Åka på bakhjulet

Spinner oavsett kopplande ibland, och de är riktigt snuskigt när hojen spinner upp på sig bakhjulet och sen greppar när den är halvvägs upp till balanspunkten.. :näsblod :död


det brukar jag göra, perfekt sett att se om min pump fungerar, blodet brukar rusa rätt bra då
 
Lite lätt motlut gör det så mycket enklare än tex försöka i nerförsbacke. Nu är jag bara en som klarar känguru-skutt...Men bra vridmoment och torr asfalt gör det enkelt att "få upp den":hihi
 
Last edited:
Har inte sett dig köra, men att det släpper bak indikerar att tyngdpunkt är för långt fram.

Raka armar o luta dig så långt bak det går, på 1an så borde det räcka o jucka lite på gasen för att känna hur den lättar fram.

Kvarstår problem, testa o sätta en fot på passagerarfotpinnen o ställ dig lite upp med röven så långt bak du kan.
 
Hade problem med detta förr när jag dumpade kopplingen helt, då rycker det till i kedjan och spinner.

Viktiga är att du verkligen slirar på kopplingen och inte frikopplar och dumpar helt. Tvåfingersgrepp på kopplingen hjälper, dra in den precis vid dragläget/strax innan, gasa rikligt och släpp... funkar mycket bättre än att dra in kopplingen helt och sen dumpa... gjorde världens skillnad.
 
Hade problem med detta förr när jag dumpade kopplingen helt, då rycker det till i kedjan och spinner.

Viktiga är att du verkligen slirar på kopplingen och inte frikopplar och dumpar helt. Tvåfingersgrepp på kopplingen hjälper, dra in den precis vid dragläget/strax innan, gasa rikligt och släpp... funkar mycket bättre än att dra in kopplingen helt och sen dumpa... gjorde världens skillnad.

Tackar det måste jag testa finns mycket att lära
 
Det gäller ha rätt däck för årstiden Från Performance Bikes aktuellt nummer just nu.
But my Michelin Pilot Road 4 may be the best. They steer very well, don't fell leaden or slow the bike's responses and they roll from side-to-side like sportier rubber. And the grip is astounding - the ZX-10R, like any other litre bike on track tires this time of year, was a wheelspinning nightmare before the swap.

Läst en annan artikel om KTM 1290. Bakhjulet bara spann. För wheelie fodrades det vid kallt ute (+5C) två 100metersrepor med spinnande bakhjul innan gummit var så varmt att det greppade tillräckligt för wheelie.

Vill du inte byta bakdäck så är det kanske inte bästa förutsättningarna just nu. :7peta

Men du får :tummenupp för du försöker ! :)
 
Last edited:
Det gäller ha rätt däck för årstiden Från Performance Bikes aktuellt nummer just nu.


Läst en annan artikel om KTM 1290. Bakhjulet bara spann. För wheelie fodrades det vid kallt ute (+5C) två 100metersrepor med spinnande bakhjul innan gummit var så varmt att det greppade tillräckligt för wheelie.

Vill du inte byta bakdäck så är det kanske inte bästa förutsättningarna just nu. :7peta

Men du får :tummenupp för du försöker ! :)

Får Nog vänta till Våren när det blir lite varmare ute 10+ då ska det Nog gå bra
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top