJE VARDAG med sin beiga Morris 1800 och lämnade post i lådorna.

Och tisdagar kom konsumbussen - spännande att gå och kika på varorna som då bjöds ut över disk.

Vårt lilla kompisgäng scannade av dikena längs landsvägen på helgerna; primärt byte var de knutna plastpåsar med Fibban osv som man kunde hitta - först decennier senare fick jag reda på att det var veckopendlande tradarchaffisar som gjorde sig av med veckans skatter innan de kom hem - med en tanke skänkt åt alla smågrabbar!
Men man kunde hitta annat, tex ej kompletta moppemotorer, kassettband, ja allt möjligt.

Barfota hela somrarna fram till kanske 9-10 års ålder, löpstilen än idag präglad av barfotaspring i barndomen, även i skogen.

Kör snyggt!

Vi fick posten levererad med Tjorven till lådan. Ljudet när den åkte från låda till låda gick inte att missta för något annat.
Sen bytte de till könlös Opel.

Nu vet jag inte vad det är de kör hemmavid, Kangoo kanske?

Så är det väl ännu i dina trakter? :)

Däremot ”posttanten” som kom VARJE VARDAG med sin beiga Morris 1800 och lämnade post i lådorna.

Och tisdagar kom konsumbussen - spännande att gå och kika på varorna som då bjöds ut över disk.

Vårt lilla kompisgäng scannade av dikena längs landsvägen på helgerna; primärt byte var de knutna plastpåsar med Fibban osv som man kunde hitta - först decennier senare fick jag reda på att det var veckopendlande tradarchaffisar som gjorde sig av med veckans skatter innan de kom hem - med en tanke skänkt åt alla smågrabbar!
Men man kunde hitta annat, tex ej kompletta moppemotorer, kassettband, ja allt möjligt.

Barfota hela somrarna fram till kanske 9-10 års ålder, löpstilen än idag präglad av barfotaspring i barndomen, även i skogen.

Kör snyggt!

Är väl ännu inte tillbaka till postväskan men post varannan dag är det nu så beställer man grejer är det elände om det skickas som brev.

Handelsbuss har jag inte varit med om på hemmaplan men hos mormor och morfar i Småland kom handelsbussen. Däremot så kom ju bokbussen där man kunde låna tidningarna Bilsport och Allt om MC. Det där med att läsa böcker var inte högt prioriterat men tidningarna läste man.

Skruvade stålkanter på slalomskidor.
Med tillhörande ankelhöga Dachstein pjäxor.
😳

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...