Finns det inga undantag, utan står det i Bibeln så är det så?John skrev:Det Bibeln nämner.
Exempelvis:
Sex utanför äktenskap
Stöld
(att bryta mot samhällets lagar)
Kan utveckla mer senare, om du vill.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Finns det inga undantag, utan står det i Bibeln så är det så?John skrev:Det Bibeln nämner.
Exempelvis:
Sex utanför äktenskap
Stöld
John skrev:...
Jag vet inte om du syftar/tänker någonting på mig, så jag svarar i vilket fall.![]()
Jag tycker inte bögar är äckliga eller störande (...bortset från fjollbögar.. eller vad man kan kalla dem.).
Däremot skulle jag förmodligen bli äcklad om de doppade i grytan framför mig.
En väldigt betydande skillnad. Jag hatar inte människorna, men ogillar själva "akten".
...
John skrev:Det Bibeln nämner.
Exempelvis:
Sex utanför äktenskap
Stöld
Undantag? Jag förstår inte frågan.HansJ skrev:Finns det inga undantag, utan står det i Bibeln så är det så?
Chris Ash skrev:Kyrkan viger ju nästan enbart syndare i heteroförhållanden, men homosexualiteten anses möjligen av er som en extra allvarlig synd? Det vigs ju trots allt folk som stulit, misshandlat och mördat.
Mattehuggorm skrev:Tror du på allt som står i bibeln?
T.ex att jorden skapades på 7 dagar, när det i själva verket finns bevis för evolutionsteorin.
Mattehuggorm skrev:Tror du på allt som står i bibeln?
T.ex att jorden skapades på 7 dagar
Jo, ordet "normal" är ju en definitionsfråga. Tack för påpekandet.Mattehuggorm skrev:onormalt blabla, 5-10 % blabla.
Gud skapade inte förkylningar heller.Mattehuggorm skrev:Sen så måste väl gud (lr va du tror på för konstigt påhitt) ha skapat homosexuella också eftersom han skapade allt annat på denna jord enligt bibeln. Hur kan det bli fel att vara homosexuell när gud uppernbarligen skapade homosexualitet.
Mattehuggorm skrev:Såtill homosexuella och
till alla som inte kan acceptera människor som är annorlunda.
Jag har generellt sett inget emot kristna.
ah17 skrev:Jasså finns det? Du blandar nog ihop indicier med bevis
John skrev:.... Jag har dock inte vågat gå till nån gayklubb ännu.![]()
John skrev:Jag har dock inte vågat gå till nån gayklubb ännu.![]()
John skrev:Jag har dock inte vågat gå till nån gayklubb ännu.![]()
MotardFighter skrev:Efter att ha läst igenom alla 9 sidor MÅSTE jag yttra mig!
Religioner av alla de slag är roten till all ondska!
MotardFighter skrev:Religioner av alla de slag är roten till all ondska!
John skrev:Det var ett tag sen jag läste Bibeln i ett sträckrolleyes: ), men så vitt jag vet har inte så mycket ändrats. Jag vill tro på allt i Bibeln, men gör det inte nu. Ett bra steg är att ha en åsikt om allt i Bibeln, och det kanske jag kan lyckas med om sisådär 20-30 år.
Den enda kommentaren jag har angående skapelsen, är att det inte står att den skapades på 7 dagar, det står att den skapades under 7 tidsperioder.
Det i sig tänker jag inte kommentera i den här tråden. Skapa en ny om du vill veta mer.
Jo, ordet "normal" är ju en definitionsfråga. Tack för påpekandet.
Gud skapade inte förkylningar heller.
Jag likställer INTE homosexualitet med sjukdomar, för jag vet själv inte vad homosexualitet är.
Jag tror INTE att det är någonting man föds med - det är min ståndpunkt.
Gud skapade världen och människan perfekt - Satan kom in i bilden och stökade till. Då dök sjukdomar upp, då dök "mutationer" upp, då dök synd upp, då dök homosexualitet upp. Extremt kortfattat.
Jag har inte heller något emot (de flesta) homosexuella. Det är mer från person till person. Jag har dock inte vågat gå till nån gayklubb ännu.![]()
Mattehuggorm skrev:I detta fall så bör det räknas som bevis.
Om inte gud eller nån planterade in massa fossil från dinosaurier och annat i jordskorpans lager.
ah17 skrev:Nja säg så här:
Om evo-teorin är falsk, hur kan man visa det?
John skrev:Satan kom in i bilden och stökade till.
supernaut skrev:Var i GT hittar jag ett lämpligt kapitel som beskriver ovanstående, har faktiskt aldrig läst GT från pärm till pärm. Behöver lite kvällslektyr.
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |