Åh nej ska jag behöver ta ansvar här? Avskyr det
Jag är mer insatt i annan politik än Sveriges tyvärr, men jag ger dig det bästa svaret jag kan
Om prioriteringen är att vi ska eftersträva demokrati och bli av med den översittande Unionen (EU) ser läget ut såhär
Om du är lagd politiskt åt vänster var vänsterpartiet det bästa alternativet, men om jag inte missuppfattat något så driver dom inte längre på för ett utträde ur EU. Väldigt tråkigt då det betyder att om man är politiskt åt vänster och vill ut ur EU finns det inga alternativ vad jag kan se.
Är man i "mitten" politiskt, jadu då är det bara njuta av Unionen och se glad ut.
Är man lagd åt höger politiskt så finns det lite fler valmöjligheter, men kanske inte så mycket som man hade önskat. Alternativ för Sverige är dom enda som är klart och tydligt för ett utträde ur EU. Dom bedriver däremot en nationalistisk politik som jag tror många har svårt att svälja. Medborgerlig samling är väl värda att nämna i sammanhanget men dom är heller inte rakt av för ett EU utträde, utan vill förhandla med Unionen och tyrannerna.
Enligt mig är det meningslöst att försöka förhandla med det som Unionen består av. SD är tex också ett parti som vill begränsa EUs inflytande och försöka kringgå vad Unionen de facto är. Det spelar liksom ingen roll vilka lagar vi stiftar här eller vilket inflytande vi försöker bedriva mot Unionen när dom helt enkelt kan stifta sina egna lagar och "skriva över" våra.
"Ja men vi i Sverige har nu en ny lag som säger att ni inte kan tvinga oss till det här."
"Okej men vi i Unionen har en lag som säger att eran nya lag är olaglig, sådeså."
Alltså, om man prioriterar att knäppa Unionen på näsan är nog AFS det enda genuint vassa partiet just nu, tyvärr kan man säga om man vill.
Om man nöjer sig med att kanske peta Unionen lite på rumpan eller nått, då kan nog vänsterpartiet och medborgerlig samling också funka ganska bra. Resten ställer jag mig högst tveksam inför, men är som sagt ingen expert här.
Jag är egentligen inte speciellt politisk av mig, men jag ogillar översitteri mot vanligt folk och det gör mig tyvärr väldigt politisk i dagens läge verkar det som
Enda skälet att jag ens läst på om vänsterpartiet, medborgerlig samling och AFS är att en av mina närstående verkligen vill ha något att rösta på men inte vet vad. Jag vill inte säga åt någon vad dom ska rösta på för i en demokrati är ens röst enligt mig helig, därför är jag försiktig med min. Hoppas svaret hjälper lite iaf