Åkning i Helgen

Status
Ej öppen för fler svar.
Inte i "kl:14.00" gruppen, vi var uppe på söderåsen men det är ju en bit från Halmstad... :p

Det blev två tankar... Körde till och med soppatorsk vid Miatorp på väg hem... :p
Men som tur är har man ju 2 liter i reserv...

Tror det var runt 7.5+8.5 mil (tanka runt 7.5 och var 8. något vid miatorp.) = ca 16mil :)

Jepp gotteväder och goa vägar, om vi undantar hemvägen. Men som sagt, ingen kunde ju de vägarna. Men nästa gång blir det nog bättre. :)

Blev possitivt överraskad hur lätt det gick att hänga på er med Motarden med den nya drevningen, och de nya däcken. :)

PutteLiten skrev:
Det blev två tankar... Körde till och med soppatorsk vid Miatorp på väg hem... :p
Men som tur är har man ju 2 liter i reserv...

Tror det var runt 7.5+8.5 mil (tanka runt 7.5 och var 8. något vid miatorp.) = ca 16mil :)

Jepp gotteväder och goa vägar, om vi undantar hemvägen. Men som sagt, ingen kunde ju de vägarna. Men nästa gång blir det nog bättre. :)

Blev possitivt överraskad hur lätt det gick att hänga på er med Motarden med den nya drevningen, och de nya däcken. :)

men vi gasade ju inte :7peta

PutteLiten skrev:

När vi körde motard förra året fick man alltid vänta på touring-gänget :rolleyes:
Fan börjar du bli gammal Putte? :fart

Kul runda idag , avrostningen avklarad :D . Söderåsen och min favvosträcka. Fast efter Åsljunga måste vi nog konsultera kartan för att hitta roligare väg hem :confused:

Holy Rider skrev:
När vi körde motard förra året fick man alltid vänta på touring-gänget :rolleyes:
Fan börjar du bli gammal Putte? :fart

:lol nej då, men trodde inte det skulle bli SÅ stor skillnad med den nya drevnignen, med 14/48 som jag hade på innan fick jag ju anstränga mig för att hänga på. Nu surfade man ju bara där bakom lite najsigt. :D
Hade ju fler växlar att peta i om de skulle ökat tempot... :hihi

Fast, du hade ju 20 pållar mer i din Kåtem. Men det dröjer ett tag tills jag trimmar Hyndan.
Blev varnad för att skaffa vassare kammar på XRen, så om jag behöver byta kolv nästa år så blir det en högkomps kolv -liak bra att fixa bra grejer om man måste meka... :p
Annars ligger en fugge p åplanen. Fast, först ska jag ju fixa nya bromsar. Prio ett på hojen. .) Sedan får jag väll se vad jag får råd med, kommer en slant i augusti. :rock

Vill ju inte trimma för mycket, då kan jag ju lika gärna köpa en CRF450 eller en Husa FS650...

Jag & Mail var ute runt Ä-holm omr. idag..
ROCKON, vet du vem det är som kör en röd Ducati SS av den äldre modellen samt en svart figher av ngt märke.. Såg dessa i stan idag...

Nu kör jag inte förren jag har fått på mitt nya bakdäck.. Har en vit rand runt däcket, vad kan detta vara måntro :hihi

Sugen å hänga på er någon dag... Perstorp-gazz - är det månne Röstånga>Perstorp>Skithåla>Brohopp :yoparty >Röstånga>Skäralid>Söderås>Knutstorp -runda ni gazzar?

Robz skrev:
Sugen å hänga på er någon dag... Perstorp-gazz - är det månne Röstånga>Perstorp>Skithåla>Brohopp :yoparty >Röstånga>Skäralid>Söderås>Knutstorp -runda ni gazzar?

Inte riktigt men nästan alla rätt. Brukar kunna bli Hbg-Bjuv-Stenestad-Ljungbyhed-Röstånga-Perstorp-Örkeljunga-Eket-Bassholma-Hjärnarp typ. Men vissa lokala modifieringar förekommer.

Det är bara att hänga med vårat touring tempo vilken dag som helst Robz.

spirre skrev:
Jag & Mail var ute runt Ä-holm omr. idag..
ROCKON, vet du vem det är som kör en röd Ducati SS av den äldre modellen samt en svart figher av ngt märke.. Såg dessa i stan idag...

Nu kör jag inte förren jag har fått på mitt nya bakdäck.. Har en vit rand runt däcket, vad kan detta vara måntro :hihi

Tjena Spirre !!
Ingen aning .. skulle inte tro att dem är engelholmare iallafall.
Har då inte sett en svart street-fighter eller ducati i stan förra året.
ha de !

Det var säkert hur tråkigt som helst att kör motorcykel igår.
Regn, hagel, sprucken asfalt och massor av jord från traktorer på vägarna. :3freak

Eller så alldeles underbart. :)

Jag vill ha min frambroms nu!

Jag och Jimmy kör förbi Strandvägen kl 12.00 idag (vet inte var på denna korta väg, men det löser sig) - om någon av er e där får ni gärna visa oss "era" vägar... ses. :tummenupp

tyvärr så står jag med tapetklister upp till armarna. Annars hade jag lätt varit där.
Sorry Robz, next time.

Otee skrev:
tyvärr så står jag med tapetklister upp till armarna. Annars hade jag lätt varit där.
Sorry Robz, next time.

Blev inte tangentbordet kladdigt nu då? :3freak

Mange_H skrev:
Hur mycket toppar den egentligen? Du hängde på rätt bra även när vi höll hög fart.

Strax över 170 på mätaren. :)

Lite skillnad mot innan, då den bara gick att få upp i 150 med solen i ryggen och hemlängtan...

Sedan så vågar jag ju dra på lite nu då både bromsar och däck är betydligt bättre. :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer