Jo, strategin 'Det går nog' funkar inte varje gång.Det ligger inte många mackar utefter de här vägarna. Man måste tydligan ha Safari- tank i Sörmland numera eftersom alla landsortsmackar är nerlagda. Kul var det. Sådana här platser kommer man inte till med mindre än att man ger sig ut på gruset.
Näe, safaritank blir för byngligt på min, men vi får jobba på det där med en liten reservdunk typ
Jag vet nu en betydligt trevligare väg över Mälaren, mellan Enköping och Strängnäs, än RV55. Hela skogen söder om Strängnäs är en stor lekpark. Asfalten är super. Gruset är super (och bommarna är lättforcerade). Du kan vara rätt lugn för att det händer igen. Att fråga mig hjälper också. Jag är inte särskilt svårövertalad när det gäller sånt här
Jag skall jobba lite till på Rutten Norr om Mälaren. Det blev lite för mycket rak asfalt där. Det skall åtgärdas.
Jo norrsidan vart väl lite lite grus. Balansering på ett ben med snudd på en vältning in i stenar vid bompassage får upp adrenalinhalten i blodet. Bättre framdäck behövs speciellt om det är lösgrus då "sirac" bara flyter ovanpå.
@jP: Vi hade inte tid för några foton annat än vid "tankning" och fika(lätträknade tillfällen).
Tyvärr har jag bokade helger till slutet av september för att hinna fler gruskörningar innan. Men ni andra häng på Ragge, ni kommer inte att ångra er