Ålder på er och vad ni gjort 😁

När slutade man med resecheckar?
Telefonkiosk, bensin under 2kr/l?
:va
När jag reste i Afrika och Asien 1977 och 1978 var det American Express Resecheckar som gällde. Och när vi , jag och en kollega skulle jobba i USA år 2000 i Mars, så var det fortfarande Resecheckar. Sedan kom lågkonjunkturen och i Maj 2000 drogs alla resor utom säljresor in för spara pengar och så var det slut på det USA året.
Men år 2000 var sista gången med Resecheckar för mig.

Nu verkar det vara vinet "Lisa" som är mest APK

Kanske ? APK har inte uppdaterats sedan 2020-10-17 och anger priset till 159kr / 3000 ml
idag 2026-07-29 214kr/3000 ml.

• Gilla
Reaktioner: TCE
Ägt en Volvo PV med B16-motor (dock inte första ägaren :) ). Fått lön i kuvert med sedlar, enkronor, femtio och tjugofemöringar.

20/20 men också fått lön i kuvert (bankstrejken 1989) och framförallt fått frågan ”-Skall du ha lösgodis för HELA tian?” när man stod i kioskluckan. Uppvuxen på landet och jag visste om min pappa och en kompis pappa som INTE brände sprit hemma för husbehov… resten gjorde det.
Började köra bil vid 7 års ålder, absolut tidigt men inte uppseendeväckande och moppe vid 12 innebar att jag var nästan senast av kompisarna. Färdigbredda hårdbrödmackor vid skollunchen, plåtmuggar och kokerskan bodde i samma by.

Kör snyggt!

Vill ni som tillhör generation X inte att yngre förmågor ska kunna förstå korrespondens?

Använd skrivstil!

Ps. Jag kan fortfarande läsa och i viss mån skriva fonetisk skrift. Det drillades hårt i grundskolan.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D