Äventyrsrunda, Krokig asfalt med grusinslag.

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Uppdaterad!
Jag tänkte köra en vända med äventyrshojen på lördag 18/8. Start vid McD, Kallhäll 11:00, Lördagen 18/8. (Ligger precis vid E18) Tänkt rutt blir Kallhäll - Härjarö - Enköping - över bron till Strängnäs - ut i Sörmlandsskogarna - tillbaka mot Stockholm över Skanssundet till Rosenhill. Körningen blir av typen Mindre asfaltsvägar och lättare gruskörning.

Vill du hänga på? Tala i så fall om det! Blir jag ensam så hittar jag kanske på något annat.

Last edited:
Fan, tyvärr måste jag vika ner mig. Det har kommit saker i mellan.:mad: Jag skall fixa en liknande repa vid senare tillfälle. Jag lovar.

Trådlyft! Lördagsvädret ser väldigt trevligt ut. Vi gör ett nytt försök. Kolla första inlägget!

Trådlyft! Lördagsvädret ser väldigt trevligt ut. Vi gör ett nytt försök. Kolla första inlägget!

Jag är på om det även kommer bli en långsam/mellantempogrupp. Krossade armbågen i maj och behöver lite rehab-körning.

Jag är på om det även kommer bli en långsam/mellantempogrupp. Krossade armbågen i maj och behöver lite rehab-körning.

Ärade(ärrade) bikerbroder. Jag tror inte att olika grupper behövs, eftersom det inte kommer att bli något bombartempo på den här typen av körning i alla fall. Det är en viktig anldning till att jag skaffade äventyrshoj.

Last edited:
Låter bra Ragge. Då slipper man köra "mälaren runt". Kanske ngt att tänka på vid ruttupplägget.

Jag hoppar, armen håller inte :(

Ni som inte var med! Ni vet inte vad ni gick miste om!

Tack Ragge för en kanontur.

En helt annnan "mälaren runt" i "fel" varv Kurviga grusvägar med naturlukter(bönderna hade gösslat). Smala härligt kurviga asfaltslingor. Låga tunnlar under större vägar. Intressanta bompassager. Soppatorsk mitt i ingenstans. Storslagen natur bortom allfartsvägar osv osv. Totalt ca 37 mils underhållning. Nu kommer jag att sova gott.

Jo, strategin 'Det går nog' funkar inte varje gång.:tungan Det ligger inte många mackar utefter de här vägarna. Man måste tydligan ha Safari- tank i Sörmland numera eftersom alla landsortsmackar är nerlagda. Kul var det. Sådana här platser kommer man inte till med mindre än att man ger sig ut på gruset.

pics or it didn't happen! :fakta

Om man har tillräckligt skoj bakom styret så stannar man inte för fotografering. Jag har något tråkigt foto på en hoj som står i vägkanten med soppatorsk. Inte värt att publicera:hihi

Var den så bra att vi kör en repris någongång?

Jag vet nu en betydligt trevligare väg över Mälaren, mellan Enköping och Strängnäs, än RV55. Hela skogen söder om Strängnäs är en stor lekpark. Asfalten är super. Gruset är super (och bommarna är lättforcerade :D). Du kan vara rätt lugn för att det händer igen. Att fråga mig hjälper också. Jag är inte särskilt svårövertalad när det gäller sånt här :)

Jag skall jobba lite till på Rutten Norr om Mälaren. Det blev lite för mycket rak asfalt där. Det skall åtgärdas.

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...