Åkning i Helgen

Status
Ej öppen för fler svar.
PutteLiten skrev:
Strax över 170 på mätaren. :)

Lite skillnad mot innan, då den bara gick att få upp i 150 med solen i ryggen och hemlängtan...

Sedan så vågar jag ju dra på lite nu då både bromsar och däck är betydligt bättre. :)

Vilken drevning kör du med?

Blue skrev:
Vilken drevning kör du med?

15/45.
Skinnställ och integral hjälm, den går långsammare med crosshjälmen och tröja på... :crash

Det gjorde 10km/h!! men det kan ju har varit andra faktorer som spelade in oxå, men när jag nådde 170 var det med halvfull tank, skinnställ och integralhjälm.

:mattias detta skedde naturligtvis under kontrollerade former på avlyst bana :hihi :rolleyes:

Mr.F15 skrev:
Tjena det kom inga 14:00 idag vid strandvägen :D

Kommer det några ikväll 17:30 ? :yoparty

ha det fint :)
Mr.F15, F15 firefox??? vad är det för ngt? Tippar på en scooter moppe :hihi
Tisdag 17:45 träffas vi där nere.. Se till att vara där & förvänta dig inte att vi väntar på dig vid korsningarna.. MC är en sak men att vänta in en moppe ?? Då får vi ta fram fika korgen vid varje stopp & det tror jag inte att ngn är sugen på direkt..
Annars e du välkommen ner dit för att "drömma" om ngt större :tummenupp

spirre skrev:
Mr.F15, F15 firefox??? vad är det för ngt? Tippar på en scooter moppe :hihi
Tisdag 17:45 träffas vi där nere.. Se till att vara där & förvänta dig inte att vi väntar på dig vid korsningarna.. MC är en sak men att vänta in en moppe ?? Då får vi ta fram fika korgen vid varje stopp & det tror jag inte att ngn är sugen på direkt..
Annars e du välkommen ner dit för att "drömma" om ngt större :tummenupp
Hahaha helt rätt :D grabben har nyss fyllt 15...

Som sagt titta förbi om du vill, men förvänta dig inte att du kan hänga med på en runda!

..får se om jag änns gör det imorrn :3freak

kajlyl skrev:
..får se om jag änns gör det imorrn :3freak

Du kan juh hålla mig sällskap ist när jag meckar..
Jag tittar på & du gör jobbet :banana :D

Får modda depåstödet lite som jag har lånat.. detta har inte dom där "klossarna" man sätter under svingen utan den har dom där "hakarna" ist..
Borde väl funka med 2 bitar armeringsjärn samt lite dämpmatrial som man lyfter svingen med ist el?

Last edited:
spirre skrev:
Du kan juh hålla mig sällskap ist när jag meckar..
Jag tittar på & du gör jobbet :banana :D

Får modda depåstödet lite som jag har lånat.. detta har inte dom där "klossarna" man sätter under svingen utan den har dom där "hakarna" ist..
Borde väl funka med 2 bitar armeringsjärn samt lite dämpmatrial som man lyfter svingen med ist el?
hehe... kanske jag gör om jag får långtråkigt :p ..vad är det som ska göras?

de du behöver är ett par bobbins! går lika bra med två skruvar, problemet är att gänga två hål i svingen... så armerings järn funkar nog :)

Har funderingar på att låna en rs 125a i morrn... tror du/ni jag kommer hänga med? topfarten ligger väl på 160-170. Vad brukar ni ha för tempo igentligen :va

kajlyl skrev:
Har funderingar på att låna en rs 125a i morrn... tror du/ni jag kommer hänga med? topfarten ligger väl på 160-170. Vad brukar ni ha för tempo igentligen :va

Det beror ju på hur kurvigt det är.
Vi väntar så klart vid varje korsning om du skulle blir efter.

kajlyl skrev:

Klart du klarar att hänga på. :)
Min moppe går ju oxå bara i 170 (i medvind och hemlängtan). Och enda gångerna jag kommer efter är ju på långa tråkiga rakor. Men det tar man lätt igen i kurvpartierna igen, då de andra tourar runt i S kurvorna... :)

"Din" hoj är väll till och med lättare än min? (140kg fulltankad)

:mad: fick inte låna hojjen jag tänkte ta ut... så nu får jag leta vidare!

annars får jag sno nått större och ha övningskörnings lapp :p

Tjena :D

Tänkte mest på att jag skulle ta det lugnt så ni inte blir lite små aegda av en Scoot :tummenupp

Ne vi kommer upp en sväng 17:45 o ser på era hojjar o fotar lite :yoparty

ha det gött !

Snutten :(

Tjena tyvärr så kunde vi inte komma :(

när vi var på väg dit så körde vi igenom statena mcdonalds så var där polis kontroll :( och det var visst inte så populärt o komma dit med en trimmad scoot :yoparty

Hähä så det blev en del böter osv :hihi

Hoppas det går bättre för er som e ute o har skojj nu :)

Mange_H skrev:
:arsele Var det i fredags hade reseledaren avrostning.... :D

Hehe, nää tänkte faktiskt på i söndags. :)

Tyckte faktiskt vi tidvis hade bättre tempo i fredags...
Men det kan berrot på färre plåtlådor som helatiden kom i vägen på söndagen, den där vita sosse containern var extra bred just denna söndagen... (undra om han tyckte om att bli omkörd av en XR, med minst 10 cm tillgodo... :lol )

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer