Rocky
Kenta Kofot
sgtpepper skrev:Om det där är något slags försök till protest mot vägtullarna så bör du nog sätta dig ned och fundera ett par minuter.

Har för övrigt köpt miljöbil så man slipper en massa problem!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
sgtpepper skrev:Om det där är något slags försök till protest mot vägtullarna så bör du nog sätta dig ned och fundera ett par minuter.
Carpe me skrev:Föresten, varför behöver inte fordon över 14ton betala trängelsavgift?
Mig veterligen så är en personbil inte i närheten så enorm som en lastbil med tillkopplad trailer, men jag kan ju ha fel![]()
Yoshi_gixxeRR skrev:Yrkesfordon... Dom kör inte sina "stora" lastbilar för att det e kul utan för att du o jag ska ha ngt att handla inne i stan.
.../Yoshi
Carpe me skrev:Men då borde det ju inte heta "trängelskatt" utan något likt "Kör för faan inte här inne för rent nöjje skatt" ?
begge skrev:...... Ju längre tid man väntar, ju surare blir äpplet.
Mina 2 //Emil
Yoshi_gixxeRR skrev:Nja, det dom vill är att alla som inte är i behov av sin bil i arbetet ska åka komunalt.
Carpe me skrev:Ganska uppenbart, att du jag, "staten" och alla andra har olika definitioner för behov. Men men, S med MP i spettsen ger sig väll antagligen inte förän vi alla sitter med häst och vagn i sthlm, bara en kännsla jag har.
Jag anser ändå inte att genomfart ska kunna beskattas, helt absurt att dom ens kan göra det iom de dåliga alternativen, jag menar som exempel.
Solna -> Tyresö
Finns två vägar,
Via Essingeleden och strula runnt = längre väg = mera utsläpp
Via Klarabergsleden (tror jag den hette) = betala = mindre utsläpp
![]()
Och pengarna från tullarna kommer alldrig att återgå endast till sthlm och utbyggnad utav kollektivtraffiken som de sade förut, en skatt kan alldrig gå till ett specifikt endamål, däremot kan avgifter det....
Jävla hån mot demokratin det här![]()
Yoshi_gixxeRR skrev:Jupp, det suger!!!
Jag röstade inte på S,mp lr V iaf, så skyll inte på mig!!!!
.../Yoshi
Du borde skylla på MPs väljare i så fall, för det var de som gjorde att vägtullarna infördes, utan MP så hade inga vägtullar införts.Carpe me skrev:Nä skyller inte alls på dig, skyller mest på varenda person som valde lappen med det stora S´et på......
Carpe me skrev:Nä skyller inte alls på dig, skyller mest på varenda person som valde lappen med det stora S´et på......
sgtpepper skrev:Du borde skylla på MPs väljare i så fall, för det var de som gjorde att vägtullarna infördes, utan MP så hade inga vägtullar införts.
Jonte*FZ6 skrev:Det så ju ut som om det var på väg neråt för sossarna men vad hör man på radion idag.?! Moderaterna minskar o sossarna ökar bara mer nu....Kommer alltid igen, o vinner väl valet som alltid.![]()
![]()
![]()
Carpe me skrev:....Jävla hån mot demokratin det här![]()
2 millar bara..... Då måste det va en etta med kokvrå....Webspy skrev:Min "lösning" var att köpa en lägehet fö 2 mille inne i stan - med 25 meter till jobbet.....![]()
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |